HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) rick warren-céltudatos (1) Rick Warren-céltudatos (2) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Micsoda is valójában a Cursillo?

2011.09.18. 00:38 Kéry Zsuzsanna

Álljon itt néhány kérdés, amit föl kell tennünk ezzel a titkos mozgalommal* kapcsolatban:

1. Ki indította el ezt a mozgalmat?
2. Miért indították, és mi volt az eredeti célja?
3. A résztvevőknek miért lazul a kötődésük a helyi gyülekezetükhöz?
4.  Miért múlik el olyan gyorsan a hatás? 
5. Miért kerülnek pszichiátriára egyes résztvevők a kurzuson való résztvétel után?
6. Miért nem adnak ki részletes programot, és miért nem mondják meg, hogy mi fog történni velünk?
7. Egy keresztény csoport miért használ olyan módszereket, amelyekkel destruktív szekták szoktak élni?
8. Miért van ez a sok fura, spanyol kifejezés? 
9. Miért akarnak annyira rábeszélni, hogy vegyünk részt (sőt, a gyerekeink is)?
10. Miért kezdik a résztvevők kerülni azokat, akik még nem vettek részt?
11. Egyes résztvevők miért csak akkor boldogok, ha rendszeresen részt vehetnek hasonló hétvégéken?
12. A Biblia miért tiltja meg kategorikusan az ilyen módszerek használatát?
 
Ezekre a kérdésekre, és még többre is megkapjuk a választ Brian V. Jenssen könyvében, aminek a címe: CURSILLO:  Little Courses in Catharsis - A Critique of the Cursillo and Related Movements (Cursillo: Katartikus kis kurzusok - a Cursillo és a hozzá hasonló mozgalmak kritikája)
 
A szerző honlapján több részletet is olvashatunk a könyvből, melyből röviden az derül ki, hogy ezeken a hétvégéken a szociálpszichológiából jól ismert manipulatív módszerekkel olyan érzelmi és fizikai reakciókat váltanak ki az emberekből, amelyeket tévesen a Szentlélek megnyilvánulásainak hisznek, de valójában semmi közük hozzá. Ezek az élmények ugyanis egy idő után elhalványulnak, a hatásuk sohasem tartós, ezért szükség van újra és újra átélni őket.
 
A könyvet egy megtért színpadi hipnotizőr is ajánlja, aki abban az időben részt is vett egy ilyen hétvégén. Meglepetésére az általa is használt technikákkal is találkozott; úgy látta, hogy a három nap alig leplezetten a vallásos transz állapotára való felkészítést szolgálta, aminek a célja egy meghatározott érzelmi-fizikai válasz kiváltása volt. A könyvben a szerző azt is bemutatja, hogy ez miért áll éles ellentétben Jézus Krisztus evangéliumával, valamint, hogy a Jézus mellett meghozott döntések azért nem tartósak, mert nincsen bennük a résztvevők teljes személyisége és szabad akarata – röviden ezt hipnózisnak nevezzük. A Cursillo a Szentlélek munkáját utánozza, de a természetfeletti „megújulások és megtérések” nem Tőle vannak, hanem ennek a kornak a szellemétől, ami Isten munkáját utánozza.
 
A könyv sajnos nem elérhető magyar nyelven, de talán ez a kis ismertető is óva intő jel lehet azoknak, akik a Cursillo bármelyik (katolikus vagy protestáns) változatán való részvételt fontolgatják. 
 
 
*  más neveken:  

Walk to Emmaus, Via de Cristo, Tres Dias, De Colores, Teens Encounter Christ (TEC), Chrysalis, Kairos, Great Banquet, Dias con Cristo, Celebration, Challenge, Vocare, Tirosh, Chayah, Unidos en Cristo, Chrysalis, Alarga, The Journey, Faith Walk, Vida Nueva, Aventura, Awakening, Camino, Credo Recovery, Diaspora, Discipleship Walk, Footsteps, Happening, Jubilee Journey, Keryx, Koinonia, New Beginnings, Paseo con Cristo, Pilgrimmage, etc. 
 

51 komment

Címkék: cursillo

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr243235150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P$+ 2011.09.30. 11:15:49

Akkor álljon itt néhány válasz:
1-2. Spanyol katolikus szerzetesek indították a polgárháborúk idején, részben azzal a céllal, hogy gyülekezeti vezetőket képezzenek egyházi közösségeik számára.
3. Miért? Lazul? Én csak olyan cursillistákat ismerek, akik a cursillo után a korábbinál nem kevesebb, sőt a legtöbb esetben több szerepet vállaltak saját gyülekezeteikben. Vagy a cursillo hatására kezdtek el gyülekezetbe járni.
4. Mert a való világ nem egy cursillo, mi pedig emberek vagyunk. Ugyanez az eredménye egy csendes hétnek, egy evangelizációnak, sőt egy keresztény zenei koncertnek is. Amíg ott vagyunk, a speciálisan kialakított környezetben, csupa azonos célú keresztény között, addig egészen más hatások érnek, mint a hétköznapokban.
5. Nem vagyok kompetens a kérdésben.
6. Mert amíg csak a lényeget tudod, nincsenek benned előítéletek, vagy hamis elvárások. És a filmet sem csak akkor nézed meg, amikor már pontosan tudod, hogy melyik jelenetben mi lesz.
7. Nem ismerem a destruktív szekták módszereit, így nem vagyok kompetens a kérdésben.
8. Lásd 1. pont. Még jó, hogy a katolikusokat nem vonjuk felelősségre, miért van a misében az a sok latin kifejezés!
9. Mert jó nekünk együtt lenni Jézussal és azokkal, akikkel Krisztus Testét alkotjuk? Mert akik rá akarnak venni, azoknak csupa pozitív tapasztalata volt ott?
10. Miért? Kezdik? Lásd 3. pont, ami pont az ellenkezőjét jelenti. Sőt akiket én ismerek, a cursillo óta a nem hívők közt is sokkal jobban felvállalják kereszténységüket! És nem pont erre bíztat minket Jézus is?
11. Mert nem értették meg az Evangélium lényegét. De ez nem a cursillon múlt. Csak mindig elfelejtik megnyitni a szívüket Jézus előtt, amikor (például a cursillon is) lenne rá alkalmuk. És talán pont egy ilyen cikk az oka ennek.
12. Idéznéd a Bibliából a vonatkozó részeket? Indoklással! Nem ígérem, hogy teológiailag helyes válaszokat fogok rá adni, de érdekelne, hogy elgondolkodhassak rajtuk és ha indokolt, átformáljam a fenti válaszaimat, meg a véleményemet.

Tudjátok, nagy élmény a cursillo, mert megélhetjük benne a testvér mivoltunkat olyan emberekkel, akikkel nem is ismerjük egymást (ettől más, mint a gyülekezet). Olyanoktól kapunk szeretetet, akik ugyanúgy Istentől kapták azt, mint mi magunk, és rögtön viszonozhatjuk is (ettől ugyanolyan, mint a gyülekezet). Nem több ez, mint egy Csillagpont, csak más. Ugyanis ez egy képzés, ahogy a neve is mondja. És mivel a tananyag nem kicsi, az idő meg rövid, így minden nagy koncentrációban ér. A szeretet is.
Bizonyítani nem tudom, így kénytelenek vagytok hinni abban, amit mondok: nincsen sem anyagi, sem semmilyen függésem a cursillotol, nem vagyok megfélemlítve sem. De nagyon őszintén kívánom minden hívő, vagy Istent kereső embernek, hogy egyszer eljusson a cursillora. És egy kicsit ott is együtt lehessen Jézussal. És még valami, szolgáltam is cursillon, de nem tanítottak meg arra, mit tegyek, nem tudok hipnotizálni és egyetlen ilyen technikát sem ismerek. Csak egy dolgot tudok, hogy Isten dicsőségére az Ő szeretetét továbbítottam négy napon át és mindenben segítségemre volt a Szentlélek.
A cursillo csak eszköz, a dicsőség Istené!
Szeretettel: István

P$+ 2011.09.30. 11:25:21

Ja még egy gondolat a 11-es kérdéshez. Aki másokban (emberekben, tárgyakban) keresi a boldogságot, az mindig is csak pillanatnyi boldogság-pótlékot fog találni. Szerintem ez történt a kérdésben szereplőkkel is.

Kántor Miklós 2011.09.30. 21:52:34

@P$+: Igazából a "vitaindító" cikkhez szeretnék hozzászólni néhány gondolat erejéig.
Jómagam több, mint három éve vettem részt Cursillo-n, azóta is nagy hatással van életemre. Az én esetemben a "gyorsan elmúló hatásról" tehát nem lehet beszélni. (lásd 4. kérdést)
Olyannyira nagy hatással volt rám, hogy azóta többször is boldogan részt vettem szolgálóként is ilyen alkalmakon. Örömmel tudatom, hogy a köztes időt is alapvetően boldogan töltöm. (lásd 11. kérdést)
A felfogásom kétségkívül nehéz, ezért bizonyára nem vettem észre, amikor először voltam és hipnotizáltak. De azt azért mindenképpen észrevettem volna, amikor engem kioktatnak mások hipnotizálásra. Hacsak nem hipnotizált állapotban voltam akkor is, mikor ez történt, meg akkor is, amikor én hipnotizáltam. De ez már azt hiszem kissé abszurd.
Az én tapasztalataim szerint nem lazul a Cursillo-t végzettek kötődése a gyülekezetükhöz, sőt. A Cursillo egyik legmarkánsabb célja az, hogy ráébressze a híveket arra, nem elegendő vasárnaponként eljárni az istentiszteletre és sopánkodni, hogy "fogy a gyülekezet", hanem részt kell vállalni a gyülekezeti munkában, annak építésében.(lásd 3. kérdést)
Ha én ismertem volna a részletes programot, valószínűleg nem mentem volna el. Ha pedig valaki azt hiányolja, hogy nem mondják el, mi történik majd velünk, az csak azt árulja el, hogy ő maga még nem volt Cursillo-n, de bírálja. Ugyanis ezt nem lehet mindenkire érvényesen leírni. Van akivel nem történik semmi. Olyan is van, aki rosszul érzi magát, elfárad a végére. De a nagy többség életére valamilyen formában nagy hatással van (lásd 6. kérdést)
Hogy miért szeretnénk másokat rábeszélni? Különösen számunkra kedves embereket, pl. gyermekeinket? Egyrészt azért mert mi megtapasztalhattuk, milyen Urunk barátságában élni, milyen jó az ő ügyét szolgálni és így boldognak lenni. Szeretnénk, ha ők is megtapasztalhatnák ugyanezt, ha ők is így élhetnének, mert csak így érdemes élni. Másrészt pedig azért, mert ez Jézus felszólítása felénk. Ő bízta ránk az "emberhalászás" feladatát, hiszen szeretné, ha mindenki hozzá térne. (lásd 9. kérdést)
Természetesen nem is kerülünk senkit. Kerülve nem is lehet másokat annyira rábeszélni:)
Összefoglalva: Végtelenül hálás vagyok, amiért eljuthattam egy Cursillo-ra és ott ráébredhettem életem valódi értelmére és céljára
Soli Deo Gloria!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.01. 19:43:08

@P$+: Hadd mutassak néhány biblikus alapelvet, amit nem csak a Cursillo, hanem minden hasonló mozgalom esetében figyelembe kell vennünk:

MINDENT meg kell vizsgálnunk (1Thessz 5,21).
Keresztény mozgalom nem lehet titkos (Jn 18,20; Mt 10,27).
A téves teológián nincs Isten áldása (1Thessz 2,3-4).
Az alattomos módszereket vissza kell utasítanunk (2Kor 4,2).
Egyedül Isten ad tartós növekedést, amit semmilyen ügyes módszer révén nem érhetünk el (1Kor 3,6).
Az érzelmek nem üdvözítenek (Zsid 12,17).
A pszichológiai módszerekbe vetett bizalom az evangélium erejében való bizalmatlanságot árulja el (Róma 1,16-17; 1 Kor 1,22-24).
Istennek már van egy módszere, és az nem a Cursillo (2Tim 4,1-5).
A különböző okos és jól kigondolt módszerek megfosztják Krisztus keresztjét annak erejétől (1Kor 1,17).

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.01. 19:50:44

@P$+: "Tudjátok, nagy élmény a cursillo, mert megélhetjük benne a testvér mivoltunkat olyan emberekkel, akikkel nem is ismerjük egymást (ettől más, mint a gyülekezet)."

Lehetséges, kedves P$+, hogy akkor Te eddig még nem fordultál meg biblikus alapokon működő gyülekezetben? A "testvér-fílinghez" nem közös csoportdinamika kell, hanem pusztán az a tény, hogy akik együtt vagyunk, mind Krisztusban legyünk. Vadidegenek között is otthon vagyok, ha ők is Istennek a Szentlélek által újonnan szült gyermekei.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.01. 20:42:35

@Kántor Miklós: "Hogy miért szeretnénk másokat rábeszélni? Különösen számunkra kedves embereket, pl. gyermekeinket? Egyrészt azért mert mi megtapasztalhattuk, milyen Urunk barátságában élni, milyen jó az ő ügyét szolgálni és így boldognak lenni. Szeretnénk, ha ők is megtapasztalhatnák ugyanezt, ha ők is így élhetnének, mert csak így érdemes élni. Másrészt pedig azért, mert ez Jézus felszólítása felénk. Ő bízta ránk az "emberhalászás" feladatát, hiszen szeretné, ha mindenki hozzá térne. (lásd 9. kérdést)"

És ez csak a Cursillo révén lehetséges?

"Végtelenül hálás vagyok, amiért eljuthattam egy Cursillo-ra és ott ráébredhettem életem valódi értelmére és céljára"

Megtisztelne, ha elmondaná, micsoda ez?

Dékány Éva 2011.10.01. 22:13:35

Kedves Zsuzsa!
Mint Cursillon részt vett, és mégis gyülekezetem hűséges és aktív tagjaként szólok hozzá az általad feltett kérdéskörhöz.
Feltételezem, hogy csupán tájékozódási céllal és nem más egyéb szándéktól vezérelve teszed fel a fenti kérdéseidet.
Az egység és az arra való törekvések mindig építő jellegűek, szeretettől vezérelt cselekedetek, míg a kétség és a kételyek közé terelgetés az én olvasatomban inkább diaboloszi cselekedet.
A református hit nem jelent elzárkózást, sőt minden ember iránt őszinte szeretetet és mindazokkal való testvéri egységet jelent, akiknek a hite egyedül és igazán Isten kijelentésére épül! Mindezt nem csupán a templom falai között élhetjük meg, főként, ha arra gondolok, hogy vannak még olyan üres padsorok, amelyeket nehéz úgy megtölteni frissen megtért hívekkel, hogy közben vaskalapos módszerekkel bezárkózunk a falak közé.
A Cursillo segítségével a vallásosak, de a hittől, egyháztól távol lévők, a maguk módján Istenhívők is mérlegelhetik,megértheti és átélhetik, mi a keresztény megközelítés és válasz a ma kérdéseire. A Cursillo nem helyettesíti a gyülekezeti életet, legfeljebb előszobája annak.
Kedves Zsuzsa! A biblikus alapelveket nem kérdőjelezhetem meg, de azt talán igen, hogy mi módon várjuk embertársainktól, hogy megnyissák szívük, lelkük kapuját az Úr előtt és akár előttünk is testvéri közösségekben, ha közben minden erőnkkel bombázzuk őket és egymást a mi semmihez nem mérhető teológiai tudásunkkal és biblikus ismereteinkkel?
Miért baj az, hogy nem mi találtuk ki azt a módszert, ami működik?
Ha az egyetemes papság elvét figyelmen kívül is hagynánk: "Ti azonban választott nemzetség, királyi papság szent nemzet vagytok..." I.Péter 2,9/ miért nem tételezzük fel legalább az ott szolgáló református lelkészekről, hogy nem szektásítani, hanem evangelizálni szeretnének?
Van egy JÓ HÍREM, Krisztus számít ránk! Mi is mind annyian számítunk az Ő kegyelmére.
Cursillon innen és Cursillon túl.
Szeretettel és békességgel: Dékány Éva

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.02. 08:47:01

@Dékány Éva: "Feltételezem, hogy csupán tájékozódási céllal és nem más egyéb szándéktól vezérelve teszed fel a fenti kérdéseidet."

Kedves Éva,
nem értem, milyen egyéb szándékok merülhetnének még fel? Mire gondolsz pontosan?

Az egység kapcsán: Mi az alapvető feltétele szerinted az egységnek?

"a kétség és a kételyek közé terelgetés az én olvasatomban inkább diaboloszi cselekedet" - és a titkolózást hogyan minősíted? Pál módszere az evangélium nyílt hirdetése volt... (2Kor 4,2)

Féltőn-szeretett 2011.10.20. 22:32:22

Kedves Éva: írod, hogy "a maguk módján Istenhívők is mérlegelhetik,megértheti és átélhetik, mi a keresztény megközelítés és válasz a ma kérdéseire." Ezzel szemben (Zsid13,8) "Jézus Krisztus tegnap, ma és mindörökké ugyanaz." Tehát aki a "maga(!)" módján Istenhívő, az valószínűleg a mai korhoz, a mostani világ elemeihez (Kol 2,8) kapcsolódva szeretné megérteni az Örökkévalót. Nem elég az, ahogyan Ő kijelentette magát (Ige)? És hogy egy cursillo-n mégis létrejön valamiféle EGYSÉG -amiről persze kívülállóknak nem lehet beszélni. Nem fura, hogy buddhista, Nia táncos és jógázó, egymást nem ismerő emberek is megélnek hasonló egység-boldogság-élményt, és a szeretetről és a szív megnyitásáról áradnak? Hol van akkor az a bizonyos keskeny ösvény, az Út, Igazság és Élet? Miért is halt meg az Úr a kereszten?

Eca 2011.10.23. 22:14:33

Kedves Zsuzsa!

Nagyon szép dolog, hogy mindenre van egy igéd amit be tudsz szúrni a Cursillo ellen,(ha ennek szánod) de egy kérdésem van: részt vettél-e már ezen az alkalman??? Sok dolog van amit olvasunk, és azt gondoljuk, hogy mi nagyon tudjuk, alá támasztva bibliai igékkel, de nincs folytatás. Egyszer vegyél részt és utána nyilatkozz a mozgalomról. Ameddig csak azt látom, hogy emberek sokasága ez által marad az egyházában, és kapcsolódik be egyházi életbe, hol a probléma??? Ez a mozgalom ad neki lendületet, hogy ott maradjon és tegyen bármit amire elhívást érez, hol a gond???

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 08:31:23

Kedves Eca,

valahogy én nem érezném tisztességesnek, hogy elmenjek egy tanfolyamra, ahol megígérem (alá is íratnak valamit?), hogy nem fogok az ottani tematikáról stb beszélni, majd szépen mindent megírjak. Ez az egyik.

A másik, hogy a fáradság, monotónia, alváshiány, izgatottság, eufória stb révén kiváltott, megváltozott tudatállapotban nem teszem ki magamat számomra ismeretlen hatásoknak.

Az számomra ugyanis kifejezetten gyanús, hogy "nem árulhatjuk el, gyere el te is, és akkor majd meglátod". A cursillo pontos tematikája nyilvánosan ismertté kell hogy váljon, de amíg ez nem történik meg, addig minden kérdésnek és akár vádnak is létjogosultsága van a mozgalommal szemben.

Eca 2011.10.24. 15:07:58

Kedves Zsuzsa!

Ha nem veszed a fáradságot, hogy részt vegyél egy ilyen tanfolyamon, hogy tudsz kommentálni, olyan valamiről amit nem ismersz???
Ez nagyon fura dolog nem gondolod? Ahhoz, hogy valamiről írj, nyilatkozz, ismerned is kellene, nem csak mások elmondásából, mert az nem ugyan olyan.
Látod milyen fére vagy informálva? Nem kell aláírnod semmit, ami a tematikával kapcsolatos.
Jobban tetted volna, ha el sem kezded ezt a vita indítót.

Eca 2011.10.24. 15:09:51

Neked van dolgod az Egyházadban? Hogy érzed? És teszed is azt szívvel lélekkel?

Eca 2011.10.24. 15:25:37

Az elején írtad, hogy sokan kerülnek pszichiátriára a Cursillo elvégzése után. Ezt is meg kell cáfolnom, mivel több száz embert ismerek akik voltak, katolikus, vagy református cursillon, és nem kerültek emiatt pszichiátriára.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 16:54:13

@Eca: Kedves Eca,

a drogokat is ki kell próbálnom, ha a veszélyeikről szeretnék írni?

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 16:56:19

@Eca: Van dolgom az Egyházban, és teszem is szívvel-lélekkel. A helyi gyülekezetemben is megvan a helyem is és a feladatom is.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 16:59:18

@Eca: Ez az információ a hivatkozott könyv szerzőjétől származik, aki tud olyanokról, akik pszichiátriára kerültek a tanfolyam után. Nem tudom, ezt miért kellene elhallgatni, elvégre a gyógyszerek mellékhatásai között is felsorolnak olyan tüneteket, amik akár csak igen kis százalékban is, de jelentkeztek.

P$+ 2011.10.24. 17:03:16

@Eca: Kedves Eca! Fentebb láthatod a véleményemet a cursilloról, tehát az is nyilvánvaló lehet, hogy nem a cursillo ellen szólok most. De azért egy kicsit a Zsuzsa védelmére kelnék annyiban, hogy én ugyan mindent, amit tudok, csak másodkézből tudom a szcientológusokról, de ha az lenne a téma, biztosan mindenkit megpróbálnék lebeszélni róluk.

@Kéry Zsuzsanna: Ugyanakkor tény, kedves Zsuzsa, hogy általad feltételezett dolgokat tényként kezelsz és azokból következtetéseket vonsz le, melyeket ismét csak tényként közölsz. Ez szerintem hibás módszer.

"Minden dolgotok szeretetben menjen végbe!"

Eca 2011.10.24. 17:13:12

Nem hiszem, hogy a drog meg a cursillos mozgalom egy és ugyan az lenne.

FerIst 2011.10.24. 17:16:06

Kedves Testvéreim!

Sokat gondolkodtam, hogy érdemes-e vitába szállni valakivel, aki önjelölt bíróként mond ki ítéletet olyasmire, amit nem ismer csak hallásból, vehemensen vitázik és ír le valótlan dolgokat anélkül, hogy venné a fáradságot és igazán megismerné azt a valamit, ami ellen harcol. Nem értem, hogy aki ennyire tisztában van a hitével és az általa megismert hitbizonyosságával, miért nem mer elmenni egy cursillora? Egy másik cikkének a kommentjében olvastam, hogy saját bevallása szerint, sok gyülekezetet kipróbált már. Annak, aki ennyire tudja,hogy mit keres, nem mindegy, hogy egyel több, vagy kevesebb közösséget látogat meg?
Tudom, mert már "egy-két" cursillon szolgáltam, és munkatársképzőt is tartottam, hogy hipnózisról szó sincs. Az cursillon mindig arra buzdítjuk az embereket, hogy menjenek vissza a saját gyülekezetükbe, vagy ha ilyen nincs, keressenek egy gyülekezetet, közösséget, és ott végezzék az Istentől rájuk bízott feladatot. Aláírásos titoktartásról szó sincs. A cursillon nem magát a cursillot hirdetjük, hanem az Evangéliumot, Isten végtelen kegyelmét. A cursillo nem cél, hanem egy eszköz, anélkül, hogy beleesnénk abba a hibába, hogy tévedhetetlennek hinnénk magunkat, mint a cursillo félreinformált vádlója, és kijelentenénk, hogy ez az egyetlen eszköz, amelyre minden embernek szüksége van. Sok száz embert ismerek (ebből néhány százat személyesen), akik részt vettek magyarországi, erdélyi, felvidéki, kárpátaljai cursillos alkalmakon, és egy sincs köztük, aki a cursillo miatt pszichiátriára került volna.
Végezetül csak annyit, hogy javasolnám, ne vitázzunk az effajta kötekedőkkel. Imádkozni imádkozhatunk értük, mert rájuk is rájuk fér, még akkor, is ha azt hiszik magukról, hogy tévedhetetlenek, és minden ők tudnak jól.
Tisztelettel

FerIst

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 17:26:50

@FerIst: habár nem nekem címezted a hozzászólásodat, viszont utaltál egy korábbi cikkhez fűzött kommentemre, elmondom, hogy a legutóbbi (két évvel ezelőtti) gyülekezetváltásomnak az oka pontosan a miszticizmus megjelenése (és azóta egyre inkább kiteljesedő térhódítása) volt az oka, ami, _tudtommal_ a cursillónak is fontos részét képezi.
Vagy ezt se így lenne?
Meséljétek már el akkor légyszi, hogy mi zajlik egy ilyen hétvégén, hátha mégis kedvet kapok hozzá, és eddig csak a tévinformációk tartottak vissza tőle.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 17:28:33

@Eca: A kérdés ugyanaz. Csak akkor formálhatok véleményt valamiről, ha elsőkézből származó tapasztalataim vannak róla, vagy hagyatkozhatok másodkézből származó információkra is?

Eca 2011.10.24. 17:40:46

A te kérdésed ugyanaz, az enyém is ugyan az .Két hajóba utazunk és a hajónk nem fog találkozni. De így is van rendjén.

FerIst 2011.10.24. 17:45:38

@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsa!
Azt, amit a testvéreknek javasoltam, én magam is betartom, mert fölöslegesnek tartom az effajta vitát olyan személlyel, aki annak ellenére, hogy nem ismer valamit, valakit, vádolja azt, és rendíthetetlenül kitart a vélt igaza mellett. Tehát, hiába provokálsz kérdésekkel, mert bennem nem találsz vitapartnerre. Sok erőt kívánok neked a további harcaidhoz!
Üdv

FerIst

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 17:53:04

Pedig itt lenne az alkalom, hogy kiigazítsatok. Van miszticizmus vagy nincs - ez nekem pl. teljesen alap kérdés annak eldöntéséhez, hogy elmenjek-e egy cursillóra vagy sem (csak mert az előbb Eca ezt kérte számon tőlem). Nos?

Eca 2011.10.24. 18:20:24

Menj el, majd utána még vitázhatunk. Addig teljesen fölösleges. Két különböző útírány, és nem is lesz másként.

Sok erőt a vitáidhoz. Nem meggyőzőek.

Eca 2011.10.24. 18:22:45

Ha miszticizmust keresel, máshol kell kopogtatnod.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.24. 18:22:48

@Eca: Hiszed vagy nem, ez is egy válasz. Méghozzá meggyőző...

Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2011.10.25. 18:28:07

Zsuzsa!
Protestáns létére menjen el nyugodtan egy református cursillora, jöjjön vissza és írja le a véleményét. Nem kell itt hazugságot terjeszteni ahelyett, hogy elmenne és tisztázná az ügyet.
Nem kell félni, a Cursillo még nem evett meg senkit.
Ha pedig egyetlenegy, a református tanítással ellentétes tételt hall ott, vállalom, hogy a költségeit megtérítem.
Tisztelettel:
Draxler Ferenc
ditur04@gmail.com
Válasz erre

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.25. 18:42:48

@Ditúr: amíg titkolózás folyik, addig cáfolni sem tudjátok, hogy hazugságot terjesztek-e. Az ugyanis nem érv, hogy nincs igazam. Tessék megmondani, hogy pontosan miért.

FerIst 2011.10.25. 20:28:42

@Kéry Zsuzsanna: Nem akartam beállni a táncba, mert értelmetlennek tartom, de azért fordulok egyet, aztán kiszállok. Az előző kommentekben azok, akik voltak cursillon leírtak nagyon sok olyan dolgot, ami cáfolja a te téves információidat. Nem látod, vagy nem akarod látni, nem tudom.
Az biztos, hogy a miszticizmus, ami a te vesszőparipád, nem létezik a cursilloban. Nincs semmi fontos dolog eltitkolva. Nem titok, hogy tömény előadássorozatból, istentiszteletekből és kiscsoportos beszélgetésekből áll igazából egy alkalom. Az. hogy a részleteket nem meséljük el, nem azért van, mert azok misztériumok, hanem azért, mert azzal megfosztanánk a résztvevőt bizonyos élményektől. Mondd kedves Zsuzsa, te nem szereted a kellemes meglepetéseket??? Szerinted a meglepetések misztikus, ártalmas dolgok???
Gondolom, hogy egyetértünk abban, hogy valami nem azért jó, vagy nem jó, mert néhány ember jónak, vagy rossznak állítja be, hanem, hogy a Szentírás mérlegén megáll, vagy sem.

Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2011.10.25. 22:42:27

Ó szegény Zsuzsanna!

Ha elmondanám, hogy mi történik ott, pontosan három és fél napba telne, ottalvósan.
Hát nem érti? Képtelen értelemmel felfogni, hogy egy tanfolyam - szakácstanfolyam mondjuk - azért tart annyi ideig, amíg tart, hogy megtanulja, megismerje és megízlelje az ember gyermeke amit ott tanul főzni... Meg lehet tanulni főzni a szakácskönyvből is, akkor az ember csak arra lesz képes, hogy másolja a receptet, valójában a "szakács" szakmához nem fog érteni.

Amit elmondhatok:
1. Csak és kizárólag lelkészi - élő hitű - "felügyelettel" történik ott minden.
2. Ellenőrzött módon, mondhatni a szervező felekezet hiteles tanítása szerint.
3. Csak egyszer vehet részt az ember a Cursillon, nincs lehetőség újra elmenni.
4. Bárki mehet, aki meghívást kap (én most Önt meghívom), lehet hívő, vagy hitetlen, ilyen, vagy olyan vallású. Voltam hitetlen emberrel, nem lett a Cursillo után hívő, de elmondta, örül a részvételnek, mert megismert néhány keresztény embert, barátok lettek.
5. Nincs okkultizmus, nincs semmilyen "karizmatikus" mittoménmi, nincs szemmel verés, meg hasonló ostobaság.
6. Nincs szugerálás, vagy mi, nincs agymosás, nincs semmi, ami az ember "tudatára" hat.
7. Van előadás, nem túl sok, éppen amennyi kell, amit arra felkészült ember tart, de nem professzor, vagy MLM ügyintéző, hanem egyszerű, felkereshető, élő ember, aki minden szaváért minden résztvevő előtt vállalja a felelősséget. Megkereshető, megtalálható, és ha megverendő, megverhető.
8. Van imádság, nem kevés, de nem is túl sok, éppen amennyi kell. Az imádság nem kötött, bár van olyan is, hanem az, amit az ember el akar mondani az Istennek. Ha valaki hangosan teszi, reá van bízva, ha valaki halkan, az is reá van bízva. Senkit semmire nem kényszerít senki.
9. Kapunk enni, kapunk inni, nos, semmiféle alkoholt, vagy ilyesmit senki sem kever az ételbe, italba.
10. Van lehetőség beszélgetni, megosztani, amit szeretne az ember megosztani, de van lehetőség hallgatni is. Senki beszédre nem kényszerít senkit.
11. Van titok is, amit nem mondhatok el, mert ha elmondanám, nem élhetné meg az ember. Mert milyen dolog kicsomagoltatni az ajándékot két hónappal az átadás előtt? Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy ha már felkészült az ajándékra, ugyanúgy fogadja, mintha meglepetés lenne?
12. Az ajándékon kívül semmi más titok nincsen.
13. Ahhoz, hogy egy ilyen alkalom létrejöjjön, a szervezők egy évet dolgoznak előre, hogy minden úgy történjen, ahogyan azt mondjuk Ön is elvárná, hogy történjen.
13 + 1 Minden ami történik az Ön szűrőjén megy át, azon keresztül érvényesül, vagy elhal. Senki nem lesz "szent", vagy "gonosz" a Cursillo után. Senki nem lesz más, mint volt, szabad emberi döntése nélkül.

Üdvözlettel:
Draxler Ferenc

Ui:
Vádnak és rágalomnak nincs helye amíg nem tudja, hogy miről van szó! Ki volt olyan, aki elvégezte a Cursillot és azt mondta, hogy elszugerálták őt, vagy kidobott idő volt. Senki. Játsszon végre tiszta lapokkal Kedves Zsuzsanna! Ne mentegesse magát, ne keressen önigazolást, hazug ember tévtanítására ne hallgasson. Ráadásul olvasva a "kritikát", egyértelműen kiderül, az illető sem volt Cursillon, mert különben elárulta volna írásaiban, amit Ön most sem tud a Cursilloról.

Játsszon tiszta lapokkal. Ha lenne takargatni valónk, nem hívnánk. Ne nézzen minket ostobának, elhívjuk, utána pedig "leleplez" minket. Ilyen kockázatot nem vállalnánk sosem.

Ha jelentkezik, akkor az alábbiakat fogom tenni:
1.Felkeresem a református Cursillo titkárságát.
2. Elmondom, hogy a Neten megismertem keresztény testvéremet, Kéry Zsuzsannát, akit ajánlok a Cursillora. A felelősséget Önért én vállalom.
3. Elküldöm Önnek a jelentkezési lapot, amit kitöltve el kell küldeni a Titkárság részére.
4. A Cursillo ingyenes, viszont a három és fél nap ellátás, szállás egy főnek kb. 16.000 Ft, amit mint mondtam, szívesen adományozok. Azért is megteszem, mert az Ön ellátására, szállására a pénz már összegyűlt, erre nincs gond, viszont a következő csoportok költségének fedezetére a felajánlást megtehetjük.

Üdvözlettel:
Draxler Ferenc

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.25. 23:38:18

Kedves Ferenc,
mit lehet erre mondani? Igazán meggyőző volt.

Sajnos a családom (legkisebb gyerek két és fél éves) nem tud három napra nélkülözni, de amint ez lehetségessé válik, el fogok gondolkodni a dolgon. De Ferenc, akkor is beajánl, ha előrebocsátom: utána meg fogom írni itt, hogy mi volt a meglepetés..?

Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2011.10.26. 10:43:06

@Kéry Zsuzsanna:
Rendben, ahogyan lesz ideje, várom a megkeresését.
Draxler Ferenc

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.26. 15:08:05

@Ditúr: És nem baj, hogy el fogom mondani utána, hogy mi volt a meglepetés???

firecrest 2011.10.26. 15:19:57

Tanulságos polémia látható fentebb. Miért is kell másodkézből származó pletykákra felülni? Mennyi ilyen begyepesedett séma kering a keresztény köztudatban. Botorságnak tartom elítélni például a Hit Gyülekezetét vagy a pünkösdista mozgalmakat ilyen botcsinálta "vádak" alapján. Én azt látom, hogy sok keresztény betegesen szeret vádaskodni más egyházakkal szemben. Ilyen nevetséges és visszatérő vádak pl: a pszichiátriára kerülnek a hitgyülisek, megfenyegetik a lelki vezetők a kilépni szándékozó híveket és még sorolhatnánk naphosszat.

Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2011.10.26. 16:36:08

@Kéry Zsuzsanna:
Nem aggódom emiatt :-)

Elnézegetem a bélyegkép figuráját (avatarját) és bizalmam van Ön iránt, nem is tudom miért.
Gyermekeket nevel, a legkisebb két és fél éves... A gyermek megbízik édesanyjában, feltétlen módon elfogadja, az életét, minden ami van reábízza arra, aki féltőn, óvón növeli és neveli nap mint nap.
Ezek alapján nyugodtan Önre merem bízni a "titkot" is :-) Nincs miért aggódnom.
Szeretettel:
Draxler Feri

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.26. 17:32:11

@Ditúr: Feri,
Ezek igazán kedves szavak, de nekem az az érzésem, Ön valójában abban bízik, hogy ha megtapasztaltam, átéltem stb a cursillót, már nem fogom akarni kiadni a meglepetéseket. És bevallom, engem ettől a hideg ráz ki.

Eca 2011.10.26. 18:11:47

Az az érzésem, hogy nem a Cursillotól tartasz és ami ott történik kedves Zsuzsa, , hanem saját magadtól. Meg kellene állnod egy kis időre és nézz befele hogy majd tudj felfele is nézni.

Üdv. Eca

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.26. 22:23:40

@Eca: Kifejtenéd bővebben, hogy mire gondolsz, kedves Eca? Csak mert nem nagyon értem a befele nézés és a fölfele nézés kapcsolatát. Az előbbi az valamiféle meditáció?

Ditúr · http://ditur04.blogspot.com/ 2011.10.26. 22:41:46

@Kéry Zsuzsanna:

A "titok" nem olyan nagy dolog, ami megérné, hogy publikálja az ember, miután ezt megismeri. Kisebb ennél. Ne legyen nagy elvárása.

De nem is olyan kicsi dolog, hogy a "titok" kiadásával más örömét elvegye az ember. Azért nem árulom el Önnek, és nem árulja el Önnek senki, hogy átélhesse, ha eljön az ideje. Ha elárulnám, én nem csalódnék, de Ön sajnos igen. Előre csalódna. Mert nem mindegy, hogy hol talál az ember vizet. Itthon a csapban, vagy a kősivatagban. Miután elmondanám ez van, Ön kérdezne: "Ilyen bagatell dolog miatt ez a hűhó?" Válaszolnám: "Igen, ilyen egyszerű dolog miatt volt ez a hűhó."

Tudok olyanról, aki elmondta otthon, miután hazament. Semmi baj nem lett belőle, csak amikor felesége is részt vett ezen az együttléten, akkor Ő már tudta előre, hogy mikor és mi lesz a meglepetés. Ő is örült ennek, de már ne úgy élte meg, mint ahogyan a többiek. A feleség pedig senkinek sem árulta el...

Kedves Zsuzsanna! Mindenki eldöntheti, hogy mit mond és mit nem. Mit tesz és mit nem. Amennyiben meg akarja írni, a fene fenét eszik, akkor is meg fogja írni.

Emiatt ne rázza a hideg :-)
Szeretettel:
Feri

Eca 2011.10.27. 07:43:28

Sajnálom Zsuzsa, hogy ennyire érthetetlen számodra, a befele fordulás( nézz magadba, mi van benned), azután nézz fel Istenre. Olyan érthetetlen??? Nem meditáció, szó sincs ilyenről.
Csak ha valami ellen ilyen hevesen tiltakozik valaki, mögötte sokkal több minden van. Ezt kellene tisztáznod magaddal.Amig te nem vagy rendben, mással sem tudod rendezni a dolgaidat.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.10.28. 09:50:19

@Eca: De mégis, nekem mi keresnivalóm lenne a cursillón? Újonnan született hívő vagyok, megvan a helyem a gyülekezetben, tisztában vagyok a keresztény hit alapjaival, remek tanításokat hallgatok/olvasok, evangelizálok. Talán valami pluszt kaphatnék ott meg? És mi lenne az? Ja, meglepetés.

Nevetséges, hogy pszichologizálni próbálsz: nyilván velem van a baj, mert nem tetszik, hogy nem nyilvánosan megismerhető egy módszer, ami pedig elvileg az evangélium terjesztésével kapcsolatos.

Azt mondja Pál apostol: "elvetjük a szégyenletes titkos bűnöket; nem járunk ravaszságban, nem is hamisítjuk meg az Isten igéjét, hanem az igazság nyílt hirdetésével ajánljuk magunkat minden ember lelkiismeretének az Isten előtt." (2Kor 4,2)

Ez az egyetlen hiteles módszer; az előre el nem mondható meglepetés, és a "gyere el, majd meglátod" pedig egyszerű ravaszság, mert hatást akar kiváltani. Gondosan felépítve, a maga idejében. A Szentlélek azonban nem így működik! A "szél arra fúj, amerre akar", és "nem azé akarja, és nem azé, aki fut, hanem a könyörülő Istené". Akkor és amikor Ő akarja.

Eca 2011.10.28. 14:53:41

Zsuzsa, ebben nincs ravaszság, meg nincs kényszer, sem csali. De ha rendben vagyok, lelkileg, szellemileg, testileg, , remek tanításokat, hallgatok, tisztában van a hit alapjaival, miért is kell neked másokat szapulnod???

Tovább mennék, hogy mit mondott Pál ezek után...2Kor 4,3-4
Világos az Igehirdetés, nem mint a korintusiaknak, és a Sátán sem tett vakká.
"Nem önmagunkat hirdetjük, hanem Krisztus Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat Jézusért."
2Kor 4,5

Gyere el és meglátod-azért mondtuk többed magammal, hogy ne légy félreinformálva, és ne terjessz valótlan dolgokat.
Isten áldja további életed.

Eca 2011.10.28. 21:18:40

még csak annyit, hogy nevetségesnek tartod a pszichológizálást, pedig nagyon komolyan kellene venned, ha segítőszakmában akarsz majd dolgoznod, mint szociális munkás.

Várkonyi Gábor 2015.05.11. 21:44:02

Mondjuk az Egyszerű fordítás amit egyik cikkedben nagyon dícsérsz kifejezetten "szektás" módon adja vissza az Igét! tehát akkor hajítsd ki azt is! :)

Egyébként meg nem hinném hogy a Cursillo az amit leírtál mert én megtapasztaltam úgy Isten szeretetét ahogy már elég régen! A csondes áhitatok és imák közelebb és nem távolabb vittek hozzá! :)

Mielőtt ítélsz előbb éld át és NE hallomásokból építs fel egy rendszert! :) De Colores, Gábor egy lelkes Cursillos! :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2015.05.11. 22:14:23

@Várkonyi Gábor: Kedves Gábor! Örülök, hogy közelebb kerültél Istenhez, és megtapasztaltad a szeretetét. Testvéri közösségben ez nagyon jól meg tud valósulni - akár még Cursillo nélkül is :)

Szeretettel üdvözöllek,
Zsuzsa

K.I 2015.11.05. 15:18:16

Én még csak gondolkodom, hogy elmenjek-e a cursillóra.

Ami visszatart:
Én visszahúzódó típusú vagyok. Ennek ellenére elmegyek időnként karizmatikus alkalmakra. Elülök a hátsó padban és jól megvagyok ott. Nem állok fel, nem emelem magasba karjaimat, nem énekelgetek. Nem érezném jól magam, ha ez ott elvárás lenne. De jól érzem magam úgy is, ha én ezeket nem is csinálom.
És voltam már más "keresztény tanfolyamon" is. Ott is volt olyan kérés, hogy másnak ne mondjam el. Nem is mondom, mert tényleg nem nagy dolgok ezek, de ki szeretne olyan csokoládét kapni ajándékba, amit már más nyalogatott. Nekem öröm, hogy nem mondom el, mert tudom, hogy amikor majd elmegy, akkor majd milyen jó lesz neki. Ez szerintem az ajándékozás öröme. Mert szeretem látni, hogy amikor az ajándékozott kibontja a csomagot és csillog a szeme. Szeretném látni, hogy csillog a szeme, amikor hazajön a tanfolyamról. Ebben nincs semmi fekete mágia.
Észre is vettem, hogy amikor ott hatásvadász módszereket használtak. Én nem kerültem emiatt a hatás alá. De a tanfolyamra ennek ellenére, mint meghatározó élményre emlékszem vissza.

Ami miatt úgy érzem mennem kell:
Ismerek olyan személyt, aki nagyon mélyről jött: A drogról (a legkeményebb fázisban volt már) többek között a cursilló segítségével jött le. (évekkel ezelőtt). Mert ott elmondása szerint megtapasztalta Jézus szeretetét.
Amikor kérdeztem, hogy nem fél-e attól, hogy visszaesik, csak annyit mondott: Miért féljek? Velem van Jézus!

Köszönöm Zsuzsának, hogy ezeket a kérdéseket feltette. Látom, hogy ő is fél a manipulációtól.

Én is. Egyelőre ezért nem jelentkezem.

De talán éppen ez a félelem a gonosz műve: Így akar távol tartani engem egy meghatározó poziív Isten-élménytől?
Ki tudja....

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2015.11.05. 17:46:23

@K.I: Kedves K.I.!

Mostanában azon gondolkozom, hogy miért van ennyi tanfolyam, különleges alkalom, amelyeknek mind az a célja, hogy a résztvevők megtapasztalják Isten szeretetét - valamilyen különleges, kiáradó erő, vagy maga a közösség által.
Milyen képet ad ez rólunk, az Úr Jézus követőiről, hogy a szeretetre vágyó emberek, hívők és még Istent nem ismerők akár nagy távolságokra is elutaznak, hogy részt vegyenek egy konferencián, egy előadássorozaton, egy csendeshéten vagy lelkigyakorlaton, miközben mi itt vagyunk a közelükben?

Szerintem Istennek nem ez volt a terve. Azt értettem meg mostanában, hogy Isten terve az, hogy az Ő szeretetét a testvéreinkkel való, akár naponkénti, de mindenképpen rendszeres közösségben éljük meg. Ez maga a helyi gyülekezet, ahol a középpontban Krisztus van, aki Szellemével jelen van közöttünk, és mi egymás építésére, egymás szolgálatára jövünk össze.

Az ilyen szellemi légkörben Isten Szelleme szabadon munkálkodhat, és Ő az, aki a meglepetésekről is gondoskodik (ha akar).

Az ember erre vágyik, de sokszor emberi eszközökkel próbálja megvalósítani ezt az ideált - én most így látom a Cursillót is. Hogy az Úr ott is munkálkodik, az az Ő kegyelme, és nem a módszerek miatt van - de ezzel együtt azt nagyon jónak tartom, hogy az emberek Krisztus szeretetét szeretnék továbbadni egymásnak. Ezt nem vettem figyelembe, amikor a fenti cikket pár éve megírtam.
süti beállítások módosítása