HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) rick warren-céltudatos (1) Rick Warren-céltudatos (2) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Hogyan bizonyosodjunk meg Isten akarata felől?

2012.02.22. 00:33 Kéry Zsuzsanna

"1. Mindenekelőtt arra TÖREKSZEM, hogy szívemet olyan állapotba hozzam, hogy ne legyen saját akaratom az adott dologgal kapcsolatban. Az emberekkel kapcsolatos problémáink kilencven százaléka lényegében ebben rejlik. A nehézségek kilencven százalékát le lehet küzdeni, amikor szívünk kész az Úr akaratát tenni, bármi legyen is az. Amikor valaki valóban ilyen állapotban van, már nincs messze attól, hogy megtudja, mi is az Ő akarata.

2. Ezt megtéve, nem keresem a vezetést érzelmekben vagy egyszerű benyomásokban. Ha ezt tenném, nagy félrevezetéseknek tenném ki magamat.

3. Isten Szellemének akaratát keresem Isten Igéjén keresztül, illetve Isten Igéjével összhangban. A Szellemet és az Igét össze kell kapcsolni. Ha csak a Szellemre nézek Isten Igéje nélkül, akkor is nagy félrevezetéseknek teszem ki magam. Ha bennünket a Szent Szellem vezet, akkor azt a Biblia szerint fogja tenni, és soha sem azzal ellentétesen.

4. Következőként a gondviselő körülményeket veszem számításba. Ezek gyakran egyszerűen megmutatják Isten akaratát az Ő Igéjével és Szellemével összhangban.

5. Imádságban kérem Istent, hogy tárja fel nekem akaratát.

6. Így, Istenhez való imádságon, az Ige tanulmányozásán és az arról való gondolkodáson keresztül, legjobb képességem és tudásom szerinti megfontolt döntésre jutok, és ha szívemnek békessége van, és ez a békesség megmarad még két vagy három további imádság után is, úgy e szerint haladok tovább. Hétköznapi dolgokban és a legfontosabb kérdésekben egyaránt mindig hatékonynak találtam ezt az utat."

Müller György 

- "Müller György (1805-1898), angol evangélista az imádság és a rendíthetetlen hit embere volt, aki földi és szellemi szükségleteiben is teljesen Istentől függött. Mint számos árvaház megalapítója élete során sok millió font értékű anyagiakkal szolgálta Istent, mindazonáltal halálakor személyes vagyonát mindössze 800 fontra becsülték." (részlet a Müller György rövidített életrajzát tartalmazó, Isten válaszol imádságainkra c. könyvből, amely megjelent az Evangéliumi Kiadónál. Szuper hiterősítő olvasmány!)


16 komment

Címkék: hit biblikus kereszténység imádság-imádkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr504164378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quovadis67 2012.02.23. 19:36:03

A szívemből szól ez az írás. (Persze én nem tudnám ilyen szépen és igaz módon megfogalmazni :-(
Sajnos az a tapasztalatom, hogy nagyon elterjedt az Úr vezetését érzelmi alapon keresni. Márpedig az ember, ha csak az érzelmeire hallgat, akkor nagyon el tud tévedni, még a legjobb szándék ellenére is.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.23. 22:21:21

@quovadis67: Ki gondolná, hogy még az olyan esetben is, mint a párválasztás, mekkora galibát (a tönkrement élet túl erős kifejezés) tud okozni, ha az ember érzelmi alapon választ, és nem az Úr vezetésére figyel (Aki megadja a szükséges érzelmeket is a maga idejében, ezt tanúsíthatom :)

bandeirante 2012.02.24. 21:24:40

Nagyon szép és igaz írás, örömmel olvastam és ezúton is köszönöm!

Eszembe jut róla (amolyan Móricka vagyok, akinek mindenről eszébe jut valami, ha nem is mindig "az") a manapság nagyon divatos "A titok" (The Secret) című New Age akármi (tanításnak nem nevezném, inkább amolyan innen-onnan összehordott katyvasz), ami ennek éppen az ellenkezőjét tanítja. Vagyis azt, hogy hallgassunk mindenben az érzelmeinkre, mert a pozitív érzelmek pozitív dolgokat fognak úgymond bevonzani. Elképesztő, hogy ebben mennyien hisznek, dacára annak, hogy nap mint nap tucatnyi ellenpélda van rá.

Legalább annak örülhetek, hogy sokan azért megőrzik a józan eszüket és a bibliai hitüket.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.25. 19:20:38

@bandeirante: Egyik barátnőm régóta mondogatja, hogy kéne posztot írni a Secretről is, mert tényleg nagyon sokan elhiszik, hogy a gondolataikkal befolyásolják a valóságot, és hogy a bajok (betegségek, nélkülözés) gyökere a gondolkodásmódunkban rejlik?
Mellesleg, hogy felvegyem megint a párkapcsolati fonalat, ez a "hallgass az érzelmeidre" hozzáállás vajon hány házasságot mérgezett meg és tett tönkre...?

Alex ) 2012.02.27. 07:50:52

Üdvözöllek Benneteket,és gyönyörűség ide visszatérni!
Hát az írás egy az egyben gút,kiváló,valós problémákra ad biblikus segítséget! Müller György munkásságát az Úrban olvastam,és felemelő,hitet erősítő,nagy szeretetről,és Isten irgalmáról ad tanúságot! Hála az Úrnak,közelemben is vannak kiváló szolgák,akik az Úrban eltökélt katonák! Fantasztikus amiket megélünk,az Úr Jézusban! Még hogy a keresztyénség unalmas? Nem érek reá unatkozni!
Naponta tanít az Úr és kivisz a "frontra" ahol élesben kell alkalmazni az Ő szent tanításait!
Mi térdeinken,és szeretettel közelítünk,s ha szidást,rágalmat kapunk,mi akkor is áldással válaszolunk! Közben az Úr a hátteret megmutatja,miképpen köti össze a szálakat! Akivel éppen beszélgetek,s bizonyságot teszek az Úr Jézusról,nem ő a célszemély,hanem azon keresztül,egy másikat köt be.....:)

Persze az írásodra is szeretnék konkrétan reagálni,szóval igen az érzelmeink becsapnak minket! Mert az ősbűn óta teljesen megromlott! Azaz mindenünk,ezért az Úr Jézus nem alkatrészeket cserél bennünk,hanem az Ő Szentlelkével újjászül!
Isten ezért adta a Bibliát,mert Benne Isten szól,az Ő Szentlelke által! Igen a szektások hangoztatják,hogy hívjuk be a Szentszellemet,és ehhez nem használnak Bibliát! Tudjuk ennek a súlyos következményeit! És akik így tesznek,s hanyatt vágódnak,vonyítanak,sikoltoznak,vihognak,stb,ott meg kell kérdőjelezni,de milyen Lélekkel töltekeztek be?
Isten mit mond a gondolatainkról? "Bizony, a ti gondolataitok nem az én gondolataim, és a ti utaitok nem az én utaim - így szól az Úr. Mert amennyivel magasabbb az ég a földnél, annyival magasabbak az én utaim a ti utaitoknál, és az én gondolataim a ti gondolataitoknál." Ézsaiás 55:8-9

Hiszen a gondolataink is megromlott! Mint a szívünk! Jeremiás 17:9-ben ez áll: csalárd a szív mindennél, javíthatatlan; ki tudná kiismerni?
A Jakab 1:14-15-ben ez áll: mert mindenki saját kívánságától vonzva és csalogatva esik kísértésbe. Azután a kívánság megfoganva bűnt szül, a bűn pedig halált nemz.

És az emberek beszédéről is találóan,sőt pontos diagnózist állít fel az Úr Jézus,egy-két Igét bekupizok,de ennél több van! Péld 10,19 A sok beszédben elmaradhatatlan a vétek; a ki pedig megtartóztatja ajkait, az értelmes.
Jak 3,2 Mert mindnyájan sok képen vétkezünk. Ha valaki beszédben nem vétkezik, az tökéletes ember, képes az egész testét is megzabolázni.

Nagyon szeretem Isten szavát,mindig eltalál! De éppen azért hogy feltárja,életünk szakaszaiban a gennyes tályogot,s Ő add tökéletes megoldást,csak ki kell készítenünk erre a hallókészülékeinket,és az értelmünket használni,kössük be a isteni vérkeringésbe,Szentlélek Istene által,s a Bibliát olvassuk,mert az Ige :
Zsid 4,12
Mert az Istennek beszéde élő és ható, és élesebb minden kétélű fegyvernél, és elhat a szívnek és léleknek, az ízeknek és a velőknek megoszlásáig, és megítéli a gondolatokat és a szívnek indulatait.

Áldott szép napot! :-)

bandeirante 2012.02.27. 09:30:55

@Kéry Zsuzsanna: Bizony, jó lenne egy ilyen cikk. Bár éppen azok aligha fogják elolvasni, akik okulhatnának belőle. Én egyszer-kétszer próbáltam racionális alapon megbeszélni a témát, de mindig az lett a vége,hogy akinek a Titok nem tetszik, az minden bizonnyal egy nyomorult, szánalmas alak, aki abban lel sekélyes örömöt, hogy másoknak elveszi a hitét. Ezzel a válasszal aztán el is van intézve a dolog.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.27. 10:14:13

@Alex ): Köszönöm, kedves Alex, nagyon egyetértek mindazzal, amit írtál. Ámen!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.27. 10:23:18

@bandeirante: Ismerem ezt a hozzáállást, én is jártam ebben a cipőben; én agykontrolloztam jópár éven keresztül. Ha valaki valami negatív dolgot mondott ("Vegyél föl valamit, _mert megfázol_"), majd' föl robbantam. Mennyit veszekedtem szegény szüleimmel meg nagyszüleimmel ezek miatt :( Kimondtak egy ilyet, nekem meg egyből alfába kellett mennem, hogy törölni tudjam a negatív parancsot. Iszonyatos volt.

Amikor megtértem, egyből azt vették észre rajtam, hogy milyen békés lettem - és én is azt vettem észre, hogy nem izgatom magam ilyen hülyeségek miatt. Szeretet és békesség lett bennem, Jézus megszabadított ezekből a megkötöző, kártékony baromságokból. A sorsunk nem ilyeneken múlik, ha a kimondott szónak ekkora lenne a hatalma, nagyon nagy bajban lennénk!

"Ejtsetek foglyul minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre" - írja Pál valahol, hát ez a teendő a gondolatainkkal: ne aggodalmaskodjunk, ne gondoljunk olyanokat másokról, amiket nem mondanánk ki hangosan, és kész :)

bandeirante 2012.02.27. 10:35:48

@Kéry Zsuzsanna: Óh igen, "Ne rombold a hitemet!" Én erre azt szoktam mondani, hogy te viszont nyugodtan rombolhatod az én hitemet. Vagyis mondhatsz nekem olyan dolgokat, amelyek (szerinted) megingatják a hitemet. Először is azért, mert ezeket a dolgokat általában már én is átgondoltam, tehát nem mondasz vele újat. Másodszor azért, mert ha az én hitemet meg lehet ingatni némi okvetetlenkedéssel, akkor az annyit is ér. Harmadszor meg azért, mert az ellenvetések hatására még jobban átgondolom a hitemet, amely ezáltal meg is erősödik. Ez persze csak az értelmes párbeszédre igaz, az agresszív kötekedésre nem, mert abban leli örömét, hogy kötekedik, annak úgysem az értelmes párbeszéd a célja.

Alex ) 2012.02.27. 11:18:43

@Zsuzsa,ezekről én is tudnék napokig mesélni,mielőtt az Úr Kegyelme utolért,azelőtt mindent kipróbáltam!
Hát a lakásom úgy nézett ki mint egy keleti zsibvásár! Buddha,Hindú,Krisna,boszorkánykönyv,meg amit akartok,és közben kitanultam a talpreflexológiát (talpmasszást)és ha akkor azt mondta volna valaki,hogy én az Ördög cinkosa vagyok,hát szerintem én néztem volna az illetőt bolondak! Ja és már jósdában gondolkoztam......hogy azt is ki kéne tanulni! Nagyon vonzott a " TITOKZATOS "misztikavilága. Igaz közben azt sem vettem észre,milyen megkötözött lettem! Hogy vágyódásom van bekukkantani,akár a halálközeli dolgokat úgymond megtapasztalni....
Tehát megértem ezeket az embereket,akik még itt vannak,s miért viselkednek így!
Nagyon egyetértek bandeirante mondataival,miszerint értelmes párbeszéd,s jézusi szeretettel tegyünk tanúbizonyságot,ezekről.
És nem veszekedve,indulatokat eleresztve.Mert amikor a külföldi ember itt van nálunk,és az ő nyelvén akar segítséget kérni,de a magyar felemeli a hangját,sőt már üvölt,és megvan sértődve hogy a külföldi nem érti meg! Persze hogy nem érti meg,mert nem az ő nyelvén válaszolt! Tehát ezzel arra szeretnék reá világítani,hogy minket az Úr honnan emelt ki ( engem speciel a disznó vályútól,és a trágyából....) És az Úr Jézus türelmes volt! Szeretettel tette,az Igén és az Ő Szentlelkén keresztül! Egyik lelkészünk,éppen tegnap mondta,ha beszélgetünk emberekkel,akkor az Igét alkalmazzuk,mert a Biblia Istene is erről beszél:
Mint az arany alma ezüst tányéron: olyan a helyén mondott ige!" Péld. 25:11
Mert nem mi győzzük,meg az illetőt,hanem Isten,de mégis paradox módon,nekünk az Úrban úgy kell csinálni mintha rajtunk múlna....

bandeirante 2012.02.27. 17:26:50

Az agykontrollban vannak pozitív elemek, meg ártalmas dolgok is - sajnos összekeveredve. Ahogy én látom, azt kellene másokban (és magunkban) tudatosítani, hogy nem formálnunk kell a valóságot, hanem azzal foglalkozni, hogy Isten akaratát elfogadjuk, mert úgyis az lesz nekünk a jó, azon csak rontani tudunk, ha nekiállunk manipulálni a dolgokat. Ahogy valaki fogalmazott: Isten és közöttem én állok. Mellesleg ez sokkal egyszerűbb is, mint naponta akárhányszor "lemenni alfába" és "programozni."

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.27. 18:16:26

@bandeirante: szóról szóra ugyanezt érzem a kreacionista-evolucionista vitában itt a blogon, egy másik poszt alatt.

bandeirante 2012.02.27. 22:57:24

@Kéry Zsuzsanna: Visszakerestem, és hát igen, ez a vita jól példázza azt, amiről itt többen is beszéltünk. Sajnos van ilyen.

Egyszer valamilyen fórumon leírtam, hogy sokáig ateista voltam, de aztán fölhagytam vele. Mégpedig úgy, hogy semmiféle döbbenetes misztikus élményem nem volt, sem az életemben nem történt semmilyen törés vagy tragédia. Mire valaki csak annyit írt, hogy nem feküdtem-e sokat a tűző napon? Mit lehet erre mondani? Béke veled, testvérem.

bandeirante 2012.03.06. 14:51:21

@Kéry Zsuzsanna: Hogy visszatérjek én is a témához: rengeteg házasságot és kapcsolatot tett tönkre. Mögötte az a hozzáállás húzódik meg, hogy: nekem pedig jogom van a boldogsághoz, és mivel akkor vagyok boldog, ha jól érzem magam, ha nem érzem jól magam, akkor keresek mást, és majd azzal boldog leszek.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.03.06. 16:09:02

@bandeirante: Ez így igaz.
1. hazugság: egy másikkal boldog(abb) leszek
2. hazugság: a boldogságom a társamtól függ.
süti beállítások módosítása