HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) Rick Warren-céltudatos (2) rick warren-céltudatos (1) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Megváltatlan vezetők

2012.02.13. 11:15 Kéry Zsuzsanna

Ray Comfort tegnapi "napi igéjében" volt egy gondolat azokról, akik bár vezető szerepet töltenek be a gyülekezetekben (az egyházban), de maguk nem ismerik személyesen az Urat. Ezt írja:

"Tragikus, amikor megváltatlan férfiak és nők jutnak vezető szerephez az Egyházban.", majd John Wesley-t idézi:

"A zsidók nagyon pontosan követték a saját nemzetségi táblázataikat, hogy meg tudják őrizni a számos törzs és család megkülönböztethetőségét. Ez egyrészt fontos volt a különféle címekhez, hivatalokhoz vagy örökséghez való hozzájutásban, valamint a házasságkötések intézésében, másrészt, Isten különleges kiválasztása végett, hogy pontosan tudni lehessen, melyik törzs melyik családjában fog megszületni a Megváltó." (Ez utóbbit ugye számos helyen részletezi a Szentírás: Ábrahám, ill. Jákób leszármazottja, Júda törzse, Isai családja, Dávid utóda, születési hely: Betlehem. A pontos dátum pedig Dániel könyvéből derül ki.) 

(De mi köze mindennek az újonnan nem születettek vezetői pozíciójához?) Ezsdrás könyvét idézi:

"Ezek keresték bejegyzésüket a származási jegyzékben, de nem találták, ezért meg kellett válniuk a papságtól." (Ezsdrás 2,62)

Bevallom, sokat kellett gondolkodnom, hogy rájöjjek, mi a cím és az idézett Igék közötti összefüggés; és nem biztos, hogy a helyes következtetésre jutottam. Azt hitték tehát, hogy be van írva a nevük, de nem volt? Vajon hány olyan vezető, lelkész és presbiter van ma az Egyházban (a különböző felekezetek döntéshozó testületeiben, az egyes helyi gyülekezetek vezetésében), akinek a neve nincs beírva az Élet Könyvébe? Akik lehetnek bár teológiailag igen képzettek, de nem ismerik személyesen az Urat? Akiknek már a szülei is lelkészek voltak, de maguk nem tudják, hogy Istennek nincsenek unokái?

Jómagam sajnos (vagy nem sajnos? Ki tudja...) több gyülekezetben is megfordultam a megváltásom óta eltelt tizennégy év során. Ég és föld (szó szerint :)) a különbség aközött, ahogyan egy újonnan született lelkipásztor tanít és vezet, mint ahogyan egy olyan, akinek a számára a Megváltás még nem vált valósággá az életében. A megtéretlen lelkészt sérti az Ige, méltatlannak tartja a biblikus érvelést, az Igére való hivatkozást fenyegetésnek, kekeckedésnek érzi, a Krisztusban lévő érett keresztényeket megosztónak, fanatikusnak, fundamentalistának tartja, és emiatt kerüli őket. Büszke a saját felvilágosult voltára, a kompromisszumkészségére, a párbeszédkeresésére, a kreativitására a vezetésben és az igehirdetésében (amiben emberi bölcsességre épített, semmitmondó gondolatokat közöl, vagy éppen romantikus szólamokat hirdet a szeretetről). A megigazulást kihagyva a megszentelődésről prédikál a hétköznapi pszichológia szintjén - a Szentlélek ereje nélkül. (Azt a népegyházi tendenciát, amikor uszításra, ill. pártszekér-tolásra használják a szószéket, már meg sem említem.)

Az előző leírás nem egy konkrét személyt takar, mielőtt bárki is keresgélni kezdené, kire gondolhatok. Ez egy jelenség, és szerte a világon hasonló dolgok jellemzik azokat, akik valódi elhívás nélkül - bár kétségtelenül a legjobb szándékkal - végzik a gyülekezetekben az aknamunkát, és tudatlanságukban, világosság nélkül gátolják a Szentlélek mindig megújító, életet adó munkáját. Az ilyen gyülekezetben nincs élet - a kulturális programokat, baráti összeröffenéseket, kirándulásokat, beszélgető-esteket, kreatív gyerekfogalkozásokat legalábbis én nem tartom annak bibliai értelemben.

Minden gyülekezetben vannak megtéretlenek, ez a kezdet kezdetén sem volt másképpen (Gal 2,4), de ha maga a vezető, illetve a maga köré gyűjtött vezetőség ilyen, onnan előbb-utóbb vagy elmenekülnek Krisztus valódi követői (illetve kizárják őket), vagy megalkudnak, de az számukra is a szellemi kóma állapotát fogja jelenteni. El kell mindenkinek döntenie, hogy hol van az a pont, ahol még szolgálat számára őrállónak lenni, és hol van az, amikor már közösséget vállal a sötétséggel, jelenlétével jóváhagyva azt.

"Amint már korábban is megmondtuk, most ismét mondom: ha valaki nektek más evangéliumot hirdet, azon kívül, amelyet elfogadtatok, átkozott legyen!
Most tehát embereknek akarok a kedvében járni, vagy Istennek? Vagy embereknek igyekszem tetszeni? Ha még mindig embereknek akarnék tetszeni, nem volnék Krisztus szolgája." (Galata 1,9-10)

28 komment

Címkék: hitvédelem tévtanítók biblikus kereszténység emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr174096187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quovadis67 2012.02.14. 18:00:01

"lelkészt sérti az Ige, méltatlannak tartja a biblikus érvelést, az Igére való hivatkozást fenyegetésnek, kekeckedésnek érzi,"
Szvsz ez egy elterjedt viselkedés magukat újjászületett hívőnek tartók között is, ha az adott felekezet dogmáiról van szó. Sajnos. :-(

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.14. 18:09:01

@quovadis67: Igen, tapasztaltam :(

A másik, amire egy testvérem hívta még fel a figyelmet (csak nem tud ide kommentelni), hogy ezekben a gyülekezetekben nem fontos a misszió, az evangelizáció (ha van is ilyen, az többnyire valami vásári mutatvány, pantomim, zajos "dicsőítés" és kreatív gyerekfoglalkozás) - hiszen a Sátán célja az, hogy ott legyél az előszobában, de NE LÉPJ BE.

quovadis67 2012.02.14. 18:37:28

@Kéry Zsuzsanna: Nekem erről a legszörnyűbb élményem az volt, amikor egy külföldi vendég "szolgáló" vagy másfél óráig beszélt a szent szellemről, majd a végén hívta "megtérni" vágyókat, hogy "vegyenek" szent szellemet. (Direkt írtam kisbetűvel.)Az egyetlen szépséghibája a dolognak az volt, hogy bűnről, megváltásról, és így Krisztusról sem esett tán egy fél mondat sem. Igazából amit nem értek az az, hogy ez miért csak nekem tűnt fel, holott sok keresztény testvér volt jelen. :-( Szóval az még szörnyűbb, ha elhitetik, hogy már bent vagy...

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.14. 23:04:08

@quovadis67: Bizony, ez a hamis megtérés, amikor azt hitetik el veled, hogy azért, mert elmondtad a "megtérők imáját", és "befogadtad Jézust a szívedbe", vagy éppenséggel "nyelveken szóltál" és "betöltekeztél szent szellemmel", akkor neked már örök életed van. Írtam már itt valahol a blogon az unokatesóm sztoriját, akit berántottak valami karizmatikus gyülekezetbe, első alkalom után megkézrátételezték, nyelveken szólt, érzett valami bizsergést, de amikor beszélgettem vele, kiderült, hogy továbbra sem érti a megváltás lényegét. Kérdem én, akkor milyen szellem volt az, amitől "nyelveken szólt"?

quovadis67 2012.02.15. 09:43:07

@Kéry Zsuzsanna: Milyen szellemet kaphat az a hívő, aki nem hisz az Úr szavának, és valami "többre" vágyik?
"Félek azonban, hogy a miként a kígyó a maga álnokságával megcsalta Évát, akként a ti gondolataitok is megrontatnak és eltávolodnak a Krisztus iránt való egyenességtől.Mert hogyha az, a ki jő, más Jézust prédikál, a kit nem prédikáltunk, vagy más lelket vesztek, a mit nem vettetek, vagy más evangyéliomot, a mit be nem fogadtatok, szépen eltűrnétek." II. Kor. 11.4

Alex ) 2012.02.15. 10:55:59

Köszöntelek az Úrban kedves Zsuzsa,és
nagy szertetettel olvastam Tőled az újabb bejegyzést (tanulmányt)amit már epekedve vártam :) Mert Nálad olvashatók biblikus,és tiszta Evangéliumi tanításokat,és ahogy Pál is mondja :" hogy feljebb ne bölcselkedjék, mint ahogy kell bölcselkedni ",s örömmel nyugtázom,hogy Hála az Úrnak alázattal viselteted az Úr szent Igéjét! Nos ez a jelenség amit,megemlítesz a nagy népegyházban főleg, de általában mindenhol,ahol valójában fellép az emberi gőg,az emberi pszichológia,az emberi cselekedet,stb,stb.
Olvastam Cseri Kálmán lelkésztől:Az én megtérésem című írását,fent van a neten,és a Pap Laci lelkésszel együtt! Akik több évig úgy prédikáltak a szószékről,hogy nem voltak az Úrban valóságosan megtérve! De Isten kegyelme őket is utolérte:Pap László lelkészt biai csendes héten,és utána teljes Pálfordulat következet be az életében! Szívesen ajánlom mindenkinek a Laci bácsi kis könyvét,Pap László
A VAK BARTIMEUS - www.bibliaszov.hu/letolt/eba_konyvek/PL_A_vak_Bartimeus.pdf

Részlet a könyvből - "Olyan református lelkészcsaládban született test szerint, amelynek feje, az édesapa dr. Pap László volt. Az Európa-hírű,sziklajellemű teológus apa életpéldája fontos örökségként maradt számára! Lelki születése negyven éves korában történt, egy biatorbágyi csendeshéten. Megtérésről azonnal beszámolt gyülekezetének és lelkészkollégáinak. Bizonyságtétele nagy zavart okozott azok
között, akik azt állították, vagy azt képzelték, hogy minden lelkipásztor „megtérve” hagyja el a Teológiát. Akik pedig azt gondolták, hogy átmeneti hangulatváltozás történt csak benne, hamar meggyőződtek arról, hogy ez az ember nem a „bűn után” fut többé, hanem – mintha csak kárba veszett éveit akarná behozni – az elveszettek nyomába vetette magát teljes szívvel.
Pap Lászlót ismerte az egész ország, mint evangélistát, ismerte sok fiatal,mint lelki atyját, ugyanakkor olyan gyülekezeti munkát végzett, amelyet példaként lehetne oktatni a teológiai hallgatóknak. Isten országáért dolgozott az Egyházban! Pihenni kevesen látták. Annál többet száguldott autójával – fütyülve a
sebességkorlátokra – keresztül-kasul az országban, az Úr ügyében, súlyos betegen is. Az evangélium „frontharcosa” volt, fegyvereiben nem válogatott, „lőtt”, „sorozott”, lelki fegyvere mindig élesre volt töltve! Papp Laciból – ahogy sokan hívták – csak egy volt, nem tucat-hívőként élt. Életéért, szolgálatáért sokan
hálásak vagyunk az Úrnak!"

Viszont egy örömhírrel szolgálhatok,hogy ennek ellenére sokan újjászületnek Jézus kiontott vére által,mert nem ember térít,hanem Isten a Szentlelkén és az Igén keresztül,mert az Ige az Úr Jézus! Már a kezdet kezdetén két emberről beszél az élő Ige,a testi Izraelről (ők nem öröklik a szent földet) és a lelki Izraelről, csak ők mehetnek be a szent mennyei Jeruzsálemben!
Tehát akik újjászületnek az Úr Jézusban csak azok mehetnek be,Isten Fiával mert "akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából s nem is a férfi akaratából, hanem Istentől születtek" (Jn 1,1-18 )
Aztán elgondolkoztam azon akik magukról azt hiszik,hogy fél lábbal vagy egészen már bent csücsülnek a mennyei Jeruzsálemben,s megnyugodva saját lelki ismeretük által,hogy elnyerték az első páholyt,s ha valaki figyelmezteti,akkor neki ugranak annak a személynek! Mint ahogy erre volt és van és lesz precedens! Pedig mi nem azért mondjuk,hogy túl okoskodjunk,hanem féltő szeretetből! Aztán vannak akik szemük,és testi kívánságaiknak engedve,ahogy Paul Washer is erről beszél,az Úr Evangéliumát a Bőség szarújával összegyúrják,persze Isten szent és Tökéletes Igazság,Ő végképp nem keveredik az emberek hazugságaival! Tehát ebből is meg kell térni az álmegtérésekből!
Szóval világjelenség (glóbálisan) nagy próblémák vannak,de hogy a mondókámat jóval zárja /egyelőre /
minden Isten terv szerint működik! És ha a világ a feje tetejére is áll,akkor is Isten üdvtörténetén haladunk amit Isten a világ felvetése előtt az Ő Titkos tanácsvégzésében előre elrendelt!
Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki megáldott minket mennyei világának minden lelki áldásával a Krisztusban. Mert őbenne kiválasztott minket magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk előtte szeretetben. Előre el is határozta, hogy fiaivá fogad minket Jézus Krisztus által, akarata és tetszése szerint, őbenne lettünk örököseivé is, mivel eleve elrendeltettünk erre annak kijelentett végzése szerint, aki mindent saját akarata és elhatározása szerint cselekszik. (Efezus levél 1:3-5.11)
Itt befejezem (tudnék még írni.......de nem akarok senkit az írásommal leterhelni :)

És ezzel zárom a soraimat a következő Igével :
"Hiszen nem kívánom én a bűnös ember halálát – így szól az én Uram, az ÚR –, hanem azt, hogy megtérjen útjáról, és éljen. Hagyjatok fel vétkeitekkel, amelyeket elkövettetek, és újuljatok meg szívetekben és lelketekben! Miért halnátok meg, Izráel háza? Hiszen nem kívánom a halandó halálát – így szól az én Uram, az ÚR –, térjetek hát meg és éljetek!" (Ezékiel 18:23.31-32)
Isten áldjon !:)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.15. 11:03:33

@quovadis67: Jó kérdés!
Sajnos egyre inkább elharapódzik az élményközpontúság, a posztmodern szemléletmódnak (tehát a világnak) való behódolás, az az elképzelés, hogy kulturális programokkal embereket lehet megnyerni Krisztusnak.
Erről jut eszembe, hogy kifelejtettem: ezekben a gyülekezetekben a "növekedés" sosem az egyes tagok szellemi nagykorúságra való eljutását jelenti, hanem, hogy hányan ülnek bent az istentiszteleten...

Alex ) 2012.02.15. 11:59:41

Bocsánat ez még úgy idekívánkozik (tetszik,most olvastam :)
Persze nem személyre utalok evvel,hanem az állapotokra .....

"Hogyha az egyház gyermekeket akar szülni, ha azt akarja, hogy mozgás támadjon méhében, akkor számolnia kell azzal, hogy ebből nyugtalanság lesz. Amíg az egyház fél attól, hogy az ökrök majd beszennyezik a jászlat, hogy azt a békanyálas pocsolya békességet majd megzavarják a különböző kérdések, amíg az egyház csak azzal elégszik meg, hogy felsattyognak az öregek a templomba, és legfeljebb horkolásukkal zavarják a prédikációt, utána semmi nyugtalanság nincs a gyülekezetben, addig nem kívánkozik új életek után, mert fél a fiak kihordásával járó nehézségektől."
Szikszai Béni, a Bethánia CE szövetség volt utazótitkára - egyik kéziratából

Szeretem a Szikszai Béni írásait,olvasgatni,és ajánlanám lelkész honatyáknak is nagy szeretettel!
Áldást.

quovadis67 2012.02.15. 14:15:27

@Alex ): "Annál többet száguldott autójával – fütyülve a sebességkorlátokra – keresztül-kasul az országban, az Úr ügyében, súlyos betegen is. Az evangélium „frontharcosa” volt, fegyvereiben nem válogatott, „lőtt”, „sorozott”, lelki fegyvere mindig élesre volt töltve!" Ezt nem nagyon értem. Ha az ember fütyül a sebességkorlátokra (nem kicsit, hanem nagyon)akkor ezzel kockáztatja mind önmaga, mind a másik ember életét, nem? Ez miért erény? Kikre, mikre lőtt, sorozott, ezekhez milyen fegyvereket használt? Mi az a lelki fegyver,amit élesre kell tölteni? Bocsánat, de én szeretem pontosítani a "kifejezéseket". :-)

quovadis67 2012.02.15. 14:19:39

"Álljatok hát elő, körül övezvén derekatokat igazlelkűséggel, és felöltözvén az igazságnak mellvasába,
És felsarúzván lábaitokat a békesség evangyéliomának készségével;
Mindezekhez fölvevén a hitnek paizsát, a melylyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok;
Az idvesség sisakját is fölvegyétek, és a Léleknek kardját, a mely az Isten beszéde:Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben a Lélek által, és ugyanezen dologban vigyázván minden állhatatossággal és könyörgéssel minden szentekért," :-)

Alex ) 2012.02.15. 17:53:22

@quovadis67
Teljesen igazad van,ezen én is elgondolkoztam kissé,de sajnos momentán nem tudok erre jó választ adni,már csak azért sem mert idézet volt a " könyvből "
De jogos a felvetésed! Talán el kéne olvasni az egész történetet :)
Amit ezelőtt belinkeltem a Pap Laci lelkésztől,aki már az Úrnál van,Isten kegyelméből és az Ő Tökéletes áldozata váltságdíja által.
Én már elolvastam,és nagyon klassz! Minden az Úr diadalmas dicsőségére mutat,és Isten végtelen szeretete az Egyszülött Fiában felragyogott a Golgotai kereszten,mert „Úgy szerette Isten e világot, hogy
az Ő egyszülött Fiát adta, hogy
valaki hiszen Őbenne el ne vesszen, hanem
örök élete legyen.” -Jn 3,16

www.youtube.com/watch?v=huK3qcUPJiM

Az Úr áldjon meg,maradok szeretettel.

quovadis67 2012.02.15. 22:20:06

@Alex ): Persze én sem kötözködésből írtam, csak már annyi ilyen meghatározást hallottam, hogy "rossz szokásommá" vált, hogy rákérdezek a mondatok értelmére. :-)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.15. 22:58:11

@Alex ): Ámen, és nagyon köszönöm a kedves soraidat, amivel mindennel egyet is értek - kivéve talán azzal, hogy itt minden biblikus lenne, még ha erre törekszem is :) -, valamint egy dolog azonban úgy érzem, bővebb kifejtésre szorul. Lehet, hogy csak rosszul értelek, de akkor beszéljük már át egy kicsit.

Tehát, írod: "Már a kezdet kezdetén két emberről beszél az élő Ige,a testi Izraelről (ők nem öröklik a szent földet) és a lelki Izraelről, csak ők mehetnek be a szent mennyei Jeruzsálemben!"

Teljesen egyetértek a konklúzióddal, amit utána írsz, de én azt olvasom ki az Igéből, hogy a testi Izraelt is megváltja a Messiás, mert fel fogják ismerni, akit átdöftek (Zak 12,10), és a Jelenésekben az új Jeruzsálem kapuira mind a 12 törzs neve fel van írva, ja meg ott van a 144 ezer elpecsételt - ők is mind zsidók.
Tehát egyetértek, hogy ahogyan mindenkinek, a zsidóknak is újonnan kell születniük, hogy örök életük legyen, de rengeteg-rengeteg helyen írja az Ige, hogy Isten gondoskodni fog róla, hogy a népét szellemileg is megváltsa (pl. Ez 36,27), és nem csak, hogy összegyűjtse őket arra a földre, amit nekik adott.

Azért tartom fontosnak ezt tisztázni, mert létezik egy olyan tévtanítás, aminek a neve behelyettesítő teológia, és azt mondja, hogy Isten elvetette Izraelt (a zsidókat), és a neki adott ígéretek, áldások stb már a Gyülekezetre (a Szellemi Izraelre) vonatkoznak.

Mi a véleményed?

Szeretettel,
Zsuzsi

Alex ) 2012.02.16. 08:58:26

@Zsuzsa köszönöm,hogy reá kérdeztél,mert tényleg elmentek egymás mellett a gondolataink,nos a testi és a lelki Ízreált,itt nem a kiválasztott népre kell érteni,azaz az Ószövetség szerinti népre.
Isten választott lelki népe ma az egy egyetemes keresztyén anyaszentegyházban él sokféle felekezetben szétszórva. Ezt a tömeget nevezi a Szentí­rás a Krisztus testének, melybe a Szentlélek, az elhí­vás, újjászületés-megtérés és hit útján minden választottat, pogányt vagy zsidót, nemre, fajra, nyelvre való tekintet nélkül egy testté keresztel (1Kor 12,13;).
"Mert nem az a zsidó, aki külsőképpen az, sem nem az a körülmetélés, ami a testen külsőképpen van: hanem az a zsidó, aki belsőképpen az; és a szí­vnek lélekben, nem betű szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés". (Róma 2,28-29)
"Mert nem mindnyájan izraeliták azok, akik Izraelből valók; Sem nem mindnyájan fiak, akik az Ábrahám magvából valók, hanem Izsákban neveztetik néked a te magod. Azaz nem a testnek fiai az Isten fiai, hanem az í­géret fiait tekinti magul." (Róma 9, 6-8)
Isten nem vetette el Izrael fiait,csak félreállította,a pogányok javára,azaz a saját kiválasztott népét féltékennyé tegye! Itt pedig lekonkretizálja,hogy Isten kiválasztott népére senki sem emelhet kezet! Tehát nagyon rosszul teszik azok az emberek akik valamilyen módon átmennek szélsőséges nézetbe,és úgymond azt terjesztik hogy Isten a magyarok Istene,stb (Turulmadár,magyar korona,stb,stb)és a Mária országa vagyunk? Hát sajnálatos ha valaki ezt elhiszi,mert arról tesz tanúságot,hogy nem ismeri az élő Isten szavát,nincs közvetlen kapcsolata az élő és ható Igével,és maradt a vallásos mázzal,de alatta ateista lélekkel,-sajna!
"Ezek után láttam: íme, nagy sokaság volt ott, amelyet megszámlálni senki sem tudott, minden nemzetből és törzsből, népből és nyelvből; a trónus előtt és a Bárány előtt álltak fehér ruhába öltözve, kezükben pedig pálmaágak, és hatalmas hangon kiáltottak: "Az üdvösség a mi Istenünké, aki a trónuson ül, és a Bárányé!" (Jel 7:9 )
- egyik kedvenc részem :)

" Azt kérdem tehát: elvetette Isten az ő népét? Szó sincs róla! Hiszen én is izraelita vagyok, Ábrahám utódai közül, Benjámin törzséből. 2 Az Isten nem vetette el az ő népét, amelyet eleve kiválasztott. Vagy nem tudjátok, mit mond az Írás Illésről, amikor az Isten előtt vádat emel Izrael ellen: 3 „Uram, prófétáidat megölték, oltáraidat lerombolták, én maradtam meg egyedül, de nekem is az életemre törnek.” 4 Viszont mit mond neki az isteni kijelentés? „Meghagytam magamnak hétezer férfit, akik nem hajtottak térdet a Baalnak.” 5 Így tehát most is van maradék a kegyelmi kiválasztás szerint; ha pedig kegyelemből van, akkor már nem cselekedetekért, mivel a kegyelem akkor már nem volna kegyelem. Egyes kéziratokban a másoló hozzátesz egy magyarázatot azáltal, hogy ezt a mondatot megfordítja: Ha pedig cselekedetekért, akkor már nem kegyelemből, mivel a cselekedet akkor már nem volna cselekedet. Ezzel kifejezi, hogy a kegyelem és a cselekedetek egymást kizárják. 7 Mi tehát a helyzet? Amire Izrael törekedett, azt nem érte el. A kiválasztottak azonban elérték, a többiek pedig megkeményíttettek, 8 ahogyan meg van írva: „Adott nekik az Isten bódult lelket, olyan szemet, amellyel nem láthatnak, és olyan fület, amellyel nem hallhatnak mindmáig.” 9 Dávid is ezt mondja: „Asztaluk legyen számukra csapdává és hálóvá, megbotlássá és megtorlássá. 10 Homályosodjék el szemük, hogy ne lássanak, és hátukat görnyeszd meg egészen.” Róm 11,1-10
- A válasz egyértelmű: Szó sincs róla!
Az Ószövetségben több Ige is erre utal,tehát az Igét Igével kell együtt kell szemlélni,és nem szektás módon kitépni a szövegkörnyezetből és így egy hamis állítás jön létre,amit a Sátán alkalmazott amikor az Úr Jézust a pusztában megkísértetett.....
az egy másik dolog a Sátánnak nem jött be,mert az Úr Jézus maga az Ige,és nem tudta az Ördög megtéveszteni,ezért is ajánlott a napi Ige olvasás,tanulmányozás élő gyülekezetbe járás,stb,stb
" Nem taszítja el népét az ÚR, nem hagyja el örökségét (94,14; vagy Zsolt 95,4; 1Sám 12,11). Ez mind a mai napig érvényes."

Tehát,egyértelmű,Isten kiválasztott népe Izraelt nem veti el,sőt aki bántja őket,annak jaj!
De nekik is az Úr Jézusban fel kell ismerniük a Megváltójukat,adja Isten,és mi ezért imádkozzunk.

Később még válaszolok quovadis67-nak is :)
Addig is sok áldást kívánok mindenkinek.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.16. 09:22:39

@Alex ): Hú, ezt nagyon jól összeszedted, köszi!
Nagyon jók az Igék és a magyarázat is; és valóban fontos ezeket a dolgokat ezekben a mai időkben hangsúlyozni.
Talán, ha István anno nem Máriának, hanem az Istennek, az Atyának ajánlotta volna föl az országot, nem itt tartanánk :(

Alex ) 2012.02.20. 14:07:10

@quovadis67,
Igen ez így van a szellem,illetve a Lélek kardja által,végigtanulmányoztam mert Pál szinte mindenhol ezt mondja,de szüntelenül imádkozzatok!
Hála és dicsőség az Úr Jézusnak,az imaharcot helyezte elém,azaz állandóan imádkozzunk,mert ezáltal kapjuk a Lélek (szellemi) kardját!
Ha valaki ez-ügyben trehány az én volnék..............Hiába a fizimiskám,és hogy kivonulok az ebekkel,de azon kapom magamat,undok parázna egoista vagyok.............
Sajna ezt a megállapítást kell magamról fókuszálnom......
Aztán futok néhány-kört,s imádkozom,s meg kell hogy álljak mert az én bűnös lelkem Isten szent Lelkével találkozik....
Prüszkölök,agonizálok,s végül is megadóm magam........és pucolok be ahol senki,azaz csak a Nagy Teremtő lát,s könnyek hullatással bevallom,ma sem vagyok méltó hogy a színe előtt megjelenjek....
És mit tesz Isten? Ezerrel kivetíti,az Ő végtelen irgalmát és a Szeretetét,s ebből lelkileg megint felövez......
Ezt az Istent kerestem! IMÁDOM!
Az utolsó leheltemig imádni AKAROM EGYEDÜL ŐT
Igen,mert egyedül csakis Ő méltó erre a Posztra,s mi csak könnyezve Átölni és szüntelenül csodálni a Teremtő Istent! Soli Deo Glória.

quovadis67 2012.02.23. 19:30:14

@Alex ): Hát igen elesünk, de Istennek mérhetetlen szeretetéből és kegyelméből ismét talpra tudunk állni.
"Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.
Ha azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá teszszük őt, és az ő ígéje nincsen mi bennünk." :-)

bandeirante 2012.02.28. 20:56:48

@Kéry Zsuzsanna: Nekem ez a felajánlás dolog még így nem jutott az eszembe. De végiggondolva, nem hiszem, hogy azon múlt, kinek ajánlja fel az országot István királyunk. Mert ugye a pogány tatár meg török igencsak megsanyargatott minket, pedig ők aztán elég messze álltak mind Máriától, mind Jézustól.

bandeirante 2012.02.28. 23:17:40

@Alex ): A vita teológiai részéről tudásbéli hiányosságaim miatt nem sokat tudok mondani.

Csak felvetném a kérdést: kik ma a zsidók? Az Úr biztosan tudja, de rajta kívül kétlem, hogy másvalaki meg tudná mondani. Mert hát kit nevezzünk teológiai szempontból ma zsidónak?

- Izrael állam polgárait? De hiszen sok olyan polgára is van Izrael államnak, akinek egyetlen zsidó őse sincsen. Ugyanakkor az izraeliek nagyobb része nem gyakorolja vallását. Az meg külön pikáns, hogy a nagyon vallásos orthodox zsidók egy része meg kifejezetten elutasítja Izrael államot (amelynek éppen ezért egyébként nincs államformája. Nem ilyen vagy olyan, hanem: nincsen).

- A zsidó vallást követő embereket? De hiszen akiket zsidónak mondanak, azoknak a nagyobb része nem gyakorolja a judaizmust, vagy esetleg keresztyén hitű. Vagy muzulmán. Vagy mondjuk Bahái hitű (az első Bahái hitűek Magyarországon például kivétel nélkül mind zsidók voltak).

- A bibliai zsidóság vér szerinti leszármazottait? Őket hol keresszük? Egy jó részük feltehetően maga sem tudja, hogy ősei a 12 törzs tagjai voltak.

Szóval nagyon nehéz emberi ésszel megmondani, hogy akkor most ki is a zsidó.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.29. 00:01:23

@bandeirante: Valami oka csak van, hogy mint nép ennyire... hm... zűrösek vagyunk... Tízmillió feljelentő országa kb.

bandeirante 2012.02.29. 07:07:27

@Kéry Zsuzsanna: Zűrök vannak, de amennyire én látom (a történelemhez többet értek, mint a teológiához, például voltam már gimnáziumi történelemtanár), zűrök más népekkel is voltak. Leginkább talán az lehet az ok, hogy a magyar az egyetlen olyan ázsiai nép, amely meg tudott kapaszkodni Európában. Ezt nem is bocsátották meg nekünk, és úgy tűnik, nem bocsátják meg ma sem. A mai napig divat a magyarokat hunoknak, mongoloknak, tisza-parti pápuáknak gúnyolni, akik idegen testet képeznek Európában.

Valamikor a hetvenes évek végén dobta be a köztudatba valaki, hogy Magyarországon a német megszállás alatt több feljelentés volt mint máshol. Később utánanéztek, és kiderült, hogy ennek az állításnak nincsen semmilyen ténybeli alapja. De addigra már beszivárgott a köztudatba.

Ami viszont igaz, hogy a magyarok nem nagyon tartanak össze. Sokaktól hallom, akik külföldön laknak vagy dolgoznak, hogy milyen összetartás van a lengyelek, az irániak, a latin-amerikaiak között, csak éppen a magyar között nem. Ez valóban sajnálatos dolog, de nem hiszem, hogy Szent Istvánig kellene visszanyúlni az okokat illetően.

bandeirante 2012.02.29. 08:32:12

Vagy ott vannak az etióp zsidók, akik koromfeketék. Izrael állam befogadta őket, de sok rabbi szerint nem valódi zsidók (embertanilag biztosan nem azok). Vagy a karaimok, akik ugyan zsidó hitűek, de török nyelvet beszélnek (ami alatt nem az oszmántörököt kell érteni, hanem török nyelvcsaládhoz tartozó nyelvet. Angolul Turkish illetve Turkic). Ők valószínűleg nem a bibliai 12 törzs leszármazottai, de zsidó hitűek. Szóval nagyon bonyolult dolog az, hogy akkor most ki a zsidó és ki nem.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.29. 15:43:30

@bandeirante: az elmaradt polgárosodás, a feudalizmus lelkekben való továbbélése lenne az ok?

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.29. 15:46:02

@bandeirante: Isten ismeri az övéit. Szerintem az a helyes, hogy aki zsidónak vallja magát, az zsidó, Isten meg majd eldönti a végén. Az biztos, hogy pofára ejteni (bocs) senkit nem fog, hiszen pl. azokat a más népekből valókat is be kellett fogadnia Izraelnek, akik közéjük akartak tartozni, és az Örökkévaló Istent félték (Ráháb, Ruth stb).

bandeirante 2012.02.29. 18:45:12

@Kéry Zsuzsanna: Ezek a dolgok még egy sor országban is fennállnak, Romániától kezdve Görögországon keresztül Lengyelországig, nekik mégsem rossz a sajtójuk. Idegen test vagyunk Európában, az az igazság. Trianon óta meg az összes szomszéd ország eminens érdeke, hogy lejárasson minket, hogy ezzel is igazolják Trianont. Dolgoznak is rajta rendesen. Még Ausztria is, pedig relatíve őket érinti a legkevésbé a dolog (meg Jugoszlávia felbomlása óta Horvátországot és Szlovéniát). Nem nagyon van kiút ebből a helyzetből. Vannak a történelemben megoldhatatlan helyzetek. Ilyen Izrael, Észak-Írország és Trianon problémája is. Úgy-ahogy lehet kezelgetni, de megoldani nem.

bandeirante 2012.02.29. 18:46:05

@Kéry Zsuzsanna: Én mindenesetre úgy gondolom, hogy "Isten nem személyválogató." (Apcsel 10,34)

bandeirante 2012.03.12. 09:38:15

@Kéry Zsuzsanna: Érdekes, hogy a zsidók elmentek mindkét irányba, azaz a kereszténység irányába és a zsidó hit kiterjesztésének az irányába is. Előbbire példa a Zsidók Jézusért (Magyarországon is működnek, lásd hungary.jewsforjesus.org/ )

A másik példa az úgynevezett haszid gojok mozgalma - ezt a vallást a zsidók kínálják azoknak a jogoknak, akik valamiféle zsidó valláspótlékra vágynak. Alapeleme a zsidók feltétlen tisztelete, hét parancsolat elfogadása, és persze Jézus Krisztus elutasítása, aki tanításuk szerint szexuális kicsapongásokat követett el, fekete mágiát gyakorolt, stb. stb. Azt nem tudom, hogy Magyarországon létezik-e a haszid jogok mozgalma, állítólag vannak a világ különböző pontjain gyülekezeteik, még Japánban is. Link itt is van, de csak angolul:

www.noahide.com/index.htm
süti beállítások módosítása