HTML

Hitről szóló blog

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Utolsó kommentek

Címkék

abortusz (3) antiszemitizmus (3) ateizmus (4) Atya (1) az ember felépítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (2) a szenvedés értelme (1) a viskó kritika (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (29) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dinoszauruszok (1) egység krisztusban (3) Egyszerű fordítású Biblia (2) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (16) Ezeréves Királyság (7) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) homoszexualitás (2) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (12) isten imádása (8) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (1) izrael (2) jézus (11) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) jutalom (3) Kánaán (1) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kereszt (1) kereszténység (3) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus teljessége (1) Krisztus Teste (2) kritika (6) különbségtétel (1) külső sötétség (1) laodicea (1) lelkigondozás (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (1) megtérés (9) megtéréstörténet (5) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (14) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (9) nincsrecept (3) növekedés (6) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (2) pészach (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) Rick Warren-céltudatos (2) rick warren-céltudatos (1) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) Stephen Kaung (2) szabadítás (1) szabadság (3) szellem lélek test (2) Szent Szellem munkája (2) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) T. Austin-Sparks (3) tanítvánnyá tétel (2) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) tíz szűz példázata (1) tozer (1) üdvösség (16) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) végidők (1) william paul young (1) Címkefelhő

Két dolog, amelyből tudhatjuk, üdvösségünk van

2014.07.28. 15:07 Kéry Zsuzsanna

írta: J.D. Greear, 2 Ways to Know You Are Saved

Sokszor kérdezik tőlem keresztények: „Honnan tudhatom biztosan, hogy üdvösségem van?” Sőt, ami azt illeti, olyan gyakran hallom, hogy írtam is egy könyvet róla: „Stop Asking Jesus Into Your Heart” (Kb.: „Ne hívogasd be folyton Jézust a szívedbe!”). Magam is sokáig küzdöttem ezzel a kérdéssel, mígnem valaki megmutatott nekem a János első leveléből egy szakaszt, amely végre felnyitotta a szememet. Az 1Jn 5,13-18-ban ugyanis az apostol két dolgot mutat, amelyből biztosak lehetünk az üdvösségünk felől:

1. Az örök élettel kapcsolatos reménységünket teljes mértékben Jézusba helyeztük. (1 Jn 5,13)

„Ezeket nektek írom, akik már hisztek Isten Fiának nevében” – mondja János. Annyira egyszerű, hogy hajlamosak vagyunk nem észre venni, de a bizonyosság a Jézus Krisztusban való hitből fakad. Ez az evangélium: amikor az Ő nevében bízunk, többé nem arra törekszünk, hogy a saját erkölcsi bankszámlánkra gyűjtsünk az örök élet kiérdemlése érdekében, hanem ehelyett az Ő igazságosságos számlájáról hívunk le a mi részünkre.

Az evangélium a maga természetéből fakadóan bizonyosságot eredményez. Mivel az evangélium azt hirdeti: „Jézus helyettem”, a bizonyosságom nem attól függ, hogy milyen sokat és milyen jókat tettem, hanem attól, hogy nyugalmam van-e az Ő elvégzett munkájában? A kérdés tehát nem az, hogy vissza tudunk-e emlékezni egy elmondott imára, vagy hogy nem csak érzelmi megtérést éltünk-e át vajon – hanem az a fontos, hogy jelenleg úgy bízunk-e Jézusban, mint Aki egyedüli fizetség a bűneinkért?

Nagyon sok keresztény annak csapdájába esik, hogy egy  kettő, öt vagy akár harminc évvel ezelőtt  elmondott imádságban keresi a bizonyosságot. János azonban nem azt mondja, hogy „ezeket nektek írom, akik elmondtátok a megtérők imáját”; ő azoknak ír, akik hisznek. A lényeg nem az az ima, amit elmondtunk, hanem a jelenlegi helyzet, amiben vagyunk.

2. Új természetünk van (1Jn 5,16-18)

Ha Istentől születtünk, új természetet kaptunk, ez pedig új vágyakat is jelent. Így tehát már nem vétkezünk többet, ahogyan János írja, mivel új vágyaink vannak. Hogy egy világias példán keresztül láttassam, képzeljünk el egy hányást a földön. Egyikünknek sem kellenének hozzá szabályok, hogy visszatartsanak a megevésétől. Miért? Mert gusztustalannak találjuk. Egy kutyának azonban teljesen más természete van, ezért teljesen mások a vágyai is. Ő éppen annyira találná étvágygerjesztőnek a hányást, mint amennyire mi gusztustalannak.

Isten ugyanígy változtat meg minket: nem szabályokkal való megfélemlítéssel, hanem azzal, hogy új szívet ad nekünk. Többé már nem szeretjük a tisztességtelenséget, a gyűlölködést és az erkölcstelenséget úgy, mint korábban. Nem Isten fenyegetései miatt kerüljük ezeket, hanem mert egyre inkább undorodunk tőlük.

Nem azt jelenti ez persze, hogy rögtön tökéletessé váltunk, vagy hogy már nem kell a bennünk levő bűn ellen küzdenünk – csak többé nem merülünk bele szándékosan és kérkedve. Nem szerethetjük egyszerre Istent és azokat a dolgokat, amelyek megszomorítják Őt. Nem lehet Jézust dicsőítő szánk, ha az életünk nyíltan megfeszíti Őt. Nem a szánk az ugyanis, amely a legjobban mutatja Isten iránti szeretetünket, hanem az életünk.

Amikor pedig kezdünk visszasüllyedni a bűnbe – ami mindannyiunkkal megesik! – Jézus megvéd és megújít minket (18. v.). Sőt, az üdvösségünk valódiságának egyik jele éppen az, hogy habár elbukunk, de soha nem esünk el véglegesen. Isten visszahoz, újra és újra. A Példabeszédekben így olvassuk: „ha hétszer elesik is az igaz, mégis fölkel” (Péld 24,16).

Az új természetünket nem az bizonyítja, hogy sohasem bukunk el, hanem az, hogy mit teszünk, amikor elbukunk. Az üdvösség nem a bűntelen tökéletességet, hanem teljesen új irányba mutató életet jelent.

19 komment

Címkék: hit üdvösség igaz és hamis megtérés

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr386551899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

firecrest 2014.07.31. 16:32:27

Objektíven magamat nem tudom megvizsgálni, ezért sem tudhatom 100%-os bizonyossággal eldönteni, enyém-e az örök élet vagy sem.
"Az örök élettel kapcsolatos reménységünket teljes mértékben Jézusba helyeztük."-jól hangzik. Sok hívőtől hallottam már ezt. Aztán ha jön a baj fűhöz-fához szaladgálnak segítségért.Reménység vagy bizonyosság?
"Így tehát már nem vétkezünk többet"-bárcsak így lenne de utána is vétkezel.

Arpicus 2014.07.31. 20:58:28

Valaki találóan ezt a kis adomát mondta el:ha majd a mennybe kerülök akkor három "csodán" fogok elcsodálkozni:
1.az első csoda az lesz,hogy nem fognak ott lenni
olyanok akikről az hittem,hogy biztosan ott
lesznek
2.a második csoda az lesz,hogy majd látok
olyanokat akikről pedig azt hittem,hogy a
mennybe fognak jutni
3.a harmadik és legnagyobb csoda pedig az
lesz,hogy én magam ott leszek....
Azon a napon nagy meglepetések tanúi lehetnek majd azok akik bejutnak a mennybe...

Arpicus 2014.07.31. 21:30:30

hibajavítás!Helyesen:
2.a második csoda az lesz,hogy majd nem látok
olyanokat akikről pedig azt hittem,hogy biztosan a mennybe fognak kerülni.
Elnézést a pontatlanságért!A legrosszabb ami egy emberrel történhet,hogy az életét hamis illúzióban éli le.Tudom,hogy vannak az ev.ker.-en belül akik szinte dogmává merevítették az üdvbizonyosság tanát.Az Igében vannak pro és contra igék is.Én nagy óvatosságra intenék mindenkit ebben a témában.Szerintem arra kell,hogy koncentráljunk,hogy hiteles ker. életet éljünk és akkor a többi már magától jön.Olvastam olyan "hívőkről"akiknek nagy volt az "üdvbizonyosságuk" és ezt a bűn takarójaként használva visszaéltek vele.Ezzel kapcsolatban egy cikket ajánlok a figyelmetekbe amely a "Szolgatárs"baptista folyóiratban jelent meg.Hegyi András cikkéről van szó:
"Elveszíthető-e az üdvösség?"
Sok polémia volt a cikk körül,néhány kálvinistánál ki is verte a biztosítékot.Itt lehet megtalálni:
www.szolgatars.hu/wp-content/2012/09/20094.pdf

Arpicus 2014.07.31. 21:36:44

Elnézést még egyszer,a belinkelés nem az erősségem,megpróbálom még egyszer:
szolgatars.hu/wp-content/uploads/2012/09/20094.pdf
Remélem most sikerült.Szerintem ez egy nagyon fontos cikk a témában.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.07.31. 21:45:10

@firecrest: Az evangélium része a bizonyosság: Amikor újonnan születünk, a szívünkbe költözik a bűnbocsánat bizonyossága. Van neked ilyen?
Az Úr ismeri az övéit, és magunkon is fel kell ismernünk, hogy az Övéi vagyunk-e vagy sem. Az Övé vagy biztosan?
Ha igen, az örök élet is a tiéd ("Akié a Fiú, azé az élet"). Ha nem, kérd az Atyát, hogy szabadítson meg a bűneidből az Úr Jézus által, és adjon neked teljes bizonyosságot, hogy átjöttél a halálból az életre.

"Lk 11,9 Én is azt mondom nektek: kérjetek, és adatik nektek, keressetek, és találtok, zörgessetek, és megnyittatik nektek.
11,10 Mert mindaz, aki kér, kap, aki keres, talál, és aki zörget, annak megnyittatik.
11,11 Melyik apa az közületek, aki fiának kígyót ad, amikor az halat kér tőle,
11,12 vagy amikor tojást kér, skorpiót ad neki?
11,13 Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok gyermekeiteknek jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ad mennyei Atyátok Szentlelket azoknak, akik kérik tőle."

firecrest 2014.07.31. 21:57:45

@Arpicus: Hiába élek hiteles keresztény életet ha nincs bennem meg az új élet.

firecrest 2014.07.31. 22:07:07

@Kéry Zsuzsanna: Bűnbocsánat érzete lehet bárkinek ez még nem bizonyíték a megtérésre. Az Atyán pedig nem csünghet az ember éjjel-nappal bizonyosságért, habár találkoztam ilyen hívővel is, ami kissé tragikomikus volt.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.07.31. 22:14:12

@Arpicus: Kedves Árpád!

Elolvastam a linkelt tanulmányt, és valóban nagyon alapos, összeszedett, és nagyon fontos kérdést feszeget - ha nem a legfontosabbat. Hosszú évszázadokra nyúlik vissza a kálvinista-ariánus vita, az egyik oldal az Igéből azokkal a részekkel érvel, amelyek az üdvösség elveszíthetetlen voltáról szólnak, a másik pedig azokkal, amelyek ennek ellentmondani látszanak. Ebbe az utóbbi táborba tartozik a linkelt cikk szerzője is.

Nagy érdeme az írásnak, hogy sorra veszi, mennyire hamis és veszélyes az a hozzáállás, amely szerint ha üdvösségünk van, nyugodtan vétkezhetünk és élhetünk bűnben, lehetünk gyümölcstelen, lagymatag keresztények, legfeljebb kisebb jutalmat kapunk a mennyben, de teljes bizonyossággal bejutunk.

De biztos, hogy ugyanarról a célról beszélünk?
Mi az, amiért küzdeni kell, amit ki kell érdemelni, és mi az, ami Krisztusban már a miénk, nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjen?

Az Ige nem mond ellent önmagának, ez axióma. Nem lehet akkor, hogy itt két különböző dologról van szó: egyről, amit el lehet veszíteni, és egy másikról, amit nem?

Érdemes Csia Lajos fordításában végigolvasni az Újszövetséget (vagy az új Egyszerű Fordítás is ilyen), ugyanis pontosan adják vissza, hogy mikor használja az Ige a SZELLEM és a LÉLEK szavakat, mert a megértés kulcsa ebben rejlik - például amikor a lelkünk üdvösségének félelemmel és rettegéssel való munkálásáról ír...

Igen, van egy üdvösség, amit el tudunk veszíteni, és van egy, amit nem. És van egy üdvösség, ami csak a jövőben vár ránk: ez a testünk megváltása.

A SZELLEMÜNK üdvössége, amennyiben újonnan születtünk, egy múltbeli esemény, ami egyszer bekövetkezett, és nem a cselekedeteinkért kaptuk, hanem egyedül az Úr Jézus Krisztus tökéletes váltságműve által. Tökéletes váltságmű, elveszíthetetlen. "Aki bennem hisz, annak örök élete VAN." Ahogy a megszerzésében sem volt semmi részünk, úgy elveszíteni sem tudjuk.

A LELKÜNK üdvössége valami egészen más dolog. Azon dolgoznunk kell. Fussatok, igyekezzetek bejutni a szoros kapunk, munkáljátok az üdvösségeteket - erre vonatkoznak ezek az Igék. De olvastuk a cikkben az összegyűjtött Igékben a királyi menyegző példázatát, és még megannyi mást az Úr JÉzus szavai közül, hogy ki nem juthat be a Mennyek országába. Az eredeti szó szerint ez uralom, Jézus királyi uralmát jelenti. Sosem keveri az Ige az örök életet a Királysággal - ez két dolog.

Másik keveredés a külső sötétség, a gyehenna, a seol, a pokol, a kárhozat stb keverése, mintha mind ugyanazt jelentené. De tényleg ez van az Igében?

(Bocsánat, rengeteget írtam, talán ennyi elég is lesz most :)

Egy korábbi posztot is ajánlanék: hitvedelem.blog.hu/2014/06/05/belepes_isten_kiralyi_uralmaba

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.07.31. 22:21:55

@firecrest: Ha valaki nem tudja eldönteni, hogy van-e bizonyossága van vagy nincs, akkor nincs bizonyossága. Ez nem egy érzés, ez egy tudat.
Ha meg ez nincs meg, az jól teszi, ha az Atyát ostromolja érte, végülis kihez mehetne?

A szívek vizsgálója egyedül az Úr, és Ő nem hagy senkit cserben a szíve állapotát illetően, ha Tőle kérjük a teljes átvilágítást...

John Bunyan életrajzát ajánlanám (a Zarándok útjához van hozzáfűzve), ő évekig küzdött kétségek között az örök élet bizonyosságáért, míg végül meglett neki.

Arpicus 2014.07.31. 22:30:11

@firecrest: Ezt hogy érted?Szerintem új élet nélkül nem lehet hiteles egy keresztyén.A kettőt nem tudom elválasztani egymástól.Ha nincs új élet akkor természetesen nem élhetek hiteles ker. életet.Nem értem a megjegyzésedet,nem mondom azt se,hogy nincs igazad.Kérlek bővebben világosítsd meg ezt az egyébként érdekes kijelentést.
Ha már nálam van a szó.A hibajavításban megismételtem a hibát:a 2.-ik csoportban azok vannak akikről az illető azt gondolta,hogy biztosan ott lesznek a mennyben-de nem voltak ott.Egyébként én nagyon óvatosan közelítek ehhez a témához,nem merek határozott választ adni az üdvbizonyosság dologban,egyet tudok:
a legfontosabb dolog az,hogy a LEGBIZTOSABB KÉZBEN legyünk(vö.Jn,10,28-30).Viszont beszél az Ige olyan emberekről akik nagy dolgokat éltek át a kegyelem útján,nagy megtapasztalásaik voltak mégis kiestek e kegyelemből,az Atya akaratából(vö.Zsid.6,4-6),valamint beszál olyanokról akik rajta voltak a tőkén(Jézus Krisztus)és le lettek metszve arról(vö,Jn 15,1-8).Vagy akkor mi a gyümölcstelen fügefa példázatának az értelme(Lk.13,6-9)?Vagy Keresztelő János kijelentése:Mt.3,10?
Ezek miatt vagyok én olyan óvatos.Júdás arra ösztökél,hogy tusakodjunk a hitért.Félek,hogy azok akik túlhangsúlyozzák az üdvbizonyosságukat azok egy bizonyos értelemben ellustulnak és passzívvá válnak....
Nekem be van biztosítva az üdvösségem akkor minek törjem magam annyira a kegyes élet megéléseben...

Arpicus 2014.07.31. 22:49:20

@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsa!
Köszönöm az egyenes és őszinte választ!Most talán először tér el markánsan a véleményünk egy dologról.Én nem vallom a szellem-lélek-test felosztást.Erőltetettnek érzem.Ebből a szempontból én "dualista"vagyok:test-lélek.Én végül is az embert mint egészet nézem amibe a szív is beleértendődik.
Hova helyezzük pl.a szívet?A lélekbe vagy a szellembe?Nem akarok erről vitát nyitni,meg el is vinné a témát.Te így látod én egy picit másképpen.A Biblia alapján nem tudom igazolni,hogy a szellemnek és a léleknek külön üdvössége lenne.Ebből logikusan keletkezik a kérdés:akkor mi van a test üdvösségével?Számomra erőltetett egy kicsit e felosztás és a ráépülő teológia.Viszont az üdvösség szempontjából nem tartom lényegesnek,hogy valaki a hármas felosztás híve,valaki pedig a kettős felosztásé.Végül én az embert egyben nézem,a test hat a lélekre és viszont...Erről is beszél Pál a leveleiben,főleg a római levélben.Egyébként ezt a tanulmányt lehoztam egy kálvinista blogon,a szerző és én is kaptunk hideget-meleget.Az Örömhír Fórumon is kivesézték a tanulmányt.Ez is kálvinista alapokon áll.Még egyszer köszönöm a választ!
Remélem,hogy válaszommal nem bántottalak meg!Én így látom...ami nem jelenti azt,hogy igazam is van....

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.07.31. 22:57:03

@Arpicus: Kedves Árpád!

Dehogy bántottál meg! Inkább én remélem, hogy nem bántalak meg, amikor arra biztatlak, hogy Csia Lajos fordításában is olvasd el az Újszövetséget (ha tudnék ógörögül, úgy olvasnám, de tudtommal ez áll hozzá a legközelebb, eléggé szó szerinti). Az ember részeinek felosztásán túl is nagyon sokat ad a már jól ismert igeverseket más fordításban is megismerni.

Szeretettel:
Zsuzsa

Arpicus 2014.07.31. 23:55:45

@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsa!
Én már 1978-ban olvastam Csia Lajos fordítását,akkor a "Puszta létnél többet"c.alatt jelent meg nyugaton.Szeretem,habár egy kicsit darabos a fordítás,talán azért mert nagyon szöveghű akart lenni.Sokat használtam igehirdetések előkészítésénél.Olvastam Csia Lajos tanulmányát is erről a témáról.Ő volt az egyik élharcosa ennek a szemléletnek a Testvérgyülekezeti mozgalom mellett akik a 60-as években hozták be ezt a fogalmat a magyar keresztyénségbe,itt Watchmann Nee tanítása is nagy súllyal volt jelen(egyébként W.Nee felfogásának fonákságairól kitűnő kritikát olvashatsz "Ranald Macaulay-Jerram Barrs:ELTORZULT KÉPMÁS-a Biblia emberképe" c,könyvében,Harmat 1994;abban az időben a Harmat még jó könyveket adott ki).Ami az Egyszerű Fordítást illeti:nekem szimpatikus a megközelítése,de csak mint PARAFRÁZIST használom.Nem tartom egyenértékűnek a többi fordítással:fontos kifejezések maradtak ki,vagy más(enyhébb)kifejezést használtak a fordítók.A céljuk az volt valószínűleg az volt,hogy a Biblia üzenetét közelebb hozzák az utca emberéhez.Olvasni érdekes,elismerem sok helyen frissítő és érdekes megoldásokat hoz,de alapos bibliatanulmányozásra nem tartom alkalmasnak.Komolyabb fordítások mellé kiegészítő fordításként használom.Hasonlónak tartom a THE MESSAGE c.parafrázishoz amely az angol nyelvterületen nagyon népszerű(pl.Rick Warren használja nagy előszeretettel).Ezek használható fordítások/parafrázisok,viszont szerintem a jobb érthetőség érdekében feláldozzák a pontosságot.Tudom,hogy ezzel a nézetemmel sokaknál kihúzom a gyufát,mert az
Egyszerű fordítás most nagyon népszerű.Mivel érződik rajta egyfajta teológiai felfogás(a nagyon pontos Csia fordításnál is!)ezért én egy kis tartózkodással használom ezeket.Figyelembe ajánlanék még egy nagyon eredeti fordítást amely
szintén érdekesen nyúl az ÚSZ szövegéhez,talán még megtalálható valamilyen antikváriumban:
Új Testamentom,magyarra fordította Dr.Buday Gergely,Bp.1967.Ez is egy érdekes kísérlet volt.Visszatérve még egy kicsit a hármas felosztáshoz:ezt a felfogást nagy erővel propagálta az Evangéliumi Iratmisszió,később Primo most Evangéliumi Kiadó,a könyveiken és
a folyóiratuk(Vetés és aratás-amelyet egyébként én nagyok szeretek!)által.A hatás nem is maradt el.
Befejezném egy kis történettel.Valaki lefordított egy könyvet a Szentlélekről,ezt a hármas felosztás néhány híve nehezményezte és elmentek a fordítóhoz,hogy megkérdezzék,hogy miért nem használta a Szent Szellem kifejezést.A bölcs testvér így válaszolt:testvérek,nem mindegy,hogy egy almát két vagy három részre szeljük?!-én is így vagyok ezzel.Én egyébként a protestáns új fordítású Bibliát használom és a Károli fordítást(ezen nőttem fel).Egyébként különböző nyelveken
kb.húsz Bibliám van és kb.harminc ÚSZ-em.Még katolikus Bibliáim is vannak habár nagy fenntartásaim vannak a katolicizmussal szemben.Aki nem érti az eredeti nyelveket azoknak jó a több fordítás összevetése.Egyben minden fordítás valamilyen módon magyarázat is,hiszen akármennyire becsületes is volt a fordító-minden fordítás magán viseli a fordító(-ók)felfogását is.Sajnos a fordítások mellet vannak ferdítések is,de ez egy más téma.Elnézésedet ás elnézéseteket kérem,hogy ma és most ilyen sokat csacsogott ez a vénember és eltért az eredeti témától....!

Szeretettel és megértéssel:Árpád.

firecrest 2014.08.01. 00:11:03

@Arpicus: Én a hamis illúzióra gondoltam amikor valaki azt hiszi magáról, hogy megtért és helyesek a cselekedetei. Sokszor én sem tudom eldönteni valakiről, hogy hívő-e. Ahhoz meg kell ismernem a személyt.
Nálam időről-időre felbukkan a kétely megtérésemmel kapcsolatban. A "megtérésem" a "szabályoknak" megfelelő volt, de az azóta eltelt idő nem hozta meg a gyümölcsöket, amiről a Biblia ír. Szóval néha van olyan érzésem, hogy teljesen feleslegesen töröm magam.

Arpicus 2014.08.01. 01:35:00

@firecrest: akkor hasonló cipőben járunk.Szerintem is a nagy illúziókeltés idejét éljük mai evangéliumi keresztyénségben.Egy Ausztráliában élő atyafi írta haza az egyik barátjának a gyülekezete állapotáról:
most már nem tudni ki Lót és ki sodomai a gyülekezetben.Remélem,hogy nem mindenhol ilyen a helyzet de valahogy túl könnyen lesznek az emberek hívővé.A léc túl alacsonyra van téve,szinte át sem kell ugrani.Kijelentik rólad,hogy most már hívő vagy és a gyülekezet tagja.Te pedig nem is tértél meg.Hány ilyen emberrel találkoztam már!Sokan közülük visszatértek a világba,maradtak némelyek akik illúzióban ringatják magukat és néhány közben meg is tért.Amit itt őszintén leírtál azzal nem magad bírkózol.Gyakran bennem is megfogalmazódnak ezek a kételyek.Őszintén szólva bizonyos értelemben én is vakvágányon vagyok.Ez nehéz.De harcolok,és sikerül a víz felett maradnom és remélem nemsokára megadja nekem az ÚR azt a kegyelmet,hogy újból "ússzak".Addig pedig dolgozom magamon.
A megtérések kérdése fontos kérdés.Amerikában szerveztek egy konferenciát ezzel a címmel:
"Álmegtérések:az egyház öngyilkossága?"
Szabados Ádám írt erről a konferenciáról egy posztot,megpróbálom belinkelni,remélem sikerülni fog:
divinity.szabadosadam.hu/?p=6220

firecrest 2014.08.04. 17:58:51

@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsa!
Nagyon magabiztosan adod elő magad és néha azt érzem, kissé lekezeled az embereket. Rámzúdítottál egy halom igét plusz John Bunyan könyvét. Szerinted ezeket nem ismerik az ideírogató emberek (hívők) nagy része?
Én úgy gondolom, hogy az igaz hívőnek is megrendülhet a hite és ezzel a tudata is(pl. csapások idején).

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.08.04. 19:27:26

@firecrest: Rádzúdítottam egy halom igét? Ez mióta baj egy hívőnek? De hadd zúdítsak még néhányat, hátha kiderül, miért vetemedem ilyesmire:

Kolossé 3:16 A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek egymást zsoltárokkal, dicséretekkel, lelki énekekkel; hálaadással énekeljetek szívetekben az Istennek.

(Voltaképpen örülhetsz, hogy az éneklésemtől megkíméltelek... :) )

1 Thesszalonika 4:18 Vigasztaljátok tehát egymást ezekkel az igékkel.

1 Thesszalonika 5:11 Vigasztaljátok tehát egymást, és építse egyik a másikat, ahogyan teszitek is.

Ezért van ez az egész blog.

Bibliát rendszeresen olvasó emberek egész sok igét ismernek, mégis egy adott helyzetben egy testvértől jövő, vagy elolvasott igei szó igazi gyógyír lehet a fogékony szívnek.

Példabeszédek 25:11 Mint az aranyalma ezüsttányéron, olyan a helyén mondott ige.

De ismerhetünk akárhány Igét, ha nem hisszük a tartalmát, ha nem fogódzkodunk bele, és nem hagyjuk, hogy Isten ezáltal vigasztaljon, formáljon, intsen, bátorítson, reménnyel töltsön el...

Bunyan könyvét pedig én egy vagy két éve olvastam, azelőtt nem ismertem. Bizonyára sok más olyan alapmű is van, ami valamiért elkerülte valakinek a figyelmét. Engem nagyon megérintett, hogy milyen harcok közepette lelt Bunyannak üdvbizonyosságra, aki nyilván azért írta ezt meg, hogy másnak is segítsen vele, aki hasonló cipőben jár. Ezért bátorkodtam ajánlani.

firecrest 2014.08.04. 20:32:24

@Kéry Zsuzsanna: Telitalálat. Nem is a tartalommal van a bajom hanem a stílussal meg a tálalással. :)
Máskülönben a Bunyan könyv nagyon jó, de csak szigorúan eredetiben.

Arpicus 2014.08.04. 23:40:35

@firecrest: "Én úgy gondolom,hogy az igazi hívőnek is megrendülhet a hite és ezzel a tudata is(pl.csapások idején)."-ez egy nagyon igaz gondolat.Magam is tapasztaltam amikor egy igazán nagy csapás után megrendült és kiüresedett a hitem.Minden viszonylagossá vált a számomra.A csapás valóban nagy volt,de magam is elcsodálkoztam magamon,hogy mennyire padlóra küldött.Pedig valahol igazi,talán érett hívőnek számítottam mások és magam előtt...Elég hosszú idő kellett,hogy kijussak ebből az állapotból,hogy hitem ismét tartalommal töltődjön fel.Szerintem valamilyen módon minden valódi hívő fogott már padlót az életében.Nem hiszek a "happy"keresztyénségben.A próbák és kudarcok szerves részei a hívői életnek.Ma nagyon sok hívő igyekszik megspórolni az emmausi utat.Pedig ezt az utat minden valódi hívő végigjárta már,vagy most van rajta...Elnézést,hogy személyes példával hozakodtam elő.Észrevételem erre a gondolatra terjedt ki,Zsuzsával történő eszmecserédnek csak szemlélője és olvasója vagyok.Azért írtam ezt a pár sort mert érzem nálad az őszinteséget.Értékes hozzászólónak tartalak akinek a megnyilvánulásaira odafigyelek.