HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) rick warren-céltudatos (1) Rick Warren-céltudatos (2) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Az antiszemitizmus oka a világon

2010.09.22. 23:22 Kéry Zsuzsanna

  Miért gyűlöli a világ a zsidókat? És miért harapódzott el ennyire az antiszemitizmus a Föld országaiban? Vajon mi lehet olyan rossz a zsidókban? A történetírásból kiderül, hogy az elmúlt 1700 év során a zsidókat 80 különböző országból üldözték el. Történészek és más szakértők arra jutottak, hogy ennek legalább hat különböző oka lehet:

 
  • Fajelmélet – azért gyűlölik a zsidókat, mert alsóbbrendű faj
  • Közgazdasági elmélet – azért gyűlölik a zsidókat, mert túl sok vagyont és hatalmat birtokolnak
  • Kívülálló-elmélet – azért gyűlölik a zsidókat, mert mindenki mástól különböznek
  • Bűnbak-elmélet – azért gyűlölik a zsidókat, mert ők tehetnek a világ minden problémájáról
  • Istengyilkosság-elmélet – azért gyűlölik a zsidókat, mert megölték a Megváltónkat, Jézus Krisztust
  • Választott nép elmélet – azért gyűlölik a zsidókat, mert arrogánsan azzal dicsekszenek, hogy ők Isten választottjai.

Bár erről a hat dologról vélik, hogy a múltban és világszerte a jelenben is a zsidók elleni gyűlölet legfőbb okai lehetnek, nézzük azért meg, hogy mennyire tartható elméletek ezek: 

  • A fajelmélettel kapcsolatban a valóság az, hogy a zsidók nem egy faj (rassz). Egyrészt bárki a világon betérhet zsidónak, másrészt a született zsidók között is a lehető legváltozatosabb a bőr, a haj stb. színe (lásd pl. a jemeni vagy a kínai zsidókat).
  • A közgazdasági elmélettel kapcsolatosan, miszerint a zsidók vagyonosak, az igazság az, hogy a 17-től a 20. századig, különösen Lengyelországban és Oroszországban a zsidók a legszegényebbek közé tartoztak, és vajmi kevés befolyásuk lehetett az üzleti vagy a politikai életben.
  • A kívülálló-elmélet pedig azért nem áll meg, mert a 18. század folyamán a zsidók elkeseredetten próbáltak asszimilálódni Európa népei közé. Azt remélték, hogy ha ez sikerül, az antiszemitizmus is el fog tűnni – azonban csak még gyűlöletesebbé váltak azok szemében, akik szerint ezáltal az alacsonyabb rendű génjeikkel megfertőzik az ő fajukat. (Ez különösen így volt a II. világháború végéig Németországban.)
  • A bűnbak-elmélettel kapcsolatban az igazság az, hogy függetlenül attól, melyik csoport áll a gyűlölet középpontjában, őt fogják felelőssé tenni a világban lévő rosszért. Itt a lényeg az, hogy a zsidókat mindig is utálták, így ez ideális célponttá teszi őket.
  • Az istengyilkossággal kapcsolatban: A Bibliából egyértelműen kiderül, hogy a rómaiak voltak azok, akik Jézust megölték, igaz, ehhez zsidók is segédkeztek. Ám nem telt bele párszáz év, és egyedül a zsidókat kiáltották ki Jézus gyilkosainak. Felmerül a kérdés, hogy miért nem a rómaiak váltak emiatt gyűlöletessé? Jézus maga megbocsátott azoknak, akik közrejátszottak a keresztre feszítésében (lásd Lukács 23,34). Még a Vatikán is feloldozta a zsidókat ezügyben 1963-ban. Mégis, egyik állásfoglalás sem szüntette meg az antiszemitizmust.
  • Azzal kapcsolatosan, hogy ők lennének Isten választott népe: a 19. század második felében a németországbeli zsidók megtagadták kiválasztott voltukat, hogy asszimilálódni tudjanak a németek közé. Mégis el kellett szenvedniük a holokausztot. Napjainkban egyes keresztények és muszlimok magukat vallják Isten választott népének, és legnagyobb részben a világ tolerálja is ezeket - a zsidókat azonban továbbra is gyűlöli.
 
 Ez pedig elvezet bennünket a valódi okhoz, hogy miért is gyűlöli a világ a zsidókat. Pál apostol így ír: „Mert azt kívánom, hogy inkább én magam legyek átok alatt, Krisztustól elszakítva, testvéreim, az én test szerinti rokonaim helyett; akik izráeliták, akiké a fiúság és a dicsőség, a szövetségek és a törvényadás, az istentisztelet és az ígéretek, akiké az ősatyák, és akik közül származik a Krisztus test szerint, aki Isten mindenekfelett: áldott legyen mindörökké. Ámen” (Róma 9,3-5). A valóság az, hogy a világ azért gyűlöli a zsidókat, mert a világ gyűlöli Istent. A zsidók Isten elsőszülöttei, az Ő választott népe (5Móz 14,2). A zsidó pátriárkákon, a prófétákon és a Templomon keresztül Isten a zsidókat használta fel arra, hogy írásba foglalja az Ő Igéjét, a Törvényt és az erkölcsöt a bűnnel sújtott világ számára. A Fiát, Jézust, a Messiást zsidó testben küldte el, hogy a bűnből megváltsa a világot.
 
 E világ fejedelme, a Sátán (János 14,30 és Efezus 2,2) Isten választott népével, a zsidókkal szembeni  gyűlöletével itatta át az emberiséget, mert ezen a királyi vérvonalon keresztül jött el Jézus, „aki volt, aki van, és aki eljövendő”.
 
 A Sátán megpróbálta a babilóniaiak, a perzsák, az asszírok, az egyiptomiak, a hettiták, a római birodalom és a nácik által elpusztítani a zsidókat a föld színéről, ám ez minden egyes alkalommal kudarccal végződött. Istennek terve van ugyanis Izraellel. A Róma 11,26 arról beszél, hogy egy napon egész Izrael üdvözülni fog – és ez csak akkor lesz lehetséges, ha Izrael létezik. Éppen ezért Isten meg fogja őrizni őket a jövőben is, éppen úgy, ahogyan mindig is megőrzött közülük egy maradékot az egész történelem során, míg csak a tervét véghez nem viszi. Semmi sem akadályozhatja meg Őt ebben.
 
 
Forrás: gotquestions.org; az eredeti cikk itt található.

40 komment

Címkék: izrael antiszemitizmus

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr572316662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valójábannemberci 2010.09.24. 01:08:28

A közgazdasági elmélethez azért érdekes adalék lehet ez (a HVG azért nehezen nevezhető antiszemitának): hvg.hu/hvgfriss/2010.36/201036_tulajdonosi_koncentracio_az_izraeli_gazdasa
És azért azt továbbra se feledjük, hogy Izrael állam politikai-szociológiai kritikája nem jelent antiszemitizmust. Sajnos ezt sok helyütt tényleg nem ismerik fel. De ezt korábban már mondtam.

Azonban most olvastam egy érdekeset arról, hogy miként befolyásolja az Elragadtatás eszméje az amerikaiak teológiai-politikai nézetét a Közel-Kelet kapcsán. Érdekes volt, de nem meglepő, mert a következtetést én is kisakkoztam már, csak nem írtam meg nagy forgalmú nemzetközi hír-háttér portálon. ;]
A következtetés pedig lehangoló, elkeserítő, felháborító... Inkább lőjenek ki a Napba, de én nem várom meg, amíg néhány küldetéstudatos idióta ránk robbantja ezt a sárgolyót... :(

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.09.24. 10:28:49

@berciXcore: Azt tudod, hogy a Biblia mit mond az elragadtatásról?

valójábannemberci 2010.09.24. 11:11:28

@Kéry Zsuzsanna: Szkeptikus vagyok az egész világvége-várással, hiszen annyian beharangozták már, és itt nem Nostradamusokra és társaira gondolok, hanem olyan személyekre, mint Luther, Jonathan Edwards, Charles Wesley, John Wesley, Billy Graham, Chuck Smith, Pat Robertson, Hal Lindsey, Jerry Falwell, Kenneth Copeland, de még a Left Behind szerzőpárosa, Timothy LaHaye és Jerry Jenkins is.
Most a) vagy hazudtak, b) vagy tévedtek (humanum est). Mindkét esetben fennáll a veszélye annak, hogy valaki előáll némi küldetéstudattól vezérelve, és azt mondja: "de én jobban tudom".
Igen, a Biblia ír róla valamit, de nem túl konkrét - az apostolok kortársai és az utánuk következő generáció erre alapozta azt a nézetet, amit ma preterizmusnak nevezünk.
És a Jelenések Könyve csak épphogy a 24. órában került bele a kánonba. Mielőtt Tesszalonikából átugrunk Megiddo mezejére.

Ráczné 2010.09.24. 14:29:30

Ószövetség – Dániel könyve 12:1-13.

ABBAN AZ IDŐBEN ELJÖN MÍKÁÉL, A NAGY VEZÉR, AKI A TE NÉPED MELLETT ÁLL . NYOMORÚSÁGOS IDŐ LESZ AZ, AMILYEN NEM VOLT, MIÓTA NÉPEK VANNAK, ADDIG AZ IDŐIG. DE ABBAN AZ IDŐBEN MEGMENEKÜL NÉPED, MINDAZ, AKI BE LESZ ÍRVA A KÖNYVBE. AZOK KÖZÜL, AKIK ALUSZNAK A FÖLD PORÁBAN, SOKAN FELÉBREDNEK MAJD: NÉMELYEK ÖRÖK ÉLETRE, NÉMELYEK GYALÁZATRA ÉS ÖRÖK UTÁLATRA. AZ OKOSOK FÉNYLENI FOGNAK, MINT A FÉNYLŐ ÉGBOLT, ÉS AKIK SOKAKAT IGAZSÁGRA VEZETTEK, MINT A CSILLAGOK, MINDÖRÖKKÉ. TE PEDIG, DÁNIEL, ZÁRD BE EZEKET AZ IGÉKET, ÉS PECSÉTELD LE EZT A KÖNYVET A VÉGSŐ IDŐKIG. SOKAN TÉVELYEGNEK MAJD, DE AZ ISMERET GYARAPODIK. AZUTÁN ÉN, DÁNIEL, LÁTTAM, HOGY MÉG KETTEN ÁLLNAK OTT, EGYIK A FOLYAM INNENSŐ PARTJÁN, MÁSIK A FOLYAM TÚLSÓ PARTJÁN. AZ EGYIK MEGKÉRDEZTE A GYOLCS RUHÁBA ÖLTÖZÖTT FÉRFIT, AKI OTT ÁLLT A FOLYAM VIZE MELLETT: MIKOR LESZ VÉGE EZEKNEK A CSODÁS DOLGOKNAK? HALLOTTAM, HOGY A GYOLCSRUHÁBA ÖLTÖZÖTT FÉRFI, AKI A FOLYAM VIZE MELLETT ÁLLT, JOBBJÁT ÉS BALJÁT AZ ÉGRE EMELVE MEGESKÜDÖTT AZ ÖRÖKKÉ ÉLŐRE: EGY IDŐSZAK, MEG KÉT IDŐSZAK ÉS EGY FÉL IDŐSZAK MÚLVA! MERT AMIKOR VÉGET ÉR A SZENT NÉP MEGRONTÓJÁNAK HATALMA, MINDEZEK BETELJESEDNEK. HALLOTTAM UGYAN, DE NEM ÉRTETTEM, EZÉRT MEGKÉRDEZTEM: URAM, MI LESZ VÉGÜL MINDEBBŐL? Ő ÍGY VÁLASZOLT: MENJ EL, DÁNIEL, MERT EZEK AZ IGÉK LE VANNAK ZÁRVA, ÉS LE VANNAK PECSÉTELVE A VÉGSŐ IDŐKIG. SOKAN MEGTISZTULNAK, FEHÉREK ÉS KIPRÓBÁLTAK LESZNEK, A BŰNÖSÖK PEDIG BŰNÖSÖK MARADNAK. A BŰNÖSÖK KÖZÜL SENKI SEM ÉRTI MEG, DE AZ OKOSOK MEGÉRTIK. ATTÓL FOGVA, HOGY MEGSZÜNTETTÉK A MINDENNAPI ÁLDOZATOKAT, ÉS FELÁLLÍTOTTÁK AZ ISZONYATOS BÁLVÁNYT, EZERKÉTSZÁZKILENCVEN NAP TELIK EL. BOLDOG, AKI ÁLLHATATOS MARAD, ÉS MEGÉRI AZ EZERHÁROMSZÁZHARMINCÖT NAP ELTELTÉT. TE PEDIG MENJ A VÉG FELÉ! ELPIHENSZ MAJD, DE FÖLKELSZ KIJELÖLT SORSODRA A VÉGSŐ NAPON!

Ráczné 2010.09.24. 14:32:45

Van, amihez nem szabad, és nem is lehet hozzányúlni. Megíratott, elrendeltetett, nem lehet megváltoztatni, míg el nem jön az Isten által elhatározott idő. Ezért kell Dánielnek bezárni a könyvet, LEPECSÉTELNI a kijelentést. Erre mi csak bólinthatunk, ezt csak elfogadni lehet…

Lesznek, akik TÉVELYEGNEK… Mit jelent ez? Hogy lesznek akik látni és láttatni próbálnak majd mindezek felől, oly módon, oly eszközökkel, melyre nézve tiltás, lezárás született. Aki tehát tudni véli, ami felől nincs kijelentés, az nem Istentől, nem az angyaloktól tudja... DE AZ ISMERET GYARAPODIK… Felismerhetjük a közeledő időt… Maga Jézus Krisztus beszél erről: „Amikor pedig meglátjátok a pusztító utálatosságot, ahogy Dániel próféta megmondta…”

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.09.24. 14:46:51

@berciXcore: szerintem te a diszpenzacionalizmusra gondoltál, és ezt vallotta az általad felsoroltak legalább fele is (a Wesley fivérek, Chuck Smith és a Left Behind-os szerzőpáros is tutira, hiszen a film is erről szól.)
A preterizmus annyiban igaz, hogy egyes események már beteljesedtek (pl. a Templom lerombolása 70-ben, erről beszél Jézus a Lk 21,20-ban; és a közelmúltban pl. Izrael állam megalakulása és a zsidók nagyszámú visszatelepülése).

Valójában ezek nem annyira fontos dolgok addig, és kár is velük foglalkozni, pláne vitatkozni róluk, amíg nem döntöttél úgy, hogy Jézus legyen az életed Ura. Amíg nincs üdvösséged, amíg nem születtél újjá, addig ezekben a kérdésekben sem fogsz tisztán látni, csak megbotránkozol rajtuk.

"Keressétek előbb az Isten országát, és ráadásul ezek is megadatnak nektek."

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.17. 15:55:07

Bocsánat, -JzK-, de az előzőt töröltem. Ha ugyanennek felteszed ide a linkjét, azt benne hagyom.
(Az ok: nagyon hosszú, és ennyivel nem tudok vitatkozni, pedig nagyon nem értek vele egyet. Válasz nélkül pedig nem szeretném, ha itt lenne. Esetleg, ha kiragadsz egy rövid részletet, azt kivesézhetjük...)

grafomann 2010.10.19. 23:58:14

Béke!
Én Posttal kapcsolatosan szeretnék néhány gondolatot írni nem az elragadtatásról meg a világ végéről. vannak határok szerintem, amit mindenkinek fel kell(ene) ismernie.

Történetesen egy kedvenc témám volt régebben nagyon intenzíven, mostanában már kevésbbé, de mindig ráharapok a zsidókkal kapcsolatos írásokra. Sem nem vagyok zsidó, sem nem vagyok antiszemita, ezt le szeretném szögezni.

Nos, ez az írás szerintem enyhén szólva keresztyénien naív. Lássuk csak, egy kis történelem. Ha rosszul mondom, le lehet dorongolni, szívesen veszem.

A zsidó sikertörténetek, amiket talán egyetlen nemzet fiairól sem lehet elmondani ilyen nagy számban.

Biblia:
1. Mózes egy halálra ítált csecsemő, akit a kor USA-ja elnökének a lánya megtalál és felnevel. Az 'elnök' fiaként nevelik fel, minden tudást megszerez, amit csak megszerezhetett ember abban akorban. Forradalmat robbant ki és gyakorlatilag 'biológiai fegyverekkel' térdre kényszeríti az 'USA'-t.

3. Józsefet meg akarják ölni a saját testvérei mert nagyratörő víziói vannak arról, hogy hatalmas emberré lesz, és mindenki meghajol előtte. Egyiptomba kerül nagyon hamar még szabad emberhez mérten is nem hogy rabszolgához, magas beosztásba kerül. Börtön, álmok megfejtése - József teszi naggyá Egyiptomot és menti ki az ókori nagy gazdasági válságból (az USA felemelkedése kapcsán majd ez is visszaköszön).

2. Kánaánba Józsuéval az élen bevonul izráel és a 'szerencsétlennek' látszó nép, amelyiknek otthona sincsen Jerikó eridített váosával együtt beveszi egész Kánaánt és ott mindenkit KIíRT. Ez a forgatókönyv köszön vissza a XX. században Palesztinában.

3. Eszter a fogságban 'véletlenül' a kor 'USA'-ja 'elnökének' a felesége lesz és sikerül elérnie, hogy a 'hadügyminisztert' kivégezzék, és minden ellenésgükkel leszámolhassanak, hideg vérrel kiírtsanak nőket, gyerekeket.

4. És mégegy. Dániel története. Tüzes kemence, mert engedetlenek voltak, de mégül mégis 'ők' győznek, a király azt mondja, hogy a ti Istenetek az IGAZI Isten! Persze Dániel és zsidó barátai itt is az 'elnöki' lakosztályban laknak.

Vagy nekem maradt még ki, vagy volt egy üresjárat 1500 év :) de jöjjünk közelebb hozzánk.

Nem a XX. századba, korábbra.

Még a középkorba. Keresztyéneknek nem volt szabad uzsorával foglalkozni, kölcsönöket adni, venni, a zsidóknak meg nem volt teljes polgárjoguk ezért ebből volt lehetőségük megélni. Ez mindig egy lenézett foglalkozás volt, de nagyon hamar (mivel pénz hajtja a vilég kerekét, na meg főképpen az államét) nagy anyagi befolyásra tettek szert. Mindig amikor már tarthatatlan volt a helyzet, következett a kiüzetés. Az írásban megnevezett okok mindig csak OKOK voltak, demagóg szövegek a népnek, a mögöttes motiváció az államokban a hatalmi-gazdaségi befolyás.

A XVIII-ik századra odáig jutunk, hogy a Porosz király és a Habsburgok zsidó bankároktól vesznek fel kölcsönt háborúik finanszírozására. A XIX. századdal és a liberalizmus elterjedésével pedig megindul a zsidók diadalútja, amit mi 'gojok' polgárosodásnak nevezünk. Nézd meg az elmúlt 200 év fontos személyiségeit és látni fogod, hogy ahogy közeledsz napjainkhoz rájössz, hogy MINDENKI ZSIDÓ AKI SZÁMíT. Nézz kürül az USA-ban és nézz körül kis hazánkban - hány olyan embert találsz, aki nem az? Németországban is ez volt a gond, a fajelmélet, meg a hasonló tudománytalan hülyeségek csak okot kellett hogy szolgáltassanak, mert ugye egy jogállamban mégsem lehet csak úgy elvenni gazdag iparmágnások vagyonát. Szóval a dolog nagyon komplex, komplexebb annál, mintsem egy ilyen rövid Postban és néhány kommenben megoldanánk.
Lényeg, a zsidó nép egy összehasonlíthatatlanul tehetségesebb nép arányait tekintve, mint az összes többi. Hogy ez a kiválasztottság okán van így, vagy a több ezer éves megszakítás nélküli kultura átöröklése okán, az már egy másik kérdés. Bocsánat, ha hosszú lettem.
Üdv: Grafomann

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.20. 19:50:05

@grafomann: Kedves Grafomann, megpróbálok röviden válaszolni, figyelem, éppen ezért tárgyilagos stílus lesz :) (Dorongolásról szó nincs, csak elmondom, én hogyan látom ezeket a Biblia alapján.)

1. Mózes történetéhez: "Népemmé fogadlak titeket, és a ti Istenetek leszek, és megtudjátok, hogy én, az Úr vagyok a ti Istenetek, aki megszabadítalak benneteket az egyiptomi kényszermunkától." (2Móz 6,7)
Amikor Mózes saját erejéből akarta véghez vinni ezt a szabadítást (és meg is ölt ugye egy egyiptomit, aki egy zsidó rabszolgát sanyargatott), Isten negyven évre a pusztába küldte, majd onnan hívta el, és tette egyértelművé, hogy Ő az, aki megszabadít. (Sőt, a kivonulás előestéjének eseményei fantasztikus előképek Jézusra: a bárány vére ment meg a haláltól...)

2. József története - többek között - arról szól, hogy Isten a rossz dolgokat is jóra tudja fordítani, valamint, hogy a hit hősei is el tudnak szállni maguktól, de pórul is járnak. Isten azonban még ezeket az oly kevéssé tökéletes embereket is szereti, és a céljaira tudja használni (biztatás nekünk ;))

3. Kánaán:
"Tudd meg azért ma, hogy Istened, az Úr vonul előtted mint emésztő tűz, ő pusztítja el, ő alázza meg őket előtted, te pedig kiűzöd és hamarosan kipusztítod őket, ahogyan megígérte neked az Úr.

Amikor tehát elűzi azokat előled Istened, az Úr, ne gondolkozz így magadban: a magam igazságáért hozott be ide engem az Úr, hogy birtokba vegyem ezt a földet! Ezeket a népeket gonoszságuk miatt űzi ki előled az Úr.

Nem a magad igazságáért és szíved egyenességéért mégy be oda, hogy birtokba vedd földjüket, hanem ezeket a népeket gonoszságuk miatt űzi ki előled Istened, az Úr, hogy megtartsa ígéretét, amelyet esküvel fogadott meg az Úr atyáidnak, Ábrahámnak, Izsáknak és Jákóbnak." (5Móz 9,3-5)

A palesztin párhuzam azért nem jó, mert nem tudom, milyen forrásokból tájékozódsz, de Izrael nem törekszik a palesztinok elpusztítására. Ha erre törekednének, akkor a palesztinok már nem élnének. Próbálják megvédeni magukat az átlövöldözött rakétáktól, a világ szemében mégis ők az aggresszor. A próféciák fényében ez sem meglepő, hogy ilyen mértékben lepel van a világ szemén. (Tudok még erről mesélni, él rokonom Izraelben, egy közeli ismerősöm meg pont a legutóbbi konfliktus idején járt ott. Kiderült számára, hogy a palesztinok azért nem lőtték a szomszédos Izraeli kórházat, mert ott kezeltették a sebesültjeiket, és azért nem lőtték az elektromos műveket, mert onnan kapják az áramot...)

4. Eszter könyve - ezen csodálkozom, hogy ezt írod, sztem olvasd el mégegyszer, mert éppenséggel az volt a helyzet, hogy a zsidókat akarta Hámán kiirtani az utolsó szemig, ettől mentette meg Isten őket Eszter révén.

5. Dániel - nem önszántukból, és nem is fogadják el a király tisztátalan eledelét; zöldségen élnek, mégis Isten jó egészségben megtartja őket. Dániel könyvében ezen kívül nagyon fontos próféciák vannak Jézus keresztre feszítésének pontos idejéről, valamint az utolsó idők forgatókönyvéről.

Az üresjárat 1500 éve alatt pedig az történt, hogy a zsidókat irtotta pogány (Róma), keresztény (Róma Konstantin után) és muzulmán.

"Elrettentő példává teszem őket a föld minden országa számára. Gyalázzák, csúfolják, gúnyolják és ócsárolják őket minden helyen, ahová szétszórom őket.
Fegyvert, éhínséget és dögvészt bocsátok rájuk, amíg csak el nem tűnnek arról a földről, amelyet nekik és őseiknek adtam." (Jer 24,9-10)

Végül pedig ahhoz, hogy "MINDENKI ZSIDÓ AKI SZÁMíT":

"Híresek lesznek utódaik a nemzetek közt, és ivadékaik a népek között. Bárki látja őket, fölismeri, hogy ezt a népet megáldotta az Úr." (Ézs 61,9)

De ne feledjük el szerintem a jelent sem:

"Összegyűjtöm nyájam maradékát minden országból, ahová szétszórtam őket, és visszaterelem legelőjükre, ahol szaporodni és sokasodni fognak." (Jer 23,3)

"Így szól az én Uram, az Úr: Amikor összegyűjtöm Izráel házát a népek közül, amelyek közé szétszóródtak, akkor megmutatom a népek szeme láttára, hogy szent vagyok, mert a maguk földjén fognak lakni, amelyet szolgámnak, Jákóbnak adtam.

Biztonságban laknak ott; házakat építenek, és szőlőket ültetnek, biztonságban laknak. Amikor ítéletet tartok a körülöttük lakók fölött, akik megvetették őket, akkor megtudják, hogy én, az Úr, vagyok az ő Istenük." (Ez 28,25-26)

valójábannemberci 2010.10.20. 20:40:06

Egy időben én sem nagyon vettem tudomást a palesztin helyzetről, sőt egy időben meg voltam róla győződve, hogy Izraelben minden szép és jó, és csak a terrorista palesztinok miatt kell aggódni.

Aztán elkezdtem más forrásokat is olvasni (pl. az Al Jazeera angol kiadása, Huffington Post, stb.), és ledöbbentem. Az utolsó csepp a pohárban a nyári Freedom Flotilla elleni fellépés volt.
Azóta elég sokat olvastam a témában, több humanitárius és emberjogi szervezet honlapján olvastam tényfeltáró írásokat, beszámolókat.

Azt tudtátok, hogy a ciszjordániai telepépítés teljességgel illegális? Hogy a telepek határában épülő betonfalak miatt létrejövő ellenőrzési pontok munkahelyeket, iskolákat, egészségügyi intézményeket és egyéb szolgáltatóhelyeket vágnak el a palesztin lakosságtól? Hogy egy-egy reggel az iskolásoknak akár 3-4 ellenőrzőponton is át kell mennie, ahol hosszú tömött sorokban állnak az átjutásra várók? Hogy emiatt sok gyerek inkább neki sem indul? Hogy a munkahelyeiktől elvágottakat elbocsátják, illetve van aki szintén inkább el sem indul? Hogy az elvágottság miatt az egészségügyi ellátottságban is súlyos problémák vannak? Hogy a közművek zavartalan működését is akadályozzák a telepek? Hogy úgy egyáltalán: Ciszjordániában humanitárius válság van az első betonfalak és telepek létesítése óta?
Hogy Gáza tengeri blokádja illegális? Hogy alapvető humanitárius segélyeket nem tudnak közvetlenül eljuttatni a rászorulóknak? Hogy ott is humanitárius katasztrófa fenyeget?
Hogy 2003-ban az IDF a gázai házrombolások során simán elgázolt egy amerikai békeaktivistát, aki egy páncélozott buldózer és egy palesztin család otthona közé állt emberi pajzsként (egyébként a lány nevét viselte a Freedom Flotilla ír hajója, az MV Rachel Corrie)?

Mostanában került a látókörömbe egy dokumentumfilm honlapjának a linkje. Elmenyitogatás gyanánt nagyon érdemes körülnézni náluk, és ha lehetőség adódik rá, akkor a filmet is érdeme volna megnézni (ez még részemről is várat magára): www.withgodonourside.com/

grafomann 2010.10.20. 20:59:31

@Kéry Zsuzsanna: Ezeket én elhiszem, de attól még a cikk NAíV. A világ magasról tesz rá, hogy mit mond a Biblia a zsidókról!!! Csak néhány idióta neonáci gondolja azt, hogy az a baj a zsidókkal, hogy Isten népe, de ők is valszeg elég felszínesen ítélik meg a dolgot. Minden általam idézett történetet a Bibliából próbálj meg a kívülálló szemével nézni, ahogyan én is tettem, és akkor rájössz, hogy miért utálja a VILÁG a zsidókat. Mert addig, míg BELÜLRŐL nézed, csak azt mondod el, hogy szerinted miért utálnak téged...

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.20. 22:35:00

@berciXcore: Azt a propagandát és a hazugságot, amit az Izrael-gyűlölő arabok, palesztinok (Pallywoodról hallottál már?) és a világ (szélső)baloldali politikusai és aktivistái folytatnak, én nem tartanám éppen hiteles információnak.

Hogy lehet, hogy minden államnak joga és állampolgárai felé kötelessége megvédenie magát, ám ha Izrael teszi ezt, a világ rögtön terroristának kiáltja ki, és hazugságokat terjeszt róluk? A válasz a fenti posztban olvasható.

Addig is szeretettel küldöm ezt a dalt, ami humoros formában világítja meg ezt a kérdést: www.youtube.com/watch?v=FOGG_osOoVg&feature=channel - "We Con the World"

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.20. 22:42:24

@grafomann: Ja, értelek! De ha megnézed, a poszt végén a válasz is ott van, hogy a világ Isten miatt utálja a zsidókat.

Azért mert a világ tesz rá, hogy mi van a bibliában, attól az még ugyanúgy igaz, a próféciák ugyanúgy beteljesednek, Isten a tervét ugyanúgy véghez viszi, és Izrael ellenségeire ugyanúgy bukás vár. Jézus el fog jönni másodszor is, és Jeruzsálemet teszi meg a világ fővárosának (nem szó szerint így írja az Ige, de Jézus onnan fog uralkodni az ezeréves birodalomban).

Minden a zsidókról szól, mert Isten őrajtuk keresztül jelentette ki magát, és őrajtuk keresztül láthatjuk leginkább, hogyan avatkozik be Isten a világtörténelembe.

A Sátán legnagyobb hazugsága, hogy elhiteti az emberekkel, hogy a zsidók, Isten népe a gonoszok - holott ő az, aki ellenük a gyűlöletet szítja.

Küldök azért neked is egy dalt, The Three Terrors :) www.youtube.com/watch?v=VmffgIqlAYA&feature=channel

grafomann 2010.10.20. 23:09:58

@Kéry Zsuzsanna:

Kedves Zsuzsanna!

Ha én egy sikeres keresztyén ember vagyok, és annak ellenére mégis szinte mindenki gyűlöl, akkor nem hazugság azt mondani, hogy ááá, csak azért gyűlölnek, mert én Isten választottja vagyok? Valószínűleg tehetek róla, hogy mindenki gyűlöl. Kérem, ha apologetikusak az írásai, akkor legyen apologetikus az antiszemitizmus kérdésében is. A filoszemitizmus nem apologetikus magatartásra vall. Attól, hogy a zsidók Isten választott népe, ugyanannyi ganoszságot követnek el, mint bárki más, csak míg mások nem hiszik azt, hogy ők mindent megtehetnek annak a jogán, hogy ők Isten választottjai, addig a zsidók igen. Úgy gondolom, hogy teológiailag abban egyet értünk, hogy Krisztusban van üdvösségünk. Ezalól IZRÁEL SEM KIVÉTEL! Addig, amíg nem ismerik fel Jézusban a MESSIÁST, addig ugyanoda kerülnek, mint bermely más nemzet fiai, akik nem hisznek Jézusban. Azt gondolom ez egyértelmű az Újszövetségből. Az ember ne legyen antiszemita de ne legyen filoszemita sem, mert mind a kettő elvakultságra vall. Jézus sem volt egyik sem, pedig mindkettőre lett volna oka! A dalhoz meg csak annyit fűznék, hogy mi magyarok nagyon felháborodtunk rajta, hogy Szent Istvánból a szlovák politika gúnyt űzött, minden zsidó is felháborodik, ha a vallását, vagy a holokausztot nevetség tárgyává teszik, vagy akárcsak megkérdőjelezik, azt gondolom, a dolog úgy korrekt, ha az arabokat is megilleti ugyanaz a tisztelet. Nem hiszem, hogy jogában áll bárkinek is a másik nemzet vallását, kultúráját nevetség tárgyává tenni.
Köszönöm, hogy elolvasott!
Üdv: Grafomann

grafomann 2010.10.20. 23:19:39

@Kéry Zsuzsanna:

Egyébként képzelje el azt a szituációt, hogy a magyar politikai vezetés úgy dönt, hogy erőszakkal visszafoglalja az örszág történelmi területeit, mert az ezer évig az övé volt, és a Jóisten is nekünk szánta a kárpátmedencét. Az agresszor az, aki olyan területre lép, ahol pillanatnyilag, vagy előtte sokáig nem ő volt az úr. Tele lenne a média az ezzel kapcsolatos hírekkel, de senki nem tehet ellnene semmit, mert anyagi és hadi támogatásban részesülünk az EU-tól. A végeredmény, mindenki utálni fog bennünket, mert agresszorok vagyunk. Megértem én Izraelt is, valószínüleg ha nemzeti érzelmű (nemtudom van-e ilyen) zsidó lennék, akkor én is ugyanezt tenném, de attól ez még nem jó! Amikor Hitler elkezdte visszafoglalni a történelmi német területeket annak a németek örültek (mert nekik az jó volt), de a többiek nem, mert nekik meg nem. A világ (akármennyire is nézik le a keresztyének... de minek?) szereti az igazságosságot, és pillanatnyilag azt nam tartja igazságosnak, amit a zsidók tesznek Palesztinában és világszerte a magaspolitikában. Tehát, hangsúlyozom, hogy értem, és elismerem, hogy Izrael ezt teszi, én is lehet, hogy ezt tenném, de attól még a világ megítálésében agrasszor. Ha ad egy e-mail-címet küldök egy képsorozatot, az engem eléggé kibillentett a filoszemitizmusomból.
Üdv: Grafomann

valójábannemberci 2010.10.20. 23:39:15

@Kéry Zsuzsanna: Érdekes, nem a jobboldal az antiszemita? :)

Látod ezért nem érdemes dobálózni oldalakkal: az izraeli kormányban ott van egy szélsőjobbos párt, a Jiszráél Bejtejnu. Az orosz nyelvűeket képviselik, emellett radikálisan szekulárisak, egyházellenesek, viszont nacionalisták, arab-ellenesek, cionisták. A vallásos-konzervatív vonalat az ultra-ortodox Sász képviseli, akik viszont szocdemnek minősítik magukat, a cionizmusuk ráadásul mérsékelt. A parlamentben a vallásos cionizmust a Zsidó Haza nevű új, szélsőjobbos párt adja. A kormányban levő cionista-jobbközép Likud és a cionista-szocdem Munkapárt langymeleg vízben vannak, időnként ide-oda nyalva egyet-egyet, bár az utóbbi időben inkább a jobboldalra lefetyelnek. A béketárgyalásokat a nagyok közül leginkább csak a centrista-liberálcionista, szekuláris Kadima támogatja.
A Palesztin Hatóság területén a leginkább nacionalista Fatah meg baloldali, bár inkább a középpályáról, mérsékeltebb vallási, viszont erősebb nemzeti identitással. Vele egy szervezetbe tömörül a Demokratikus Front Palesztina Felszabadításért, melynek prominens vezetője egy ortodox keresztény palesztin, bár maga a párt marxista-leninista, tehát nagyon balos. Ők a Népi Front Palesztina Felszabadításáért nevű, szintén kommunista pártból léptek ki. Velük ellenzékben áll a vallási fundamentalista csoport, azaz a Hamász, oldalon nehéz elhelyezni, de leginkább szélsőjobb. A mérsékelt középpályán, a legnehezebb pozícióban pedig olyan pártokat találunk, mint a kicsike, amúgy a kétállamos modellt támogató, az öngyilkos bombázásokat nyilatkozatban is elutasító, szekuláris Palesztin Demokratikus Unió, vagy az Al Mubadara, ami szintén mérsékelt, szintén szekuláris, és szintén a kétállamos modellt támogatja, valamint a Fatahot és a Hamászt azok erőszakossága miatt elítéli.

szóval ha kicsit jobban megnézzük a politikai térképet, akkor itt is igazolódni látszik a brutálisan meggyilkolt pakisztáni ex-miniszterelnöknő, Benazír Bhuttó állítása (amit a hazai viszonyokra mondott egyébként): "a diktatúráknak szélsőségesekre, a szélsőségeseknek diktatúrákra van szüksége".

A Szentföldön sajnos a populizmus vérgőzös ködében mindkét oldalon a lehető legrosszabb emberek vannak a lehető legrosszabb politikai pozíciókban.

És amíg az egyik oldalon a Tanakhra (kiegészítve némi amerikai Biblia-prezentációval), a másik oldalon a Koránra mutogatva tartják fenn vehemensen a háborús status quo-t, addig semmi, de semmi nem fog megoldódni.
A telepek által körülhatárolt palesztin gettók erőszakos létrehozása pont olyan aljas cselekedet, mint a náci Németország tettei. És ezen a Biblia sem módosít.

És még volna mit mondanom, de megvárom a reakciót. Ha érdemes, akkor majd blogbejegyzés is lesz belőle, mert nagyon érik.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.21. 10:38:04

@grafomann: Kedves Grafomann!
Jézust is gyűlölte a világ (és gyűlöli ma is). Mondhatjuk akkor, hogy ha ennyien utálják, akkor abban biztosan van valami?
Tehet róla Jézus, hogy mindenki gyűlöli? (Sőt, azt is megmondta, hogy a követőit is gyűlölni fogják - Őmiatta.)

Jézus tehát tökéletes volt és bűn nélkül való, mégis gyűlölték ok nélkül - hogyan ne gyűlölne akkor a világ egy olyan népet, ami önmagában nem különb, mint a többi, ami ugyanúgy óemberekből áll, mint a többi, ha az ártatlant is gyűlölték! Egyes zsidók bűnei csak arra jók, hogy mutogatni lehessen, lám, milyenek ezek. Más népek esetében miért nincs ilyen szigorú kritika?

A zsidóknak is csak Krisztusban van üdvössége, ez teljesen igaz. Tudtad - tegeződjünk nyugodtan! -, hogy egyedül Jeruzsálemben 15 messiáshívő gyülekezet van? Nézd meg róluk ezt a kis videót: www.youtube.com/watch?v=3sEBAldf4L0

Nem vagyok elvakult filoszemita, hanem a zsidó néphez való viszonyulásomban is a Krisztushoz való hasonlóságra törekszem. Nem ez lenne a dolgunk mindannyiunknak, akik Őt követjük?

A viccelődéshez pedig: amíg egy vallás célja a világ iszlamizálása, és egyes államfőknek (Erdogan, Ahmadinedzsad) a zsidók kiirtása, az erre adott humoros reakciót én kifejezetten kulturáltnak tartom. Olyan kvalitás ez (a szellemesség, a humor), amit pedig kifejezetten hiányolok a zsidók "kritikusainak" (khm) részéről. Talán nem kéne mindent olyan véresen komolyan venni...

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.21. 10:49:35

@grafomann: Ezzel kapcsolatban egy lényeges különbségre szeretném felhívni a figyelmedet. A zsidók Isten választott népe - mi nem. Velük kötött szövetséget - velünk nem (és egyik más néppel sem). Mi a "népek" kategóriájába tartozunk, egy vagyunk a sok közül, se nem jobb, se nem több (bár ezt néhányan valahogy nem akarják tudomásul venni). Sőt, a Biblia szerint a zsidók se jobbak-többek más népeknél - azért mások, mert Isten a maga céljaira választotta ki őket.

"Hiszen te Istenednek, az Úrnak szent népe vagy. Téged választott ki Istened, az Úr, hogy tulajdon népe légy valamennyi nép közül, amelyek a föld színén vannak.
Nem azért szeretett meg, és nem azért választott ki benneteket az Úr, mintha valamennyi nép közt a legnagyobbak volnátok, hiszen a legkisebbek vagytok valamennyi nép közt,
hanem azért, mert szeret benneteket az Úr, és megtartja azt az esküt, amelyet atyáitoknak tett. Ezért hozott ki benneteket az Úr erős kézzel, és ezért váltott ki a szolgaság házából, Egyiptom királyának, a fáraónak kezéből.

Tudd meg tehát, hogy a te Istened, az Úr az Isten. Állhatatos Isten ő, aki hűségesen megtartja szövetségét ezer nemzedéken át is, azok iránt, akik szeretik őt és megtartják parancsolatait.

De megfizet személy szerint azoknak, akik gyűlölik őt, elpusztítja őket. Nem késik megfizetni személy szerint annak, aki gyűlöli őt." (5Móz 7,6-10)

Látod, a kiválasztás általános érvényű, de személy szerint megítéli a bűnösöket! Ez azonban az Isten fennhatósága alá tartozik, nekünk nincs jogunk ujjal mutogatni rájuk, és ítélkezni, miközben mi magunk is hasonlókat cselekszünk...

Isten akkor is megtartja az ígéretét, és betartja a szövetséget, amit a néppel kötött, ha annak minden egyes tagja elvetemült gonosztevő lenne. Saját Maga miatt tartja meg, az Ő neve miatt.

Nagyon fontos szerintem, hogy Izrael kérdésében is az Isten szerinti oldalon álljunk, és ne emberi megfontolásokra, hanem Isten Szavára hallgassunk.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.21. 11:37:48

@berciXcore: Csak egy mondatot ragadnék ki:

"A telepek által körülhatárolt palesztin gettók erőszakos létrehozása pont olyan aljas cselekedet, mint a náci Németország tettei."

A náci Németországban a zsidók rakétával lőttek német iskolákat és más polgári célpontokat? A náci Németországban a németek önvédelemből zárták a zsidókat lágerekbe?
A náci lágerek így néztek ki, mint mondjuk ez a piac Gázában? www.youtube.com/watch?v=Rtm0SUSkTHQ (egy odavalósi fiatal készítette; nem kampányfilm).

Meggondolatlanul még tehet az ember ilyen megállapításokat, de tudnod kell, hogy a nácikkal való összehasonlítás kedvelt antiszemita propaganda.

grafomann 2010.10.21. 14:03:51

@Kéry Zsuzsanna: Kedves Zsuzsanna!

Ugye nem gondolja komolyan, hogy a zsidók, mint kiválasztott nép kérdését az ÓSZÖVETSÉGBŐL kívánja nekem bizonyítani, vagy bármelyik keresztyénnek? Ajánlom figyelmébe a Római levelt. Néhány igevers:

Mindenkit, aki gonoszat művel, utolér a kín és a gyötrelem, elsősorban a zsidót, azután a pogányt. S dicsőség, tisztelet és békesség vár mindenkire, aki jót tesz, elsősorban a zsidóra, azután a pogányra.
(Róm 2,9-10)

17De ha te zsidónak mondod magad, és a törvényre támaszkodol, és az Istennel dicsekszel, 18ismered is akaratát, és ki tudod választani a jobbat, mert a törvény megtanított rá, 19ha a vakok vezetőjének, a sötétben élők világosságának, a tudatlanok tanítójának, 20a kiskorúak mesterének tartod magad, ha a törvényben megkaptad a megismerés és igazság foglalatát, 21ha mást tanítasz, magadat miért nem tanítod? Azt hirdeted: ne lopj, s magad lopsz? 22Azt mondod: ne törj házasságot, s magad házasságot törsz? Utálod a bálványokat, és templomrablást követsz el? 23Kérkedsz a törvénnyel, és törvényszegéssel gyalázod az Istent? 24Valóban: miattatok káromolják Isten nevét a pogányok, ahogy írva van. Róm 17,24

28Nem az a zsidó, aki látszatra az, s nem az a körülmetélés, ami a testen látható, 29az a zsidó, aki bensőleg az, s aki nem betű szerint, hanem lélek szerint körülmetélt. Az ilyen nem embertől, hanem Istentől kapja a dicséretet. Róm 2,28-29

9Hogy áll tehát a dolog? Különbek vagyunk náluk (a pocsányoknál)? Egyáltalán nem. Az imént bizonyítottuk ugyanis, hogy a zsidók és a pogányok mind alá vannak vetve a bűnnek, 10ahogy meg van írva: Nincs igaz egy sem, 11nincs, aki értene, nincs, aki Istent keresné. Róm 3,9-11

31A zsidó nép viszont, amely törekedett a törvényből eredő megigazulásra, nem jutott el a törvény tel jesítésére. 32Vajon miért? Mert nem hittel, hanem tettekkel igyekezett teljesíteni. Megbotlottak a botlás kövében, 33amint írva van: A botlás kövét és a botrány szikláját teszem le Sionban, s nem vall szégyent, aki hisz benne. Róm 9,31-33

Nincs különbség zsidó meg pogány között, mert mindnyájunknak egy az Ura, aki bőkezű mindazokhoz, akik segítségül hívják. Róma 10,12

Mi ugyanis mindnyájan egy Lélekben egy testté lettünk a keresztséggel: akár zsidók, akár pogányok, akár rabszolgák, akár szabadok. Mindannyiunkat egy Lélek itatott át. 1Kor 12.13

15Mi születésünknél fogva zsidók vagyunk, nem bűnös pogányok. 16Tudjuk azonban, hogy az embert nem a törvény szerinti tettek teszik igazzá, hanem a Jézus Krisztusba vetett hit. Ezért elfogadtuk Jézus Krisztus hitét, hogy a Krisztusba vetett hitben váljunk igazzá, nem mert tetteink megfelelnek a törvénynek, hisz a törvény szerinti tettek senkit sem tesznek igazzá. Gal 2,15-16

Nincs többé zsidó vagy görög, rabszolga vagy szabad, férfi vagy nő, mert mindannyian eggyé lettetek Krisztus Jézusban. Gal 3,28

Itt már nincs görög vagy zsidó, körülmetélt vagy körülmetéletlen, barbár vagy szittya, szolga vagy szabad, hanem Krisztus minden mindenben. Koloss 3,11

Ne hallgassanak zsidó mesékre, és ne kövessék az igazságtól elfordult emberek parancsait. 15A tisztának minden tiszta, a tisztátalannak és a hitetlennek pedig semmi sem tiszta, mert romlott az értelmük és a lelkiismeretük. 16Hangoztatják, hogy ismerik az Istent, de tetteikkel megtagadják, mert utálatra méltók, konokok, semmi jóra nem képesek. Titusz 1,14-16

Tudok szorongattatásodról, arról, hogy szegény vagy, de valójában mégis gazdag. Tudom, hogy gyaláznak, akik zsidónak vallják magukat, noha nem azok, hanem a sátán zsinagógája. Jel 2,9

Nézd, hozok néhányat a sátán zsinagógájából, olyanokat, akik zsidónak mondják magukat, noha nem azok, hanem hazugok. Kényszerítem őket, hogy jöjjenek, boruljanak lábad elé, és tudják meg, hogy téged szerettelek. Jelk 3,9

Ehhez nem is fűznék semmit.

Üdv: Grafomann

grafomann 2010.10.21. 14:35:40

@Kéry Zsuzsanna: Jézust a 'követői' miatt gyűlölik! Kérdezzen meg 10 járókelőt, hogy miért nem járnak templomba (ha nem járnak) valószínűleg a túlnyomó többségük (ha őszinte) nem azt fogja mondani, hogy gyűlöli JÉzust, hanem, hogy a keresztyének tenyérbe mászóak, vagy unalmasak, vagy beképzeltek, vagy csőlátásúak, vagy valami hasonlót. Ha a keresztyének valóban Krisztust reprezentálnák a világban, akkor a dolgok nem úgy lennénke, ahogyan. A Biblióból tudjuk, hogy Kisztust CSAK a zsidók gyűlölték, azok közül is a VEZETŐK, a rómaiak tettek rá, hogy mit csinál, a görögök meg befogadóak voltak (a misszió során, márahol), de nem olvassuk a Bibliában másokról, hogy Jézust gyűlölték. A követőiket gyűlölik, mert valamit nagyon elrontanak. És komolyan mondom én is keresztyén vagyok de nagyon sokszor tapasztalom, bőrömön érzem, hogy miért gyűlölik az emberek a keresztyénséget, miért irtóznak tőle: azért, mert visszataszítóan beképzeltek vagyunk, vagy olyan unalmasak, hogy megalszik a tej a szánkban, ráadásul még lenézően ítélkezők, miközben egy dologban különbözünk tőlük, hogy mi (állítólag) hiszünk Jézusban.

Ha majd Jézus követői tényleg KÖVETŐI lesznek, akkor fognak tömegek megtérni hozzá, mert JÉZUS vonzó, csak a KÖVETŐI nem!

Graf.

valójábannemberci 2010.10.21. 20:20:17

@Kéry Zsuzsanna: Ha már ezt a videót linkeled, akkor olvass bele a feltöltő blogjába is: livefromgaza.wordpress.com/
Ez egy "tudd-hogy-értsd" helyzet.

"Meggondolatlanul még tehet az ember ilyen megállapításokat, de tudnod kell, hogy a nácikkal való összehasonlítás kedvelt antiszemita propaganda."

Közkedvelt érvelés, hogy valakit antiszemitának nevezzenek.

Pontosítsunk.
Én nem értek egyet a zsidó nacionalista politikával, az erőszakos cionizmussal, az ezt propagáló pártokkal és követőikkel.
De emiatt leantiszemitázni szűklátókörűség.
Egy-egy radikális párt, ideológiája és követői kritikája még nem tesz azon nép ellenségévé.
Ahogy a Jobbik kritikájától nem leszek magyargyűlölő.
Ahogy Slota és társai kritikájától nem leszek szlovákgyűlölő.
Ahogy az osztrák Szabadságpárt kritikájától nem leszek osztrákgyűlölő.
Ahogy a Vlaams Belang kritikájától nem leszek se belga-, se flamandgyűlölő - sőt a flamandokat jobban is csípem, mint a francia nyelvű vallonokat.
Ahogy Le Pen és pártja kritikájától nem leszek franciagyűlölő...
Ahogy...
Valamiért csak a zsidósággal szemben van ilyen gyomorgörcsös reakció.
Ha nem szeretném a zsidó táncokat, az biztos azért van, mert antiszemita vagyok - amúgy tetszenek.
Ha nem szeretném a zsidó zenét, az biztos azért van, mert antiszemita vagyok - amúgy kedvelem őket.
Ha nem szeretném a zsidó konyhát, az biztos azért van, mert antiszemita vagyok - amúgy kedvelem a gasztronómiájukat.
Ha nem szeretném a...
És még sorolhatnám...

Kritizálom a Hamász és a Fatah politikáját, mégsem kapom meg, hogy palesztingyűlölő lennék, de valahogy simit se kapok a buksimra, hogy mennyire rendes gyerek vagyok. Mit kell még tenni hozzá?
Csak akkor lenne oké, ha mellé bibliai alapokon tapsolnék egy masszívan szekuláris, ámbátor agresszívan nacionalista-cionista Izraelnek? Hogy bármit tesz, annak bibliai alapja van, ezért nem kritizálom, mert akkor az Isteni Terv ellen vagyok?

Tényleg ennyire kétbitesen kell gondolkodni: vagy feltétel nélkül velünk, vagy mindenhogy ellenünk?

Tudod, az angolban van egy mondás: "an eye for an eye makes the whole world blind". Addig gyakoroljuk, hogy szemet szemért, amíg majd tényleg nem marad más csak egy halom vak, aki egy halom világtalant vezet.
Elkeserítő, hogy keresztények beállnak ebbe a nagy paranoiás szemkikaparósdiba... És maguk is elvesztik a tiszta látásukat. :(

Nemrég hagyott jóvá a kormány egy olyan törvényt, mely szerint hűségesküt kellene tenni "a zsidó és demokratikus Izraelre". Jelenlegi formájában az Izrael területén élő nem zsidókra nem lenne érvényes, viszont az állampolgárságért folyamodó nem zsidókat érintené. Tehát minden más származásút, aki alkalomadtán ottanival köt házasságot. Így például az arab keresztényeknek is problémás, ha nem helyi lakossal kötnék össze az életüket, és ott szeretnének élni együtt, bár nem biztos, hogy boldogságban. Ez egy tős-gyökeres norvégnak, vagy egy magyarországi tótnak is akadályt jelenthet, ha netán oda házasodna.
Mellesleg a törvényt a szekuláris, vallásellenes (ezt a két politikai álláspontot nem győzöm hangsúlyozni!) nacionalisták erőltették, ez a kormányon belüli alkufeltétel a telepépítési moratórium meghosszabbítására. Ámbátor a törvényt eredendően szigorúbbra szabták volna: a már Izrael területén élő nem zsidókra is vonatkozott volna. Az enyhítés miatt viszont kérdéses, hogy a moratórium meghosszabbítása nem szenved-e csorbát, és ezzel a telepépítési lobbi nagyon jól járna.
A vallásos nacionalisták is jobban örülnének egy szigorúbb szabályozásnak.

@grafomann: Én egyre inkább kiábrándulok. Pedig megtértem, vagy mi. De a közegtől a gyomrom felfordul... :(

valójábannemberci 2010.10.21. 20:22:14

@Kéry Zsuzsanna: És egy másik videó - egy keresztény misszió készítette. Remélem ugyanolyan érdekesnek tartod: www.youtube.com/watch?v=c_3B1vTl4gs
(Nem, nem megrendezett.)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.23. 19:23:30

@grafomann: Tehát Isten megszegte a saját szavát, és nem tartja meg a szövetségeket, amiket kötött? Pedig az van megírva, hogy:

"Nem ember az Isten, hogy hazudnék, nem embernek fia, hogy bármit megbánna. Mond-e olyat, amit meg ne tenne, ígér-e olyat, amit nem teljesít?" (4Móz 24,9)

A "nincs se zsidó, se görög"-gel kapcsolatban nézd meg minden idézett helyen a szövegkörnyezetet. Mindenhol ott lesz, hogy "Krisztusban". Az újjászületett zsidó és az újjászületett pogány között nincs különbség Isten előtt. A zsidóknak, mint népnek, viszont más szerepe van az üdvtörténetben, mint a többi népeknek.

A "Sátán zsinagógája" pedig (tehát, akik zsidóknak mondják magukat, pedig nem azok), azok mindazon keresztények, akik a helyettesítő teológia alapján "szellemi Izrael"-nek tartják magukat, és valamilyen, általam ismeretlen igehelyre hivatkozva azt hirdetik, hogy Isten a zsidókkal kötött szövetségeket a Gyülekezetre származtatta át, a zsidókat pedig - bűneik miatt - elvetette. Ezt vallja például a Római Katolikus Egyház is.

A többi benne van az eredeti posztban (okok és magyarázat).

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.23. 19:25:14

@berciXcore: "Pedig megtértem, vagy mi."

Engem inkább ez érdekelne - mit jelent számodra a megtérés?

valójábannemberci 2010.10.23. 19:45:18

@Kéry Zsuzsanna: Úgy legyen ötösöm a lottón, ahogy a Küldés gomb megnyomása után éreztem, hogy az egész mondandómból ez lesz az egyetlen mondat, ami végül, a többi tartalom hanyagolásával, a válaszban visszaköszön.

Lassan már én sem tudom, hogy mit jelent, vagy nem jelent.
Jobban lefoglal a gyomrommal való küszködés. :/

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.23. 20:13:35

@berciXcore: Igen, ugyanis ez a leglényegesebb kérdés. Mi értelme zsidókon, palesztinokon vitázni, ha nem tudod biztosan: üdvösséged van-e? Amellett minden csak részletkérdés. Senkit nem fog érdekelni, hogy mi volt a véleményed az arab-izraeli konfliktusról, sőt, lehettél te a legnagyobb filoszemita a világon - ha Isten előtt neked magadnak kell majd számot adnod a bűneidért...

grafomann 2010.10.23. 20:47:06

@Kéry Zsuzsanna:
1.A HELYETTESíTŐ TEOLÓGIA: Gondolta a 'szzerző' GONDOLTA A FENE -- mondá a szerző. Nemtudom milyen jogon mondja bárki is, hogy ennek ez az értelme, ez olyan önkényességre ad okot, ami BŰN.
2. Nem szabad egyik igehelyet kijátszani a másik ellenére. Abban teljesen igazad van, hogy A KRISZTUSBAN nincsen különbség, de a KRISZTUSON KIVÜL van van valamilyen más megváltás? Lehet izraelnek SAJÁT szerepe az üdvtörténetben, de melyik néznek nincsen. Ajánlom figyelmébe Dániel könyvét... minden népnek és birodalomnak VAN szerepe az üdvtörténetben, csak van aki pozitív, van aki negatív szerepet tölt be - Isten céljaira használja a nemzeteket. A zsidók BIBLIÁRA HIVATKOZVA nem tehetnek meg olyan dolgokat, amiket mások sem tehetnek meg A BIBLIÁRA HIVATKOZVA.
3. NEM BEHELYETTESíTÉSI TEOLÓGIA ELSŐRENDEN - igenis (és ez az Ószövetségből is teljesen nyilvánvaló, szív körülmetélése etc) azok a zsiók, akik azzal dicsekszenek, hogy ŐK ZSIDÓK, Isten válasuztott népe, de nem töltik be azt a szereoet, amit Isten népére bízott, azok a sátán zsinagógái. Semmiben sem különbözik a zsidók által elkövetett vallási fanatizmus attól, amit a Róm.Kat.Egyház (bocsánat, ez nem bántás, történelem) elkövetett a keresztes háborúban, mert nem Isten ügyét segítették előre, hanem a sajátjukat, azaz, politika, hatalom, pénz stb.
4. Nekem mindig csak egy kérdésem van, Izrael KRISZTUSON KíVÜL üdvözül? Nekem úgy tűnik, hogy a Bibliából egyértelmű, hogy aki Krisztusban Messiásként hisz, az üdvözül. Izrael állam tudomásom szerint nem erre a hitre épül. Ha ebből a tényből kilápünk, akkor nincsen már közös vitaalapunk, mert onnantól kezdve egy zsidó vallású emberrel vitázom azokról a zsiókról akiknek vajmi kevés közük van a Tórához. Egyébként érdemes lenne utánanézni, hogy a valóban 'hithű' zsidók hogyan vélekednek Izráel Állam politikájáról, eléggé elgondolkodtató.

en.wikipedia.org/wiki/File:NKUSA.ORG_at_AIPAC_protest_2005.JPG

Tessék megnézni az ellentábor véleményét. És nem azt gondolni, hogy mindenki, aki Izrael Állam bírálója, vagy azt mondja, hogy nincsen éltjogosúltsága, az mind Názi. Sok esetben Izrael állam ortodox zsidó bírálói nevezik Izrael Állam vezető politikusait és az őket kiszolgáló katonaságot, rendőrséget Nácinak. A dolog nem olyan egyértelmű ám, sem a Bibliából (leszámítva azt, hogy a Messiás hite nélkül a zsidó is úgy elvész, mint bármely más nemzet fia) sem a gyakorlatból.

Ez egy veszélyes téma.

en.wikipedia.org/wiki/Anti-Zionism

valójábannemberci 2010.10.23. 21:06:47

@Kéry Zsuzsanna: Mi értelme van vitázni? Mert az embernek bizonyos ideológiai irányzatokat olvasva az az érzése, hogy az üdvösség belépőszintű feltétele a filoszemitizmus. Ha valaki azt állítja, hogy megtért, van üdvbizonysága, ám kitart mondjuk a kétállamos modell és a béketárgyalások mellett, akkor ezzel pont magát keveri bajba, hiszen máris előkerül a Biblia és a próféciák autoritása, és aki ennek az autoritásnak mond ellent, az Istennek mond ellent, tehát igaz üdvössége sem lehet.
És az senkit se fog érdekelni, hogy amúgy szereti a józanul gondolkodó zsidókat, ugyanúgy, mint a józanul gondolkodó palesztinokat.

@grafomann: Ezek nagy részét már én is leírtam. Hiábavaló volt.
Körkörös érveléssel magamhoz visszatérve: az üdvösség belépőszintű feltétele a világi Izrael iránti feltétlen odaadás.
Csak játszani kell a szavakkal.
A diszpenzacionalista tábor ezért rosszabb, mint egy adag iszlámista: utóbbiak legalább nyílt lapokkal játszanak, egyértelmű eszközökkel. Előbbiek sunyin, anyagi és médiabefolyásuk politikai erőként való felvonultatásával teszik mindezt. Orwell meg forog...

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.23. 22:29:58

@berciXcore: egyáltalán nem erről van szó. Az üdvösséged nem azon múlik, hogy mit gondolsz ezekről a kérdésekről, hanem azon, hogy elfogadtad-e azt, hogy Jézus a te helyedben halt meg a kereszten, a te bűneid miatt. Ha ez megvolt, de nem tudtad letenni az életedet teljesen az Úr kezébe, és nem tudtad kijelenteni hittel: Legyen meg a Te akaratod - addig a magad szubjektív bölcsességére vagy utalva, és elutasítod Isten akaratát és útjait. Ameddig lázadásban vagy, addig a szemed előtt is ott lesz a lepel, ami megakadályozza, hogy tisztán láss.

Én a megtérésem után hét éven keresztül éltem lepellel a szemem előtt, nem az Izrael-témával kapcsolatban, hanem én mindenféle ezoterikus dologban voltam benne. Reiki, agykontroll, antropozófia és társaik. Hét évig a hívő életem a nullával volt egyenlő, amíg egyszer "véletlenül" megvettem egy könyvet: Természetgyógyászat az Ige mérlegén. Felnyílt a szemem, hogy ezek mögött a dolgok mögött a Sátán áll, és hogy Isten gyűlöli a varázslást, jövendőmondást, egyebeket. És veszélyesek is. Kidobáltam az összes ezós cuccomat, könyvemet, és minthogyha a víz alól bukkantam volna föl, egyszeriben vágytam gyülekezetbe járni, Bibliát olvasni, testvérekkel imaközösségben lenni, másoknak Krisztusról beszélni. Addig semmi ilyen nem volt, pedig újjászületett voltam előtte is!

Hagynod kell, hogy Isten Lelke meggyőzzön, bármi legyen is az igazság. Lehet, hogy én is tévedek, ne tőlem fogadd el, keresd az Isten szerint valót - ez csak így működik.

valójábannemberci 2010.10.23. 23:25:54

@Kéry Zsuzsanna: "mindenféle ezoterikus dologban voltam benne" - ahogy az angol mondaná: been there, done that.

Valamint: "egyszeriben vágytam gyülekezetbe járni, Bibliát olvasni, testvérekkel imaközösségben lenni, másoknak Krisztusról beszélni" - been there, done that.

Csak aztán felbukkantak a saját üdvösségükre és a Biblia autoritására hivatkozó, ám egymással különféle mértékben ellentmondó tanítások tömkelege, az egymás elleni cinikus megjegyzések, a nyájasság mögé bújó arrogancia, kidugta a tömegből visszataszító fejét a hataloméhes dominionista keresztény amerikanizmus, a vele kéz a kézben járó diszpenzacionalizmus, a szellemi kulturkampf ideológiája, megjelentek a törvénykezők, és kiderültek a különféle mocskosságok... És rövid idő alatt eljutottam oda, hogy a gyomrom háborgott mindezek láttán.

Úgy tűnik, nálam valami visszafelé sült el.
Vagy épp az a helyes, hogy így alakult?
Lehet ez Isten szerint való, igaz és helyes, hogy sorra elém kerültek a kiábrándító dolgok?

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.24. 11:54:54

@berciXcore: Én azt gondolom, hogy a Biblia tanításait nem az alapján kéne megítélni, hogy egyesek miket mondanak róla, mint ahogyan Jézust sem az állítólagos vagy valódi követői alapján ítéljük meg. Ha emberekre nézel, a csalódás garantált. (Jézus is pontosan tudta, mi lakik az emberben, nem is bízott meg senkiben, de ezzel együtt sosem uralkodott el rajta a keserűség.)

Talán ezért történt veled mindez, mert Isten akar vezetni, és nem azt akarja, hogy mások által megrágott és megcsócsált hited legyen, hanem olyan, ami egyenesen Tőle származik. Nem lehet?

"Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Aki az Atyától hallott és tanult, az mind énhozzám jön." (Jn 6,45)

grafomann 2010.10.24. 13:59:46

@Kéry Zsuzsanna:

"Jézus is pontosan tudta, mi lakik az emberben, nem is bízott meg senkiben, de ezzel együtt sosem uralkodott el rajta a keserűség"

juuuuuujjjjj, Ez nagyon nagyon TÉVES!!!! Ezt sürgősen tessék átgondolni!!!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.24. 14:37:57

@grafomann: Miért? Erre alapoztam:

"Amikor Jeruzsálemben volt a húsvét ünnepén, sokan hittek az ő nevében, mert látták a jeleket, amelyeket tett.
Jézus azonban nem bízta magát rájuk, mert ismerte mindnyájukat,
és nem volt szüksége arra, hogy bárki tanúskodjék az emberről, mert ő maga is tudta, hogy mi lakik az emberben." (Jn 2,23-25)

Mégsem volt megkeseredett vagy csalódott, pont azért, mert tudta, milyenek vagyunk. Te hogy látod?

grafomann 2010.10.24. 20:27:59

@Kéry Zsuzsanna: Rendben, elfogadom, hogy így is lehet érteni. Véleményem szerint van egy lényegi különbség: ÉN NEM VAGYOK JÉZUS!!! Azt levonni ebből, hogy nem szabad senkiben megbíznom, és akkor nem érnek csalódások az ma nagyon népszerű magatartás (fiatalokkal dolgozván nap, mint nap találkozom vele) de valahogy nekem a páli levelekből és Jézus életéből nem ez lesz nyilvánvaló, hanem pontosan az egyenesség. A nagy összefüggés nagyon fontos. Az, hogy ne áltasd magad, mert mások sem jobbak, mint te és te sem vagy jobb, mint más, az helyénvaló. Ne gondold, hogy bárki is cukorkából van, de ez nem jelenti azt, hogy nem szabad bíznod az emberekben. De, igen is kell. Nagyon nehezen műkűködne az a TEST, amelyikben az agy nem bízik a lábakban vagy a kezekben, hogy meg tudják tenni azt, ami meg kell tenniük. Jézus pontosan a bizalomra tanít. Arra, hogy láss mást az emberekben, mint amit mindenki lát. Lásd a vámszedőben a lelkiismeretfurdalással küzködő istenkeresőt. Lásd a kurvában az őszinte hálát, amikor kenetet ad neked. Lásd az idegen nép fiában az őszinte hitet, amikor felismeri azt, amit Izrael fiai nem. Lásd a magas beosztású tanácstagban, vezető farizeusban, hogy őszinte, és te is nyiltan beszélhetsz vele. Inkább arra tanítanak engem ezek a dolgok, hogy soha ne általánosítsak, hanem az adott embert próbáljam megérteni, és legyek nyitott mindig arra, hogy őszintén beszéljek magamról és Istenről. És tudjam mindeközben, hogy a tűzzel játszom, mert ahogyan én is bűnös vagyok, úgy ő is az.
Ill. a már korábban emljtett Péter-történet is nagyon elgondolkodtató....

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.24. 21:56:41

@grafomann: ja, így már értem, min akadtál fenn; én kicsit másra gondoltam. Nekem elsősorban nem a bizalommal van bajom (éppen ellenkezőleg; a végletekig naiv vagyok, és alapból jót, jó szándékot feltételezek mindenkiről), hanem mivel sokszor ért csalódás, és éreztem, hogy egyre növekszik bennem a keserűség, nyomozni kezdtem az Igében, mert tudtam, hogy ez így nem lesz jó.

És erre jutottam, hogy mivel Jézus tudta, mi lakik az emberben, így csalódni se tudott, megkeseredett meg pláne nem lett. Úgy szerette az embereket (és szereti most is), ahogy vannak, a tökéletlenségeikkel együtt.

Igazából nekünk is ezt kéne megtanulnunk - ahogyan írod is -, hogy a felszín mögé lássunk; ne az foglaljon le, amit a másik magáról vetít, hanem az elveszett bűnös, aki belül van, akinek megváltásra, bűnbocsánatra, és az Isten mindent betöltő szeretetére van szüksége.

És igen, hogy belül én sem vagyok különb az anyagyilkosnál sem.

grafomann 2010.10.24. 22:43:35

@Kéry Zsuzsanna: Akkor egyet értünk :) De, ugye milyen fontos a dolgok két oldalának a kihangsályozása? :) I like it.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2010.10.25. 10:55:26

@grafomann: Úgy látszik, van mit gyakorolnom :) És még edzőm is van hozzá :)
süti beállítások módosítása