HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) rick warren-céltudatos (1) Rick Warren-céltudatos (2) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

A. W. Tozer a miszticizmusról

2010.03.11. 23:04 Kéry Zsuzsanna

        „Néhány barátom viccesen – néhány pedig komolyabban – azt mondta „misztikus” vagyok. [Tozer ugyanis a könyveiben néhány alkalommal ismert misztikusoktól idézett – K.Zs.] A következő a mondanivalóm az én bármiféle misztcizmusomról: Ha egy arkangyal jelenne meg nekem a mennyből, és mindenféle tanításokat kezdene nekem adni vagy különféle dolgokat mondani, legelőször is kérném tőle az igehelyet. Megkérdezném: Hol van ez megírva a Bibliában? Tudni akarom. És ragaszkodnék hozzá, hogy minden az Írások szerinti [azaz biblikus] legyen, mert nem hiszek semmilyen Biblián kívüli tanításban, sem semmilyen Bibliával ellentétes tanításban, sem semmilyen  szövegbe belemagyarázott tanításban. Azt kell hangsúlyoznunk, amit Isten is, nem szabad eltérnünk tőle; értelemmel kell magyaráznunk az Igét, és szilárdan meg kell maradnunk benne. Mégha nagy világosságot is pillantanék meg a nap fölött, sem szólnék róla senkinek, amíg meg nem néztem Dánielnél és a Jelenésekben, és a Biblia többi részében, hogy lehet-e ennek valóságalapja. És ha nem, azt gondolnám, biztos csak ettem valamit, amit nem kellett volna, és nem említeném senkinek. Mert nem hiszek semmiben, ami nem biblikus vagy ami a Bibliával ellentétes.”

 
- What Difference Does the Holy Spirit Make?, A. W. Tozer
(U.i.: Aki ezt a címet frappánsan lefordítja, azt meghívom egy palacsintára. Tetszőleges töltelékkel.)
 

10 komment

Címkék: tozer misztikus-kontemplatív-spirituális

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr731832897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.03.19. 15:51:11

Szerencsére Mária nem kért igehelyeket az angyaltól, mikor az az örömhírt hozta számára. :)

Az mutatta volna a próféciákat. (Jobb híján.)
Mária meg csak nézett volna, hogy ezt bárki elolvashatja és tudhatja.

Elég komikus lett volna. :)

Ha olyan könnyű lenne ez mint írod, nem értelmezné mindenki másként a Bibliát.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.19. 17:05:05

@Spirál: Figyi, hát ez az, éppen erről van szó! Ezeket bárki elolvashatja és tudhatja, de valamiért mégis sokan tesznek rá, hogy mi van megírva. Ez történik akkor, ha valaki a saját alapvetéseihez akarja igazítani a Bibliát, és nem arra kíváncsi, hogy mi az, ami Isten szerint helyes.

Jakab levele 1,5: "Ha pedig valakinek nincsen bölcsessége, kérjen bölcsességet Istentől, aki készségesen és szemrehányás nélkül ad mindenkinek, és meg is kapja."

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.03.20. 08:14:12

@Kéry Zsuzsanna: "Ez történik akkor, ha valaki a saját alapvetéseihez akarja igazítani a Bibliát"

Ez sajnos mindnyájunkra jellemző.

Én szoktam kérni Istentől a bölcsességet. :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.20. 11:08:51

@Spirál: Ööö, én azért ismerek olyanokat, akik TÉNYLEG az Isten szerinti értelmezésre kíváncsiak - ezzel kapcsolatban idéztem a Jak 1,5-öt, alátámasztandó, hogy ez lehetséges.

valójábannemberci 2010.03.27. 14:20:12

Hát, ha már Jézus fogantatásánál tartunk, akkor jöjjön a születése.
Vajon a csak Máténál felbukkanó magoi apo anatolón kiket jelöl pontosan, és ők számon kérték-e az igazoló Tanakh igeverset, már ha egyáltalán zsidók voltak. Mert ha nem azok voltak, hanem ténylegesen perzsa papok és/vagy asztrológusok (a kettő arrafelé nem nagyon különült el egymástól), akkor ha valamit is számonkértek a csillag megjelenése kapcsán, az maximum az Aveszta valamely verse lehetett - lévén a megváltóra várás náluk is felbukkan. Akkor viszont az Aveszta tartalmaz igazságot is, ezt viszont nem hiszem, hogy bármely keresztény beismerné.
(Azon most ne menjünk végig, hogy hányan is voltak azok a keletiek.)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.27. 20:11:01

@berciXcore: Egy nagyon érdekes igehirdetést olvastam nemrégiben, a mágusok kérdését is számomra újszerűen, de rokonszenvesen világítja meg:

"A mágusokkal nem kell bővebben foglalkoznunk, bár kétezer éve barangolnak itt a földön mindenfelé. A legszomorúbb és legfájóbb, amikor a valóságos igét mágiává züllesztik le. Ez a fájó esemény Galileában játszódik le: "Csodálkozom, hogy Attól, aki titeket Krisztus kegyelme által elhívott, ily hamar más evangéliumra hajlotok." Gal 1, 6-24. Olvassuk el a 3. fejezetet is. A mágusok borzalmas munkát végeztek a századok folyamán. A látszatvallásosság mellett néha művészi katedrálisokat is építettek, de a szívek megüresedtek, a közösségek szétestek, barátok, barátnők szembekerültek egymással, miközben üres rendezvényekkel igyekeztek a nem létező "közösséget" ápolni; igehirdetés helyett hatásvadász ceremóniákat gyártottak. - A mágusok ajándéka: arany, tömjén, mirha. - Iszonyatos fertőzés az "arany", pedig a váltságdíjat a Megváltó nem arannyal fizette, és az öntömjénezést nem tanította."

A teljes szöveg itt található: hodmezovasarhely.lutheran.hu/Tallozo.htm#JanosBacsi

valójábannemberci 2010.03.27. 22:38:28

@Kéry Zsuzsanna: Nekem egyáltalán nem tűnnek negatív szereplőknek, de nézzük sorban, mik vannak itt.
1.) Tehát, ha ténylegesen perzsa papok/csillagászok/tudósok voltak, akkor a tudásukat bár összevethették a zsidó forrásokkal, mégis az Avesztára alapozták.
2.) Jeruzsálemben az aktuális zsidó uralkodót keresték meg, egy idegen, ráadásul Róma legfőbb ellenségének országából érkezve ez nem meglepő.
3.) Heródes betojt, hogy mithogymiértkicsoda, úgyhogy hívta az Írást ismerőket, hogy tárják fel neki a próféciákat, amik aztán Betlehembe vezettek. Igével való alátámasztottság kipipálva: Mikeás.
4.) Heródes itt a negatív szereplő, mert a keleti bölcseket csellel akarja akarja felhasználni arra, hogy megölhesse Jézust, és rövidre zárhassa a próféciát. Az meg nem kóser. Erről "csak" Máté tudósít.
5.) A keleti papok elmennek Betlehembe, dicsőítik az újszülött Jézust, hódolatuk jeléül ajándékot visznek neki. Igeháttér: Ézsaiás 60 és Zsoltárok 68+72.
6.) A keleti bölcsek álmot kapnak, hogy ne menjenek vissza Jeruzsálembe. Ez "mindössze" Máténál van meg, de ott van.
7.) Figyelmezteti Józsefet az Úr angyala, hogy menjenek Egyiptomba. Útnak is indulnak még hajnal előtt. Lásd: Máté.
8.) Heródes begőzöl azon, hogy a keleti bölcsek túljártak az eszén (az álmukról nyilván nem tudott), ezért levezényli a mészárlást, melyre maga a Biblia ad prófétikus igazolást: Jeremiás. A történteket az egyiptomi elsőszülöttek esetével is összekapcsolódik.
9.) Heródes halála után Józsefnek azt mondta az Úr angyala, hogy térjen vissza Izraelbe. Prófécia: Hóseás 11.
10.) Az úton visszafelé viszont József megijedt az új uralkodó kilététől, ezért ismét kijelentést kapott álmában: menjen Názáretbe. Igei háttér: Ézsaiás 11:1. De Jánosnál is megerősítést nyer Ige az Igében: "Megtaláltuk azt, akiről Mózes írt a törvényben, akiről a próféták is írtak: Jézust, a József fiát, aki Názáretből származik." (1:45)

Máté sehol nem ír róluk negatívan. Az Ószövetségben a görög és a latin ugyanazt a perzsa eredetű magi szót használja akkor, amikor Nabukodonozor álmáról ír. Ezeket a magikat Dániel védelmébe vette, hogy ne öljék meg őket, tehát ellenvetése volt a király parancsával szemben, és ezt bizonyára megerősítette, hogy Dániel értelmezte az álmot és nagyon prominens hivatalt kapott.

Később viszont a magi már negatív értelmet hordoz: Barjézus személyében egy hamis prófétát köszönthetünk, annak idején akadt belőlük szép számmal. Esze ágában sem volt Jézust dicsőíteni, hiszen álprófétaként embereket akart megtéveszteni. Talán egy csaló kabbalista volt? A későbbi korokból is tudunk csaló álprófétákról, sőt álmessiásokról a Messiást váró zsidók történeteiből (pl. bar Kochba).
A másik negatív magi pedig Simon Mágus, aki szintén egy álcsodatevő volt, de aztán megtért. Viszont később meg akarta venni az Apostoloktól a csodák, gyógyítások, jelek ajándékát. Péter aztán megdorgálja, Simon meg válaszol rá, és ennyi. Többet nem tudunk róla. A tette viszont eléggé hasonlít bizonyos modern irányzatok, így a bővelkedési evangélium és a "Signs and Wonders" összevont tanítására.

Viszont, visszatérve a keleti bölcsekre: egyetlen prominens tanítás van, ahol nagyon is elítélik őket, és azt, hogy megemlékeznek róla, bár általában az egész betlehemezést elítélik. És ezek a Jehova Tanúi. De nekik igazából az a bajuk, hogy miként tekintenek Jézusra. Meg abba is belekötnek, hogy a csillag miért először Heródeshez vezette őket, hogy aztán lemészárolhassa a csecsemőket. De ha nincs mészárlás és nem menekülnek Egyiptomba, akkor hogyan teljesedik be Jeremiás, ha nincsenek Egyiptomban és nem térnek vissza, akkor hogyan teljesedik be Hóseás, és ha Heródes utódja miatt nem mennek tovább Názáretbe, akkor hogyan teljesedik be Ézsaiás? Mi van akkor ezekkel a próféciákkal?

valójábannemberci 2010.03.27. 23:33:57

@berciXcore: Mellesleg a galatai levél egyáltalán nem mágusokról szól, hanem a törvényeskedőkről. Annak a vitának a része, hogy miként tegyen a kereszténnyé lett zsidó és miként a kereszténnyé lett pogány. Ez egy eléggé hosszas diskurzus volt, Pál sokat írt róla, mert az emberekben zavar volt, hol ilyen, hol olyan tanítást hallottak. Egy szót sem szól se mágusokról, pláne nem a Jézushoz érkező keleti papokról - akik egyébiránt hit által megigazuló pogányok voltak, a szó zsidó értelmében. Mégis jöttek és dicsőítették a zsidók királyát. A hitükön keresztül szólt hozzájuk Isten? Nem olyan ez, mint Pál esete a görögökkel és az "Ismeretlen Isten" szobrával? nála is a pogányok saját hitét használta fel. Hát nem csodálatos?

Továbbá, az ajándékoknak fontos szimbolikus jelentése is van:
1.) arany = felség;
2.) tömjén = szentség;
3.) mirha = halál.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.27. 23:38:50

@berciXcore: Vov, ez mégjobb magyarázat, tetszik. Köszi!
süti beállítások módosítása