HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) rick warren-céltudatos (1) Rick Warren-céltudatos (2) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Te milyen Istent szeretnél? – Értekezés William Paul Young: A Viskó (The Shack) c. könyvéről - 2. rész

2010.01.23. 20:19 Kéry Zsuzsanna

 Az 1. rész ide kattintva olvasható. 

          Nem is kell olyan messzire mennünk, hogy példákat találjunk az Istenről alkotott hamis elképzelésekre. Számos olyan megtért exkatolikusról tudok, akiket akár évtizedeken keresztül is távol tartottak az üdvbizonyosságtól az emberi spekuláción és tévelygésen alapuló katolikus egyházi tanítások. Hányakat tartott vissza az Úr Jézus igazi megismerésétől az, hogy Őt, aki dicsőséges Úr és Király szánalomra méltó mártírként, vagy anyja karján ülő csecsemőként ábrázolták, és ábrázolják ma is! Az ajándékot hozó Jézuska elképzelése bájos ugyan, de örökkévaló negatív következményei lehetnek. A csecsemő Jézus senkit nem ment meg. A hosszú hajjal ábrázolt, szőke, kék szemű, bárgyú arcú Jézus sem ment meg senkit. A bármilyen módon elképzelt és vizualizált Jézus, a Biblián kívüli forrásokban megszólaló Jézus sem ment meg senkit. Egyedül a Biblia által kijelentett, megtestesült Isten képes erre, aki meghalt, feltámadt, és most fenn ül a mennyben, az Atya jobbján.

         Természetes, hogy időről időre mindnyájunkban felmerülnek olyan gondolatok Istennel kapcsolatban, amik nem igazán vágnak egybe azzal, amit Ő a Szentírásban kijelentett Magáról. Azonban a szándékos megtévesztés és a félrevezetés mára aggasztó méreteket öltött az evangéliumi keresztények körében. A jelenség elsődleges hajtóereje az Emerging Church mozgalom, amely állítólag a posztmodern kultúrát, illetve az ebben élő posztmodern embereket szeretné megnyerni Krisztusnak. Jézus és a kereszténység fogalmának újraalkotása (annak érdekében, hogy elfogadhatóbb legyen a még meg nem mentett tömegek számára) egyaránt a módszer és a cél. Újraalkotják Istent az ember bukott képmására. Akármennyire hihetetlennek is tűnik, hogy ez működőképes metódus lenne az elveszettek megnyerésére, meglepő módon gyakorló keresztények milliói estek a megtévesztés ezen hálójába. 
         Jelenleg a módszer legnépszerűbb hordozója egy fikciós regény, amely vagy 60 hétig volt a New York Times bestseller listájának élén. Közel 40 nyelvre lefordították, és elérte a tízmilliós eladott példányszámot. William Paul Young A Viskó c. könyvéről van szó. Olvasók tömegei állítják, hogy a könyv megváltoztatta az életüket, mert olyan „új és csodálatos tudatosságot szereztek Istenről, amilyet soha nem értettek meg a Bibliából”.
 
         A történet középpontjában egy Mack Philips nevű férfi áll, akinek a kislányát elrabolták egy családi nyaralás során. Habár a holttestét nem találják meg, a gyilkosságra utaló nyomokat egy elhagyatott kunyhóban (a Viskóban) fedezik fel az USA-beli Kelet-Oregon erdőségeiben. Érzelmi viharokkal terhelt évek (a Nagy Szomorúság) után Mack egy levelet talál a postaládájában, melyben ugyanabba a viskóba hívja őt az aláíró, „Papa”. (Papának Mack felesége szólítja Istent.) Mack belső küzdelmek árán ugyan, de eljut a viskóba, ahol a Szentháromság Istennel (Atya, Fiú, Szentlélek) találkozik. A három Isteni Személy megjelenítése egyáltalán nem biblikus és kifejezetten bizarr. Az Atya egy sztereotip, túlsúlyos, színesbőrű asszony, akit egyébként Papának hívnak. Néha kicsit közönséges, szereti a funkzenére rázni a fenekét, és olykor nyelvtanilag hibásan beszél. A Szentlélek egy Sarayu nevű ázsiai nő.
 
         Lehet, hogy a könyv fikció, de Isten nem az. Ha az Atya Isten, a Fiú Isten vagy a Szentlélek Isten olyasmit tesz és mond ebben a könyvben, ami nem egyezik a Szentírásban feltáruló isteni karakterrel, akkor az ábrázolás nyilvánvalóan hamis. Az Istenről való értekezés és magyarázat nem más, mint tanítás. Ez pedig vagy egészséges tanítás, ami hű az Isten Igéjéhez – vagy pedig hazugság; emberek által kitalált mese. Pál figyelmeztető prófétai szavai a 2 Timóteus 4,3-4-ben jól alátámasztják, miért is olyan népszerű A Viskó: 
„Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem viselik el, hanem saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük. Az igazságtól elfordítják a fülüket, de a mondákhoz odafordulnak.”
 
         A Jézus-figura egy kacarászó idióta, aki szerelemes a saját teremtésébe. Kissé ügyefogyott, elejti a paradicsomszószt, amivel jól leönti Papa szoknyáját, de a „Szentháromság” csak jót nevet ezen. (A történetben Jézus végig kacarászik és röhögcsél - sőt, a magyar fordításban "kuncog".) Ő és a Szentháromság másik két tagja annyira hozzánk hasonló karakterek, hogy sok olvasó állítja: sokkal megnyugtatóbb istenképük lett tőle. Elképesztő, hogy milyen mértékű sértésekkel kell a szent Isten tulajdonságait lebutítani, hogy egy hívő keresztény megnyugodjon tőle. 
 
          A könyv irodalmi eszköztára gyakorlatilag nem áll másból, mint érzelmekre ható vagy pszichológiai hívószavak sorozatából. A csali pedig az olvasói igények kiszolgálása. Jézus, az ács például egy koporsót készít Mack kislányának, akinek a holttestét végül megtalálták. A kislány – apja fájdalmán enyhítendő – a mennyből üzeni neki (halottidézés?), hogy mennyire boldog most. Másik példaként említhetjük, hogy Isten, az Atya nőként jelenik meg Macknek, akinek nem volt túl pozitív hozzáállása saját erőszakos és alkoholista apjához (aki amúgy szintén a mennybe jutott, a regény ideológiai hátterét adó univerzalista – a végén Isten mindenkit megbékéltet magával – felfogásnak megfelelően). Tévtanítások és a bibliai igazságok elferdítése jellemzik A Viskót gyakorlatilag az elejétől a végéig (külön poszt lesz erről, konkrétumokkal).
 
 
          Ha felidézzük Jézus szavait a Máté 24-ből, miszerint hamis Krisztusok támadnak majd, hogy megtévesszék, ha lehet, a választottakat is, akkor láthatjuk, hogy A Viskó Jézusa világosan betölti ezt a próféciát. Vagy tízmillió ember ismerhette meg eddig ezt a hamis Jézust, és vannak közöttük olyanok, akiknek ez az egyetlen képük Róla. Ez az, ami mélységesen elszomorít: egy hamis Jézus ugyanis nem ment meg senkit. A Jézusról alkotott téves elképzelések a reményét is megölik annak, hogy valóban gyümölcsöző kapcsolatban élhessünk Vele. Jézus valóságos ember volt, és most is az. De Ő Isten is, és az ember-léte is tökéletes minden tekintetben. Ennek fényében minden arra vonatkozó kísérlet, hogy akár egy könyvben, vagy akár csak a gondolatainkban, de hozzánk (a bűnös és esendő emberiséghez) hasonlóvá tegyük, nem más, mint istenkáromlás. Az istenkáromlás nem csak azt jelenti, hogy Isten nevét használva káromkodunk, hanem azt is, hogy olyan személyiségjegyet tulajdonítunk Neki, ami hamis – bármi is legyen ez. Így készül a „másik Jézus”, amiről a Szentírás beszél.
 
„Mondom tehát, és tanúsítom az Úr nevében, hogy többé nem élhettek úgy, ahogyan a pogányok élnek hiábavaló gondolkodásuk szerint. Az ő elméjükre sötétség borult, és elidegenedtek az Istennek tetsző élettől, mert megmaradtak tévelygésükben, és megkeményedett a szívük.” (Efezus 4,17-18)
 
            A Viskó népszerűsége a magukat hívő kereszténynek vallók között legalább annyira szégyenletes, mint amennyire pusztító, és azt is jelzi, hogy a hiábavaló gondolkodás és a tudatlanság (Károli ford.) a hívők számára sem ismeretlen terület. Csakis az igazság iránti szeretet, valamint az elhatározás az Isten akaratának cselekvésére őriz meg minket a hittől való elszakadástól, ami az Ige szerint végig fog söpörni a világon.
 
           Urunk, segíts, hogy szilárdan megálljunk a hitben, hogy alávessük magunkat Neked minden dologban, és hogy Szellemben és igazságban imádhassunk Téged. Marana tha!
 

A cikk alapjául szolgált T.A. McMahon: Refashioning God  c. írása. 

 

22 komment

Címkék: tévtanítások az utolsó időkben tévtanítók a viskó kritika emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr751696226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adviser 2010.02.28. 13:07:27

Ha csak a Biblia tanítása vezetne el az üdvösségre, akkor Isten nem bízta volna a megírását emberekre. Isten úgy szerette a világot, hogy egyszülött fiát adta oda érte, hogy aki hisz benne el ne vesszen, hanem örök élete legyen. ....hogy életünk legyen. Bőségben lévő életük. Isten országa itt van köztünk. Egy valakiről tudjuk biztosan, hogy a mennyben van, a Jézus mellett megfeszített egyik latorról. Jézus mondta neki. Szerinted ismerte a lator az írásokat, vagy egyszerűen ott és akkor megértette Jézus keresztáldozatát? A viskó c. könyv véleményem szerint nem eltávolít, hanem közelebb visz Isten határtalan szeretetének megértéséhez. Ahogy olvasom a véleményeket könyvről leginkább Pál Rómaiaknak írt leveléből a 18-21. vers jut eszembe. Nem értem, hogy miért kritizáljátok a könyvet. Szerintem arról szól, hogy teremtmények vagyunk, mégpedig a Teremtőnk képére és hasonlatosságára teremtett és a Teremtőnk által szeretett emberek vagyunk. Ha nem csak vasárnapi keresztyének akarunk lenni akkor leginkább ennek a teremtettség tudatunknak kellene erősödnie és alázattal elfogadni, hogy a Teremtő isten nem a mi fogalmainkkal leírható valaki. Az Ő törvényei az alkotásaiból ismerhetők fel.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.02.28. 13:42:11

Azt mondod, a Viskó "nem eltávolít, hanem közelebb visz Isten határtalan szeretetének megértéséhez" - de a Róma 1,18-21-re hivatkozol, ami így kezdődik:

"Isten ugyanis haragját nyilatkoztatja ki a mennyből az emberek minden hitetlensége és gonoszsága ellen, azok ellen, akik gonoszságukkal feltartóztatják az igazságot."

Látod, máris találtál valamit, amit a Viskóból nem tudsz meg Istenről; ehhez a Bibliát kellett kinyitnod.

Egyetértek, hogy "a Teremtő Isten nem a mi fogalmainkkal leírható valaki". A Viskó írója azonban pont erre tesz kísérletet; Istent megpróbálja "emberközelbe" hozni azáltal, hogy emberi tulajdonságokkal ruházza fel. Ha Isten gondolataiba szeretnél bepillantani, ajánlom pl. Jeremiás könyvének az első néhány részét (pl a 6-7-ig); én most éppen ezt olvasom, és teljesen lenyűgöz a logikája, az érvelése, és az emögött húzódó vágy, hogy az emberek ismerjék már fel végre, hogy minden jó Tőle származik.

"Utasításaid értelmessé tettek, ezért gyűlölök minden hamis ösvényt. Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága." (Zsolt 119,104-105)

felicitasz4 2010.03.01. 13:54:11

Tisztelt Kéry Zsuzsanna,
most fejeztem be A Viskó című könyv olvasását. Egyetértek azokkal, akik szerint a könyv provokatív. Ha a könyv hátsó borítóját elolvassa valaki, láthatja, hogy NEM TEOLÓGIAI ÉRTEKEZÉSRŐL van benne szó, sőt, még azt is olvashatjuk, hogy FANTÁZIA, "mese". Ha olyan személy olvassa, aki még nem tért meg, a könyv elolvasása után beszélgessen róla egy érett kereszténnyel, sőt, azonnal olvassa el a BIBLIÁT. Ez ugyanis egy regény, nem a Szentírás. Tehát ajándékba ne Istenről semmit nem tudó személynek adjuk, lehetőleg. Az ő számukra kiváló könyv a Keskeny úton.
De nem értek azzal egyet, ahogy Ön egyértelműen a tévtanítás kategóriába teszi a könyvet. Megtért, újjászületett, SZentlélekkel megkeresztelkedett, protestáns keresztényként elmondhatom Önnek, hogy nem vettem kijelentésnek az író szavait, nem térített el a hitemtől. Nem tartom eretnekségnek a Szentháromság megszemélyesítését;az Atyáról nem tudjuk, hogy férfi-e vagy nő, de az biztos, hogy mivel az ő képére és hasonlatosságára lett az ember teremtve, mindkettő megtalálható benne. Ezt a megszemélyesítést a regény cselekménye szempontjából szabad csupán nézni. Az is igaz, hogy nem olvastam benne, hogy Jézus az egyetlen út, és a főszereplő bűneinek bocsánatáról sincs benne szó, de nem erről szól a regény. Különben is, a főszereplő számára nem volt Isten ismeretlen, de fellázadt ellene, ítélkezett felette, harcolt ellene. Nekem a regény egy félresiklott életű, megsebzett, depressziós ember meggyógyulásának a története. Ennyi. Semmi több. És mindazok számára, akikkel erről a könyvről beszéltem, szintén nem jelent többet. Ön (és az Ön véleményét osztó tisztelt keresztény testvérek) ugyan ragaszkodik a Szentírásban megírtakhoz, de határt szab Istennek. Javítson ki, ha tévedek, nem ismerem Önt, de az Ön által leírt vélemények megegyeznek azoknak keresztényeknek a véleményével, akik azt állítják ugyan, hogy Isten tegnap, ma és mindörökké ugyanaz, de azt már nem hiszik el, ha ugyanúgy cselekszik, mint ahogy azt a Bibliában olvassuk. A Szentlélek - keresztséget, a Lélek megnyilvánulásait nemes egyszerűséggel karizmatikus őrjöngésnek titulálják, gyógyulásokat, a nyelveken való imádságot pedig az ördög művének tartják. Isten jelenlétét igenis meg lehet tapasztalni, zene által is meg lehet tapasztalni. Kiváncsi vagyok, Ön mit fog csinálni a Mennyben, mert hogy ott MINDENKI ISTENT DICSŐITI, ZENÉVEL, ÉNEKKEL ÉS TÁNCCAL. Ön a hitet akarja védeni, de ezzel csak korlátokat szab, amiket Ön állít fel. Isten nyilván tiszteletben tartja, hogy Ön nem szeretne többet megtapasztalni Belőle, de abból már nagyon elegem van, hogy hitvédelem címén démonizálják a karizmatikus keresztényeket. És kritizálják azokat a könyveket, regényeket, amelyek semmi más célt nem szolgálnak, mint gondolatokat ébresztenek, arra késztetnek, hogy felülvizsgáljuk Istennel való személyes kapcsolatunkat - már akinek van.
Befejezésül annyit, hogy nem teológiai értekezésekre van az embereknek szüksége, hanem személyes megtapasztaláson alapuló bizonyságtételekre, arra hogy lássák, mennyire drasztikusan meg tud változni annak az élete, aki visszafordul Istenhez. Ezt pedig a gyülmölcsökön látják, az életünk gyümölcsein.
Tisztelettel Rózsahegyi Emőke

Adviser 2010.03.01. 21:37:30

@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsa! Imponálóan jól ismered a Bibliát. Ezért "különösen megkedveltelek" :-) Amikor Jézus köztünk járt bizony nem kímélte az írástudókat. A viskó lehet naív mese, mutathat egy antropomorfizált istenképet, ám veszélyesnek nem mondanám. Maga Jézus, a mennyek országát hol elásott kincshez, hol királyhoz, hol kereskedőhöz, hol kovászhoz, hol tíz szűzhöz hasonlítja, nyilván azért, hogy a különböző gondolkodású, műveltségű, hitű emberek is megértsék. Nos, szerintem A viskó kiváló lehetőség arra, hogy langyos, közömbös, előítéletektől terhelt, sértett, igazságtalanságtól szenvedő embertársainknak felhívja a figyelmét Isten minden értelmet meghaladó szeretetére.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.01. 23:18:39

@felicitasz4: Kedves Emőke,

Először is köszönöm, hogy időt fordított a blogom olvasására, és hogy a véleményét megosztotta velem. Hadd reagáljak sorban az Ön által felvetettekre.

A Viskó c. könyv hátsó borítóján valóban az áll, hogy nem teológiai értekezés, hanem mese, regény. Van, aki a Bibliát sem tartja ennél többre – de ez nem befolyásolja az adott mű tartalmát. A Viskó című regényt W. Paul Young azzal a határozott céllal írta, hogy az általa vallott teológiai nézeteket (az univerzalizmust) népszerűsítse (forrás a cikk végén). Nyilván nem ért volna el tízmilliós eladott példányszámot, ha ugyanezeket az elveket húsz oldalba sűrítve egy teológiai szaklapban jelenteti meg.
Egyetértek azzal, hogy érett hívőt ez nem zavar meg, és azzal is, hogy keresőknek nem való. De mondja meg nekem, mennyiben változtatná meg a cselekményt, vagy mennyivel lenne kevésbé élvezhető a regény, ha a történet magvát a biblikus tanok adnák? Írói fantáziával és kreativitással megáldott embernek ez aligha lenne nehéz feladat – W. Paul Young mégis ilyet írt, mert tanítani akarja az olvasót valamire.
(És zárójelben mégegy szempont: ha valami a világ tetszését is ilyen mértékben megnyeri, ott már eleve felmerül a gyanú, hogy mennyire lehet Ige szerinti az a dolog (pl. a Jn 15,19 logikája alapján).)

A karizmatikusságról, és hogy miért neveztem őrjöngésnek:
A karizmatikus mozgalomban a Szentlélek általi keresztség szükségességét hangsúlyozzák, aminek röviden az a lényege, hogy a már megtért, vagy akár a megtéretlen ember kézrátétel és/vagy ima révén megkapja a Szentlelket, aminek a nyomán nyelveken szól vagy egyéb jelenségeket produkál.

Pál apostol a Tit 3,3-7-ig tartó versekben ezt írja:

„Mert valamikor mi is esztelenek, engedetlenek, tévelygők voltunk, különféle kívánságok és élvezetek rabjai, gonoszságban és irigységben élők, egymástól gyűlöltek és egymást gyűlölők.
De amikor megjelent a mi üdvözítő Istenünk jósága és emberszeretete, nem az általunk véghezvitt igaz cselekedetekért, hanem az ő irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője a Szentlélek által,
akit kitöltött ránk gazdagon Jézus Krisztus, a mi Üdvözítőnk által, hogy az ő kegyelméből megigazulva reménységünk szerint részesei legyünk az örök életnek.”

Mit mond tehát? Hogy mi, hívők a Szentlélek fürdőjében, azaz a Szentlélek-keresztségben akkor részesültünk, amikor bűneinkből megtérve újjászülettünk, amikor átmentünk a halálból az életbe! Maga az újjászületés pillanata a Szentlélek általi keresztség!

Minden jelenséget egyedileg kell megítélni, de általános alapelv ugyebár a gyümölcsök vizsgálata. Namost nekem van egy unokatestvérem, akit gyakorlatilag az utcáról rántottak be egy karizmatikus összejövetelre, ahol egyből betöltekezhetett Szentlélekkel, nyelveken szólt – de nem tért meg! Most is ugyanott van, mint előtte. Azt hiszem, ezekben az esetekben nyugodtan idézőjelbe tehetjük a Szentlélek szót.

A dicsőítésről:
Talán legelőször azt kellene megnézni, hogy mi a dicsőítés vagy a gyülekezeti zene és ének célja? Isten magasztalása, hálaének, imádság, stb. Sehol nem találok a Bibliában arra utalást, hogy a ZENE által kerülhetnénk kapcsolatba Istennel. A zenélés, éneklés, táncolás abból az örömből fakad, hogy kapcsolatba kerültem Vele! Hogy megismertem, megértettem az Urat! Nem tudom, érthető-e a különbség?
A dicsőítés által pedig természetesen kapcsolatba kerülök Vele olyan módon, hogy szólok hozzá, Ő pedig meghallja, de az általam említett esetekben (pl. a Robin Mark CD-borító szövege) nem ilyen kapcsolatról van szó; ők arra gondolnak, hogy a zene ESZKÖZ az Istennel való kapcsolatteremtésre. Talán jobban érthető, ha így fogalmazok: A zenével akarják MEGIDÉZNI Istent, hogy érezzék a jelenlétét.

És nem én korlátozom Istent, hanem Isten korlátoz bennünket a Vele való kapcsolattartásban. Megmondta hogyan lehet és hogyan nem lehet Hozzá eljutni. Eszközökkel (a zene is az) bizonyosan nem, hiszen meg van írva: egyedül Jézus az út az Atyához. Az Istennel kapcsolatos megtapasztalások zsinórmértéke pedig ugyancsak a Biblia – ha nem tudnánk mihez mérni, mivel leellenőrizni a tapasztalatainkat, még jobban ki lennénk téve a megtévesztés szellemének.

A karizmatikus keresztényeket pedig nem én démonizálom, hanem a Sátán, aki a világosság angyalának álcázza magát. Én a karizmatikus keresztényekért imádkozom, hogy „felocsúdjanak az ördög csapdájából, aki foglyul ejtette őket, hogy akaratát teljesítsék (2Tim 2,26)”.

Az utolsó bekezdéssel pedig teljesen egyetértek, ezt magam is így gondolom.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.01. 23:25:20

@Adviser: Állj, nem értelek! Az idézőjel azért van, mert az ellenkezője igaz annak, amit írtál? Jaj... És, hogy még Jézus is letolna... Szegény fejem! :)

Tudod mit, azért imádkozom, hogy a Viskóban megismert Isten után vágyakozva az emberek kinyissák a Bibliát, és teljes képet kapjanak Róla.
(Mellesleg én is egy könyv olvasása után nyitottam ki a Bibliát, és jutottam hitre. A könyv a Quo Vadis? volt, a bibliai szakasz pedig a Rómaiakhoz írt levél. Amint a mellékelt ábra mutatja, elég jól betalált :))

felicitasz4 2010.03.03. 11:49:03

Kedves Zsuzsa, csak röviden reagálok, mert eltérek A Viskó című könyvtől.
- Először is a Názáreti Jézus Krisztus nevében megtagadom, hogy a Sátán démonizálna engem, mint karizmatikus keresztényt.
Lehet, hogy Önhöz még nem jutott el a hír, de már visszavonták a Német Evangélikus Szövetség pietista irányzata által a 60-as években kibocsátott Berlini Nyilatkozatot, amely a SZentlélek munkáját az ördögtől jövőnek minősítette. Nyilván megtalálták a Bibliában a Máté 12,32-t.
- Az Ön unokatestvérének esete sajnálatos, de a Bibliában is találhatunk arra példát, hogyan lehet visszaélni a Lélek ajándékaival (Simon mágus), illetve rosszul használni azokat (pl. Korinthusi gyülekezetben). De ez nem azt jelenti, hogy az egészet vessük el, a fürdővizzel menjen a gyerek is.
- Igaza van abban, hogy a megtéréskor kapunk Szentlelket, Nélküle nem is tudnánk megtérni. A Szentlélek - keresztség viszont nem azonos és nem minden esetben egyidejű a megtéréssel, ld. az Efézusi gyülekezetet (ApCsel 19,2). Ebben Pál megkérdezi a megtérteket, hogy "Vetteket-e Szentlelket, minekutána hívőkké lettetek? Ez rögtön ellentmond az Ön által állítottaknak. A megtérés a jánosi keresztség, a bűnök bocsánata. Ez a kezdet. Az elindulás.
- Az nagyon veszélyes, ha bizonyos eseményeket és Igéket a múlthoz tartozónak ítélünk, mondván, erre csak ott és akkor volt szükség, mert ennek az a következménye, hogy elkezd az ember szemezgetni a Bibliából. Ki veheti a bátorságot ahhoz, hogy azt mondja, bizonyos események, jelenségek ma már nem érvényesek, sőt a tévelygés kategóriájába tartoznak? Ön sem gondolja, hogy a Jeremiás könyve csupán olvasmány a múltból és abból nem fog üzenetet kapni ma. A Biblia mindig aktuális és még az Ószövetségi történelmi tényeknek is van szellemi mondanivalója a mai ember számára.
- Mindez persze csak a Szentlélek által lehetséges. Ezért nem értek egyet azzal sem, miszerint Isten korlátozza a vele való kapcsolatunkat. Isten Magát Jézuson keresztül mutatja be számunkra. A Szentlélek mindig Jézusra mutat, Őt hozza közelebb hozzám és ismerteti meg egyre jobban. Ugyan hogyan hasonlíthatnánk egyre jobban Jézusra, ill. Jézus hogyan használhatna bennünket, ha nem tudjuk egyre jobban megismerni Őt?
- A dicsőítő zenéről egy mondat: mivel a dicsőítés zene és ének általi imádság, ezért lehet eszköz ahhoz, hogy Isten jelenlétébe kerüljek. Ld. Dávid számtalan zsoltára.
- Az Ön véleménye sok esetben részinformációkon, részigazságokon, kiragadott Igéken alapul. Mindazonáltal megértem Önt, én is voltam ilyen állapotban, mígnem olyan élethelyzetben találtam magam rossz döntéseim következményeképpen,hogy elkezdtem kutatni, mi az oka az erőtlen kereszténységemnek. Akkor Isten folyamatosan a SZentlélek szükségességére irányította a figyelmemet ("vesztek erőt, minekutána a Szentlélek eljő reátok és lesztek nékem tanúim..."). Engem is megkísértett a ráció, az ismeret biztonsága és az a tény, hogy a hitem csak az eszemig ér. De milyen csodálatos, hogy az Ige szerint nem ez a hit (Zsid11,1).
Megszívlelve Pál intését a szóharcokkal kapcsolatban (1Tim6,4)elköszönök Öntől. Áldással R. Emőke

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.04. 23:29:19

@felicitasz4: Kedves Emőke,
nem a szóharc betegségében szenvedek, hanem az igazságot szeretném tudni magam is, ezért érdeklődve olvastam sorait, és sokat gondolkodtam a válaszon - remélem, nem bánja, ha le is írom ide, mire jutottam. Ha gondolja, hagyja nyugodtan figyelmen kívül.

Mint írtam is, minden esetet egyedileg kell megítélni, én nem ismerem Önt, így azt sem tudhatom, az Ön karizmáinak (szellemi ajándékainak) forrása kicsoda. Készséggel elhiszem, hogy a Szentlélek (Szent Szellem) az. Sajnos azonban túl sok olyan jelenséget láttam, amit én nem tudok Istennek tulajdonítani; a földön rángatózás, nyerítés, ugatás, órákig tartó nevetőgörcs, artikulátlan hangok kiadása, futáskényszer számomra nem tűnik úgy, hogy a rend Istenétől származna.

Ön az ApCsel 12,9-et hozza fel bizonyítékul arra, hogy a Szentlélek-keresztségre is szükség van. Én mindenkit óvnék annak a veszélyeitől, hogy egy igeversre építsen fel egy tanítást, amikor az Írás többi része nem beszél arról, hogy ha valaki már újjászületett, akkor még külön kézrátétellel az ún. Szentlélek-keresztségben is részesülnie kellene. Pl. az 1Pt 1,3;9 azt mondja, hogy akik a Szentlélek által újjászülettünk, elértük hitünk célját, lelkünk üdvösségét. Vagy az 1Kor 3,16-ból kiderül, hogy bennünk, akik újjászülettünk Isten Lelke lakik. De a Tit 3,5, a Jn 3,5 is azt támasztja alá, hogy a Szentlélek általi újjászületés, amikor átmegyünk a halálból az életre, az egy egyszeri esemény az ember életében.

Ön a saját életét állítja párhuzamba az enyémmel, miszerint - idézem - Önt is megkísértette a ráció, az ismeret biztonsága, és az a tény, hogy a hite csak az eszéig ér, és kutatni kezdte, mi az oka az erőtlen kereszténységének.
Kedves Emőke, hadd idézzem az 1Kor 12,7-11-et:

"A Lélek megnyilvánulása pedig mindenkinek azért adatik, hogy használjon vele.
Mert némelyik a Lélek által a bölcsesség igéjét kapta, a másik az ismeret igéjét, ugyanazon Lélek által.

Egyik ugyanattól a Lélektől a hitet, a másik ugyanazon Lélek által a gyógyítások kegyelmi ajándékait. Van, aki az isteni erők munkáit vagy a prófétálást kapta; van, aki lelkek megkülönböztetését, a nyelveken való szólást, vagy pedig a nyelveken való szólás magyarázását kapta. De mindezt egy és ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja."

Hogyan lehet, hogy én éppen a lelki (helyesebben szellemi, ugye) ajándékaimmal szolgálok azoknak a testvéreimnek, akik olvassák, miközben nem részesültem kézrátételes Szentlélek-keresztségben? Vagy többre, jobbra, kézzelfoghatóbbra, nyilvánvalóbbra kellene vágynom, mint például a nyelveken szólás? Nem értem. Én hálás vagyok Istennek, hogy a Szelleme segítségével felismerhetem a hamis tanításokat, hogy új összefüggéseket érthetek meg az Igéjében, és hogy ezt el tudom mondani másoknak.

A Szél arra fúj, amerre akar (Jn 3,8), és ma már nincsenek apostolok.

Kívánom, hogy Isten adjon világosságot mindannyiunknak ebben a dologban is!

Verit(t)as 2010.03.04. 23:38:31

Jóestét! Bocsánat, hogy közbeékelődök, de ha már valaki átadott életű, abban Krisztus lakik. Akkor minek kell még turbó fokozatra kapcsolni (azaz: Szentlélekkel valami testi érintés által pluszban betöltekezni?)? Krisztus -és az ő akarata szerinti munkálkodása bennünk- nem elég? Mire "vágyunk" még? Róma 8-at olvasgatom: 8,9 Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé.
8,10 Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a test a bűn miatt halott, a Lélek életet ad az igazság által.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.04. 23:43:22

@Verit(t)as: Jogos kérdések! De azt mindenki mondhatja, hogy ő átadott életű - vagy nem?

Mert eszembe jutott pl. a cursillo, ahol a Szentlélek által próbálnak Istenhez jutni; valamit meg is tapasztalnak, és azt gondolják, bingó.
Szerinted?

Verit(t)as 2010.03.04. 23:50:59

Hát, ha valakit tényleg az Út, Igazság és Élet érdekel, akkor a password egyértelműen Jézus. A hamis megtérésekben nem igazán vagyok otthon, de a tévelygés lelkét János elég jól tudta szűrni (1Ján 4,6)... ám az biztos, hogy az Igazságot mindenki csak töredékesen, tükör által homályosan látja. Ha összeillenek a kirakós darabjai (azaz: pl. akár itt is tudjuk építeni, segíteni egymást), akkor nincs gond.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.03.05. 00:01:00

@Verit(t)as: Ámen!

(Azzal a kiegészítéssel, hogy tapasztalataim szerint az 1Kor 13,12-vel előszeretettel lőnek vissza a szándékosan tévelygők... Holott ugyebár azok a töredékek is a helyes ismeret szerint ismerhetők és ismerendők, lásd Róma 10,2 ;))

Ráczné 2010.05.07. 23:17:07

Ha beszélgetsz egy kereszténnyel, és ő jóval többet fogja emlegetni a Szent Szellemet, mint Jézus Krisztust, akkor valószínűleg egy karizmatikussal beszélgetsz.

A karizmatikusok főbb tanításai megegyeznek azokkal a bibliai alapelvekkel, amelyekben a legtöbb keresztyén is hisz. (Nem ideértve azonban pl. a katolikusokat, akik igen messze eltávolodtak már a Bibliától).

Azonban különös hangsúlyt nyernek gyakorlatukban az általuk a Szent Szellem munkájának tulajdonított különböző külsődleges jelek és csodák (lelki ajándékok = karizmák). Ilyenek, pl. a kézrátétel (Szent Szellem átadása, gyógyítás, stb. céljából), a „nyelveken szólás” (glosszolália), amelyet gyakran Biblia ellenesen egyszerre végeznek, és szinte mindig érthetetlen „nyelvek”-ről van szó. (A „nyelveken szóló” személynek önkívületi! állapotban érthetetlen szavak jönnek ki a száján).

Közös jellemző, hogy alábecsülik annak lehetőségét, hogy ártó szellemek is állhatnak ezeknek a jeleknek a hátterében, pedig a Biblia világosan figyelmeztet erre.

Jézus sohasem ígérte, hogy a benne hívők ezen a világon meg fognak gyógyulni a betegségeikből, különleges képességekre tesznek szert (mindnyájan), meggazdagodnak, stb.

Igen jellemző az érzelmi túlfűtöttség, a testies öröm átélésének igénye. (pl. zenében, táncban, tapsolásban, egyéb ujjongásokban, sőt extázisban).

A legnagyobb probléma, hogy ezek után a külsődleges jelek utáni vágyakozás a háttérbe szorítja, sőt ki is olthatja a bűnvallást és a belső növekedés szükségességét.

Magyarország immár negyedik legnagyobb taglétszámú keresztény gyülekezete egy karizmatikus mozgalom. Találkozni lehet velük szabadtéri „keresztény” rock koncertek során, az egyik kereskedelmi tv csatorna vasárnap reggeli műsorában.

Nem akarok megsérteni senkit, de nem árt tudni, hogy a parlamentből éppen most kihullott szélsőségesen liberális, és deviancia pártoló párt soraiból többen vannak a tagjaik között, mégpedig liberális nézeteiket megtartva. Ez pedig legalábbis furcsa. Jól látható kapcsolataik vannak a liberális médiával is. Bolond lyukból pedig általában bolond szél fúj.

A karizmatikusokhoz előszeretettel csatlakoznak vagyonos emberek, mert itt nem kell lemondaniuk olyan világi dolgok élvezetéről, melyekről más gyülekezetekben le kellene. Valószínűleg innen ered a mozgalom jó anyagi háttere is.

Összefoglalva a Biblia figyelmeztet, hogy az Antikrisztus majd nagy jelekkel és csodákkal fogja elkábítani az emberiséget. Vajon kik lesznek erre a legfogékonyabbak, hogy úgy mondjam „felkészítettek”?

Nem árt tehát az óvatosság!

1 Pt. 5.8: „Józanok legyetek, vigyázzatok; mert a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresvén, kit elnyeljen:”

Ráczné 2010.05.08. 02:39:08

Izráel vereségéről olvashatunk az 1Sám 4.2-ben is… A vének azt javasolták, hogy vigyék el a harcba magukkal a frigyládát. Tehát bűnbánat helyett Isten jelenlétének és erejének jelét kívánták. Ma is ez a szokásos irányzat. Ahelyett, hogy az ember minden erő forrásához, a kereszthez járulna, erőtlenségét és Szellem nélküli életét „szellemkeresztséggel” és más látható dologgal próbálja takargatni. Izráel oly hangosan ujjongott, amikor megjelent köztük a frigyláda, hogy a föld is megrendült. Ma is nagyon hangos a hallelújázás. Lépten-nyomon zeng, hogy: „bennünk van Jézus”, „telve vagyunk erővel”, szól a fülsiketítő zene, az emberek szinte sugároznak a lelkesedéstől, s az általános öröm akkora, hogy az ember valóban azt hihetné: itt az új ébredés. Csakhogy veszélyes dolog idegen tűzzel járulni az Úr oltára elé (Mint Áron fiai, Nádáb és Abihu tették: 3Móz. 10,1)

A súlypont egyre távolodik a Bibliától az emberi élmények felé. S végül az ember önmagát teszi mindennek mértékévé, önmaga istenévé. Nem bűnbánat és a Biblia iránti engedelmesség a fontos, hanem a vallásos megtapasztalás. Ez az utolsó idők egyik legfinomabb és legveszélyesebb fejleménye, és nagy számmal esnek áldozatául ennek a halálos veszedelemnek.

Sokan azok közül, akik érzékfölötti mámorban lebegnek, ma távolabb vannak Jézustól, mint valaha. 131-132.o.

Nem világméretű ébredés küszöbén állunk, hanem egy fordított, sátáni pünkösd előtt, amelyet a rendetlenség és az anarchia szellemei készítenek elő.133.o.

A Sátán felhasználja a tudományt (pszichológiát és parapszichológiát), a vallást és még a tudatlan gyülekezetet is (amely a természetfölötti megnyilvánulásokat hajszol, és a természetfölötti szellemi ajándékokat nem a Biblia utasítása szerint vizsgálja meg), hogy a világot megtöltse a sötétség hatalmasságaival. Ez a Sátán utolsó és végleges előkészítő munkája az Antikrisztus eljövetele számára.

grafomann 2010.10.19. 15:05:14

Kedves Zsuzsanna!

A lelki ajándékok kapcsán csak annyit engedjenek meg, hogy felhívjam a figyelmőket arra, hogy ha azt mondjuk, hogy valakinek jó képessége van a kompillációra, az a bölcsesség karizmája, akkor ha valakinek jó nyelvérzéke van, akkor az a nyelveken szólás ajándéka? Ha valaki orvos és JÓ orvos, akkor az a gyógyítás kegyelmi ajándéka? Véleményem szerint nagyon merész azt állítani, hogy kognitív képességeim "kegyelmi ajándékok".

Ajánlom áttanulányozásra az ókori tévtanítókat (minden tévtanítás felbukkant az első négy században, amivel ma találkozunk) látni fogja, hogy MINDEN tévtanító meg volt arról győződve, hogy neki van igaza mind az IGE, mint a LÉLEK alapján. A gőg veszélyes játék, márpedig, ha valaki Isten munkáját határok közé akarja szorítani, és azt állítja, hogy a Bibliából MINDENT megtudhatunk Istenről (!!!) annak az Isten előtti alázattal komoly problémái lehetnek. Az ÜDVÖSSÉGRE NÉZVE(!) van elégséges istemertünk a Bibliában, hogy Isten milyen, az embernek szólóan, az ember összefüggésében. Azt gondolom -- és ez magánvélemény, én így (is) értelmeztem magamnak Isten mindenhatóságát - hogy ha van egy kis halam egy akváriumban és én minden reggel adok neki enni, és a hal azt gondolja, hogy teljes mértékben ismer engem és elkedzi 'doktrinákba önteni' hogy mit tehetek Én meg annak alapján, amit ő látott belőle, enyhén szólva kínos. Ajánlom figyelmébe az Ön által már kellemsen kritizált C. S. Lewis Kozmikus trilógia c. három kötetes regényét (mert gondolom ezt sem olvasta), és ha van önben alázat, talán rádöbben, hogy milyen együgyűség azt gondolni, hogy akvárium-világomból értem az egész univerzumot, és legfőbbképpen azt, aki enni ad nekem. Ja, mindezt azért, mert a "bölcsesség igéit" kapta. A bölcsességi igéivel a Lélek FÖLÉPíTENI AKAR és nem csak rombolni, de mutasson ön nekem egy pozitív írást ebben a blogban, amivel Őn a "Bölcsesség igéivel" ÉPíTETT. S ha már a démonizálás is szóba került - csak hogy lássa milyen könnyen lehet valakit démoninak nevezni, de milyen akvárium-teológia az mégis -- a SZÉTDOBÁLÓ nem Isten Lelke. A hozzászólásom provokáció és NEM ítélet.
Üdvözlettel: Grafomann

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.19. 15:18:03

@grafomann: Bocsánat, végig kell előbb olvasnom, mire reagált, mert nagy hülyeséget írhattam, ugyanis a kegyelmi ajándékokat illetően egyetértek Önnel.

És azzal is, hogy Istenből annyit ismerhetünk meg, amennyit Ő maga lehetővé tesz a számunkra - az Igében és a teremtő munkájában.

A Kozmikus trilógia 1. része meg van, bár csak az elejét olvastam (a férjemnek vettem ajándékba). Lewistól a Keresztény vagyok is megvan.

Nekem nincs kialakult véleményem róla, ahhoz többet kellene olvasnom tőle (a tanulmányt, ami negatívan nyilatkozott róla, nem én írtam); az általam ismert idézetek alapján Lewis kereszténysége inkább logikai-intellektuális alapú. Kétségtelenül van számos jó érve, amit remekül lehet használni szemfelnyitogatásra (pl. hogy Jézus őrült volt, hazudott, vagy az, akinek mondja magát).

grafomann 2010.10.20. 00:08:44

logikai-intellektuális a keresztény vagyok c. könyv, mert az értelmiségieknek lett címezve eredetileg rádióelőadások formájában. Olyanoknak, akik egyáltalán nem keresztények. Ajánlom a trilógiát és a szeretet négy ara c. ill. csürcsavar levelei c. könyveit :).

Alex ) 2010.12.21. 08:27:14

@Kéry Zsuzsanna: Elolvastam az itt leírtakat,és nagyon igazad van igei alátámasztásokkal és oda,vissza leellenőrizni,akár az Ósz,és az Újsz-ből mert tudjuk egyik sem mond ellent a másiknak hiszen a Megváltó Urunkat már a kezdet kezdetén meg van ígérve,és amint tudjuk ez több mint 2000évvel ezelőtt be is teljesült! Hála és dicsőség a Szentnek!

Miután jobban olvaslak benneteket,még jobban szeretnék a Szentírásban elmerülni,és az Igéket behatolóan tanulmányozni! Ugyanis azt látom jó katónáknak,mindig készenlétben kell lenni ! Az ellenség is ismeri,sőt jobban fújja a Bibliát! Hiszen az ördög 3 -szor kísértette meg Jézust a pusztában!
"Ekkor odament hozzá a kísértõ, és ezt mondta: „Ha Isten Fia vagy, mondd, hogy ezek a
kövek változzanak kenyérré.”
„Ha Isten Fia vagy”, mondja, mert nem akarja megkérdőjelezni Jézus Isteni voltát, hisz a
Sátán ezzel pontosan tisztában volt. Valójában azt akarja mondani, hogy „Mivel Isten Fia
vagy.
A Sátán azt akarta, hogy Jézus Isteni erejét a saját testi vágyának kielégítésére használja.
Gyakran megteszi ezt azokkal is, akik lelki ajándékokat kapnak a szolgálatukhoz: „Miért
nem használod isteni hatalmadat, hogy kielégítsd testi vágyaidat?”
Õ így válaszolt: „Meg van írva: Nem csak kenyérrel él az ember, hanem minden igével,
amely Isten szájából származik.”
A Sátán kísértésére Isten Igéjével válaszolt.
Ha erős akarsz lenni az ellenség támadásaival szemben, akkor a
tanulmányoznod kell Isten Igéjét, és a szívedbe kell rejtsed azt.
Ezután magával vitte õt az ördög a szent városba, a templom párkányára állította,
és így szólt hozzá: „Ha Isten Fia vagy, vesd le magadat, mert meg van írva: Angyalainak
parancsot ad, és azok tenyerükön hordoznak téged, hogy meg ne üsd lábadat a kõbe.”
Mivel Jézus Igével válaszolt az előző kísértésre, ezért a Sátán most az Ige kifacsarásával
próbálkozik.
Jézus ezt mondta neki: „Viszont meg van írva: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet!”
Nagyon fontos, hogy összevessük az Igét az Igével. Márk evangéliumában nagyon
érdekes versek találhatók azzal kapcsolatban, hogy milyen jelek követik azokat, akik
hisznek: kígyókat vesznek kezükbe, és ha valami halálosat isznak, nem árt nekik.
Kentuckyban volt egy pásztor, aki mérget itatott a vezetőséggel, hogy bebizonyítsák a
hitüket. Ketten meghaltak, és gyilkossági vádat emeltek ellene. Gyanakodni kezdtek rá...
Vannak kigyóval játszadozók is, akik mérgeskígyókat adogatnak körbe, és néha lehet
olvasni arról, hogy egyeseket megmar a kígyó és meg is halnak.
Mindezeket a fenti vers alapján teszik. Ha viszont összevetnék a különböző igehelyeket,
akkor láthatnák, hogy ez ugyanaz, amit a Sátán itt Jézusnak javasol, hogy kockáztassa az
életét azért, hogy bebizonyítsa az Ige valódiságát. Ugorj, bizonyítsd be.
Jézus ezt mondta neki: „Viszont meg van írva: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet!” (Máté evangéliuma )

Ezeket csak azért írtam meg,hogy lássuk az ellenség is ismeri a Bibliát! De! Soha ne felejtsük el,nincs neki telj hatalma!
Ami meg a karizmatikus embereknél folyik,drámai! Sokáig gondolkoztam miért nem ismerik fel hogy nem az Istentől kapják,hanem pont az ellenségtől!
Nos arra a meggyőződésre jutottam,hogy ők nem a mindennek felett az Igazságot keresik,azaz nem emberektől fogadjuk el,
Leírom még érthetőbben: Én kerestem az igazságot,mielőtt megtaláltam. Amikor kibukott annál a gyülekezeteknél,vagy egyháznál,embereknél,barátoknál,sőt szeretteimnél,hogy valahol megdőlnek.....
Aztán pont kezdtem feladni,de tudtam mégis léteznie kell annak az IGAZSÁGNAK- most már tudom az Úr Jézus által amely Tökéletes Igazság!
Sőt bátorkodom leírni,már új élet után is a Szentet is nézegettem,hátha valahol Ő is téved!
De nem tudtam rajta kapni! Ő a nagy Isten valójában tévedhetetlen,mi vagyunk akik tévedünk!
Hogy miért ragaszkodnak a karizmatikus emberek a természetfeletti dolgokhoz,és itt finoman fogalmazok! Mert a saját hasznukat helyezik előtérben! Nem Istent! Nekik olyan Isten nem kell,aki azt mondja,az én nevemért sokat kell szenvedni! " Ezt gyakorlatban is értsük!
Akkor is fogod szeretni és akarni az Istent amikor nincs 2 forintod sem? Amikor éppen megtudod a hű párod elhagy? Vagy rákos beteg vagy,és még sorolhatnám......

Karizmatikus hívőknél a gazdagságot,a csodát,és a lelki ajándékokat helyezik előtérben.

Sajnos azt kell mondanom a hitető lelke van ott!
A média nem mutatja,amit Istentisztelet után mit művelnek! De szerintem jobb is mert ehhez képest az "Ördögűző film" ,az paródiának hat!
Félelmetes!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.12.21. 17:51:12

@Alex ): Én éppen a minap találkoztam egy nagyon kedves hívő lánnyal, aki szintén azt vallotta, hogy az újjászületés után mindenkinek még kézrátétellel is venni kell a Szentlelket, aminek a jele a nyelveken szólás. (Tehát eszerint minden hívőnek kéne nyelveken szólnia.) Ő is a fenti igehelyet idézte alátámasztásul, mire mondtam, hogy ez egy felsorolás, és nyilvánvalóan nem mindenkire vonatkozik. Nem értett egyet. Megkérdeztem tőle, hogy akkor, ha mérget inna, nem halna meg, ha adnék neki egy mérgeskígyót, nem marná meg? Válasz: Nem! Simán meginná a mérget! És bármit mondok, nem tudom meggyőzni, mert neki ezt világosan kijelentette a Szent Szellem...

Ez a megtévesztés szelleme, és tragikus, hogy nem ismerik fel. Imádkoznunk kell a jóhiszemű megtévesztettekért, és azért, hogy a Gyülekezetbe belopakodó hamis tanítók (Júd 4) lelepleződjenek.

Alex ) 2010.12.22. 10:36:56

@Kéry Zsuzsanna: Tudod Zsuzsa,amíg az Úr Jézus elém nem állt,de ez lélekben ment végben nem kívülről,én is olyan véresszájú Saulus lehettem mint Pál! És én is azt hittem magamról:én egy tök jó fej vagyok,sőt baromi jó ember.....már majdnem szentté akartam avatni magam,de vállveregető gépem szerintem bőven volt! Tudod a hittető lélek az mindig elakarja velünk,saját énünkkel hitetni,hogy nálunk minden frankón megy! De mindig jelzett,és jelez a lelki ismeret által a Szentlélek! CSAK! Valaki erről tudatosan nem akar szembesülni,és egy idő után elnyomja! És amilyen udvarias az Isten harmadik személye: egy idő után elhallgat! Igen ám ez időt az ördög kihasználja és még jobban azt az embert a hittető lelkével megturbosítja! Azaz,add neki olyan most világi nyelven írom,adrenalin szintet,Isten nyelvezete szerint kábítószert,tévelyítőszert,amire pont a Pál apostolnál olvashatunk a Rómaiakhoz írt levelében:amikor már nem ismerik fel az Igazság lelkét,és felcserélik a hazugság lelkével!

Gyorsan hozzáteszem az Úr Jézus mindenből tud szabadítást kihozni,mert Ő a Szabadító!

Tudod nekem is van egy alkoholista családtagom,és le van tompítva mindene:láthatólag az ördög használja,de azt is látom hogy az Úr mennyire vigyáz reá! Többoldalas történeteket tudnék erről írni,hányszor volt már élet és halál között!

Nem lehet vele beszélni mert mindig el van tompulva,ha nincs akkor bezárkózik.Itt látom mi emberek valójában imádságban tudjuk elhordozni,de az Úr aki Valós Igaz Szabadító!

De olyanról is tudnék írni aki egész életében Isten felé rázta az öklét (gyermekkori trauma )és istentelen életet élt,annak minden deformitásában és egy nap Isten lefektette (agyvérzést kapott) és láss csodát,amíg életben tartotta a nagy Isten,mint szomszédot csak velem akart beszélni./tudjuk nem velem.....VELE!!! Az Úr nagy Hatalmas megbocsátó Szeretetével,az Úr Jézussal /
Én még akkor friss megtérő voltam az Úr Jézus első hatalmas szeretetével,de mindig az Úrról gügyögtem,mert akkor én még "pelus"lehettem...
De használt az Úr. És ez az ember teljesen megváltozott! Kivel ment el amikor rá két év múlva meghalt,nem tudhatom.Az orvosok 2hónapot adtak neki,de ő még két évet élt Jézus kegyelme által!
Nem csodálkoznék ha ott az örökkévalóságba vele is találkoznék! Szerintem nagyot fogunk nézni kik lesznek ott! Mert mi reménytelennek tartsuk egyes embereket,de Istennél nincs ilyen! Annál jobban alá nyúl,az irgalmas megbocsátó,elsöprő szeretetével!

Tudod Zsuzsa,én mindig azon szoktam mosolyogni amikor a médiákban bemondják:-hogy köztiszteletben álló személyek,ezek meg azok!
De Istennél NINCS ILYEN-hurrá!

Isten gondolatai magasan és még magasabban repülnek,a megbocsátó szeretete is ! Ezért Ő a Tökéletes Isten! :)
süti beállítások módosítása