HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) Rick Warren-céltudatos (2) rick warren-céltudatos (1) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Dolgok, amiket Jézus soha nem mondott

2013.12.02. 16:06 Kéry Zsuzsanna

Íme néhány dolog, amiket Jézus soha nem mondott:

1. Soha nem fognak rossz dolgok történni velünk.

Oly sok ember gondolja, hogy csak azért, mert hisznek Jézusban, minden hibátlan és tökéletes lesz az életükben. Pedig ez egyáltalán nincs így. Lehet, hogy személyesen ismered az Urat, de ez nem jelenti azt, hogy az élet megállt, a rázós helyzetek megszűntek létezni, és soha nem kell többet számolnunk a nehéz időkkel. Habár Jézus soha nem mondta, hogy az élet könnyű lesz, azt viszont nagyon is, hogy ott lesz velünk a rászorultság idején. Az örömhír üzenete nem az, hogy az életünk tökéletes lesz, hanem hogy a tökéletlenségben lehet egy tökéletes és hiba nélküli Megváltónk.

2. Megérdemeljük, hogy szép és menő dolgaink legyenek.

Jézus soha nem mondta, hogy nagy házat, jó kocsit, magas fizetést és kellemes munkát érdemlünk. Sokkal inkább, az Újszövetségben minden inkább az egyszerűségre, mintsem a luxusra mutat. Ez nem azt jelenti, hogy ne lehetnének klassz dolgaink, de Jézus nem ígérte meg, hogy ezek megadatnak majd nekünk. Isten terve mindannyiunk életében más és más, és meg kell értenünk, hogy nem fogunk mindannyian ugyanannyit keresni, ugyanolyan autót vezetni, sem ugyanolyan házakban lakni. Amit meg kell értenünk, az az, hogy Jézus azt mondta: szeretnünk kell a szomszédainkat [az angol nyelvű Bibliákban szomszédnak fordítják a felebarátot/embertársat], segítenünk a rászorulókat, és hogy az özvegyeket és hajléktalanokat úgy kell szeretnünk, ahogy Jézus szerette a Gyülekezetet. Nem érdemeltük ki a gazdagságot, de megtapasztalhatjuk Krisztus szeretetét, és ez többet ér, mint bármi más, amit ez a világ kínálhat nekünk.

3. Minden imánk úgy talál meghallgatásra, ahogyan szeretnénk

Sokan imádkoznak közülünk úgy Jézushoz, hogy azt gondolják, minden, amit kérünk Tőle, a mi időzítésünk szerint hallgattatik meg. A valóság viszont az, hogy nem minden imádság teljesül, viszont Jézusnak megvan a hatalma bármilyen tőle kért dolog teljesítésére. Csak azért, mert egy imádság nem teljesült az általunk elvárt időben, az nem azt jelenti, hogy a kérésünket Isten figyelmen kívül hagyta. Ő mindent hall, mindent tud, és azt is tudja, mi egyénenként a legjobb a számunkra. Lépjünk vissza kicsit, és bízzunk Istenben, az Ő időzítéséban és akaratában.

Forrás: http://jarridwilson.com/stuff-jesus-never-said/?

31 komment

Címkék: jézus biblikus kereszténység hívő élet nehézségei

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr685671551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bugenhagen 2013.12.03. 17:29:02

Az előző bejegyzés 16 lájkot kapott. Az azt megelőző egyet sem. Ez a bejegyzés pedig eddig 147-et. Egy csoportot nagyon eltalált ezek szerint.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.03. 17:36:26

@bugenhagen: Bizonyára valami szervezett aszkéták lehetnek ;-) (vagy inkább egy prosperitás-üzenetet hirdető gyülekezet dezertőrei). Másra nem tudok gondolni, de én is meglepődtem.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.03. 17:43:37

@Kéry Zsuzsanna: Háhá, megvan, fb-n megosztotta egy véleményformáló kedves ismerősöm (és egyik előző kategóriának sem tagja :) - és a link futótűzként terjedt.

bugenhagen 2013.12.03. 20:02:24

Máskülönben minden szavával egyetértek.
A health-wealth kereszténység szerintem törvényszerűen kiábránduláshoz vezet.

Egyszer egy hitgyüli magyarázta nekem, hogy Jézus tulajdonképpen gazdag volt, mert volt háza és a köntöse is drága darab volt. Erre azt válaszoltam, hogy szerintem ha a vagyonszerzés lett volna a célja, akkor palotája meg kincsestára is lett volna.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.03. 20:12:43

@bugenhagen: Igen, és mintha ezt a Vatikánban is jelentősen félreértették volna...

firecrest 2013.12.04. 15:10:19

Perfect ahogy az angol mondaná de azért hozzátenném azt, hogy számos hívő az anyagi világ szemüvegén keresztül ítél meg más embereket. Nagyon erős a világi behatás.
A másik a rossz dolgok elviselése pl. egy súlyos betegség. Én még "szerencsére" nem voltam ilyen helyzetben de igazán ott látszódna meg az ember Istenbe vetett hite és bizalma. Addig üres és szép szólamok az ilyen irányú okos tanácsok és vigasztalások más emberek felé. Egy hívőtársam egyszer könnyedén kijelentette gyermekeiről, hogy Isten adja és veszi is el őket. Nem tudom mit szólna hozzá, ha valóban megtörténne az utóbbi.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.04. 15:53:45

@firecrest: Nekem van egy barátnőm, akit éppen egy súlyos betegség miatti kórházi kezelés alatt szólított meg Isten, és ekkor tért meg (nem fogod elhinni: éppen a Viskó olvasása közben értette meg a helyettes áldozat lényegét).
Vigasztalni pedig csak az tud, aki maga is megharcolta a hitét, kísértések és próbatételek között. A legnagyobb fájdalmat azok az üres vigasztaló szavak okozzák, amelyek mögött nincs valódi együttérzés, és kiérződik belőlük, hogy a vigasztaló személy voltaképpen megítéli a fájdalmas szívű, szenvedő testvérét.

A vigasztaló ember egyet nem tehet: hogy elkezdi boncolgatni, ítélgetni, megfejteni, hogy a másik miért került az adott helyzetbe. Mellé kell ülni a porba (Jób) és vele együtt hallgatni vagy őt meghallgatni. Ha pedig kap az Úrtól vigasztaló Igéket, azt a szenvedőnek továbbadni.

firecrest 2013.12.04. 17:57:12

Pedig mennyire lehúztad a Viskót anno..:)=

bugenhagen 2013.12.04. 18:30:48

Bár nem keresztény, hanem buddhista könyv, a Spirituális materializmus meghaladása című mű sok érdekes okfejtést tartalmaz ebben a témában. Bár már több évtizede jelent meg, aktuálisabb mint valaha.

bugenhagen 2013.12.04. 18:51:45

@Kéry Zsuzsanna: Én is találkoztam hasonlóval. Egy ismerős hölgy mesélte, hogy valamilyen távoli rokona kómában feküdt (nem tudom, aztán mi lett vele), és ő milyen fantasztikusan jól viselte, meg nyugodt maradt, és mindenféle buddhista könyveket olvasott... Nem akartam neki mondani a világért sem, hogy igen, persze, de ha te gyereked (két gyereke van) feküdne ott kómában, biztosan nem így gondolnád.

Ellenpéldának ott a nagyszerű Gyökössy Endre, aki erős hitre jutott világéletében, amivel sok emberre hatott (rám is, írásai révén). Neki öt gyereke volt, közülük 3 meghalt még az ő életében.

grafomann 2013.12.04. 19:03:05

Ez egy igazán jó bejegyzés. Szívesen olvasnék hasonlókat. Tetszik ez az irányvonal. Köszönöm a fordítást!

Üdvözlettel, egy régi olvasó ;)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.04. 19:58:26

@bugenhagen: Igen, az emberek nagyon könnyen tudják venni, ha más bajáról van szó.
A másik keresztény közhely az "imádkozom érted". Persze, természetes, hogy imádkozunk egymásért, de ez nem válasz arra, ha mondjuk egy nem hívő ismerősünk elmeséli a baját. Fel lehet ajánlani, ha a helyzet úgy adja, szóval megvan ennek a helye, de ezzel rázni le valakit az nagyon gáz és dühítő. (Ettől persze imádkozhatunk otthon az illetőért, de neki inkább arra van szüksége, hogy együttérzéssel meghallgassuk.)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.04. 20:00:07

@grafomann: Nagyon örülök!
Tudod, a szél arra fúj, amerre akar :) néha ezt fúj ide, néha azt :) De igyekszem!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.04. 20:01:08

@firecrest: Ja, hát ez az; Istennek tényleg semmi sem lehetetlen!

bugenhagen 2013.12.04. 21:13:14

@Kéry Zsuzsanna: De akár úgy is lehet imádkozni valakiért, hogy az illetőnek nem kötjük az orrára.

Nagy-Britannában már volt olyan per, amikor egy ateista kórházi beteg azért jelentett fel egy ápolót, mert az engedélye nélkül imádkozott érte.

Sok évvel ezelőtt voltam egy evangélikus Istentiszteleten Orosházán. Abban az időben az emberek még sokkal jobban tartották a vallásukat mint ma. Zsúfolási megtelt az evangélikus nagytemplom.

Ami az érdekes: az elején felsorolták az adományokat. Volt bőven. Egy részükről megmondták, hogy mondjuk: "Janácsek Lászlóné adományozott 500 Ft-ot (akkor még az sok pénz volt) a fia bevonulása alkalmából.

De sokszor csak ez hangzott el: Istennél tudva lévő testvérünk. A mai napig nem tudom, hogy ezek az emberek egyszerűen szerények voltak, vagy féltek valamilyen megtorlástól. A szocializmus idejében voltunk, és aki párttag volt, annak "nem illett" templomba járnia.
Volt olyan párttitkár, aki nyugdíjba vonulása után egy héttel már büszkén ment a templomba, a nyugdíjasokat vallásilag már békén hagyták. Az iskolaigazgatónk lányát is stikában keresztelték 50 km-rel arrébb, de persze mindenki tudott róla.

Mindegy, kicsit elkanyarodtam a témától. Elnézést a kitérőért. Sokat szoktam gondolkodni ezek az erkölcsi dilemmákon. Ma azért könnyebb kereszténynek lenni - mégis kevesebben vannak.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.04. 22:32:10

@bugenhagen: "De akár úgy is lehet imádkozni valakiért, hogy az illetőnek nem kötjük az orrára. "

Hú, hogy én mennyi mindenkivel vagyok így... ha tudnák! :))

"Ateista kórházi beteg"

Ez vicces, ezek szerint valami hatást tényleg tulajdonított az imának...

"Ma azért könnyebb kereszténynek lenni - mégis kevesebben vannak."

Talán éppen ezért. Üldöztetés idején, amikor nem éri meg kereszténynek lenni, az Úr maga tesz olyan csodákat a gyermekei életében, hogy azok ki tudjanak tartani - és olyan megerősítéseket ad nekik, hogy lehet, hogy betevőjük sincs, de a szívük mégis teli van örömmel. Ez az öröm pedig meglátszik rajtuk, kívülre sugárzik, és nem véletlen, hogy a legnagyobb ébredések is általában elnyomás idején voltak. Most meg mi van: Laodicea.

bugenhagen 2013.12.05. 07:31:00

@Kéry Zsuzsanna: Az ima hatása érdekes kérdés Egy Larry Dossey nevű kutató írt erről több könyvet. Az egyik magyarul is megjelent. Végeztek mindenféle kísérleteket betegekkel, imacsoportokkal, különféle felekezetekhez tartozó "imabrigádokkal." Az eredmények körül felében kimutatható volt az ima hatása, felében nem.

Ezek korrekt, orvosilag szabályos kísérletek voltak, tehát volt kontroll csoport, és a személy, akiért imádkoztak, nem tudta, hogy érte most "imádkozva van."

Healing Words és
Prayer is Good Medicine címmel írt erről könyveket. Olvastam is mindkettőt, csak évekkel ezelőtt, és már nem sokra emlékszem belőlük.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.05. 10:23:57

@bugenhagen: Érdekes, hogy hívőkként nem lepődünk meg ezen, viszont kérdés, hogy kit győz meg egy ilyen eredmény? Egyre inkább arra hajlok, hogy akit Isten vonz, azt meg fogja győzni (vagy egyéb más bizonyíték, ami elé kerül), aki viszont nem hisz, azt semmi sem győzi meg. Mindenre lesz valami kifogása a beteljesedett próféciáktól kezdve Jézus személyén keresztül a megváltozott életekig, amelyek pedig mind bizonyítékok azoknak, akik hisznek.

bugenhagen 2013.12.05. 11:19:24

@Kéry Zsuzsanna: Alapigazság (és a Biblia is tartalmazza: lásd Lukács 16), hogy mindenki abban hisz, amiben akar.

bugenhagen 2013.12.05. 12:31:51

Én azt szoktam csinálni, hogy ha látok egy szirénázó mentőautót, elmondok egy Miatyánkot, aztán pedig arra kérem Istent, hogy adjon gyógyulást a betegnek, vagy ha nem lehet, vigasztalja meg a megszomorodott szívű hozzátartozókat. Néha elég nehéz, különösen ha a "Koraszülött mentés" feliratú autót látom szirénázni. De talán eljut az ima oda, ahová kell.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.05. 14:19:03

@bugenhagen: Dettó! Én is mindig imádkozom, ha mentőautót látok, ha meg gyermekmentőt vagy koraszülöttmentőt, akkor pláne! Néha az is eszembe jut, hogy milyen jó lesz majd, amikor már az Úrnál leszünk és megtudjuk, hogy mi mindent tett meg Isten az imáinkra válaszul...

bugenhagen 2013.12.05. 14:38:47

@Kéry Zsuzsanna: Tényleg, erre nem is gondoltam!

bugenhagen 2013.12.05. 18:55:29

Ami a jó dolgokat illeti: mondjuk valaki Szöulban születik, jómódú családba, amely esetleg keresztény is, de ha nem az, akkor is egészen biztosan el tud menni egy keresztény templomba vagy misszióba. 50 km-re északabbra már a sötét nyomorba és kilátástalanságba fog születni, könnyen beteg vagy fogyatékos lesz az alultápláltság miatt, a Biblia birtoklásáért pedig halálbüntetés jár.

Az emberiség örök dilemmája, hogy erre mit mondjon. A keleti vallások hívei (na meg a New Age hívők) karmát meg reinkarnációt emlegetnek, a kálvinisták predestinációt, meg biztosan van még egy sor magyarázat is forgalomban. De azért nehéz olyan magyarázatot találni, ami hihető és igazságosnak is látszik.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.05. 19:07:26

@bugenhagen: Ezen én is nagyon sokat gondolkoztam. Pillanatnyilag nekem erre az a válaszom, amit így megtaláltam magamnak, hogy a világ nem igazságos - Isten viszont az. Ami az én olvasatomban azt jelenti, hogy a mennyben nem egyforma jutalomban részesülnek azok, akik egy nyugati gyülekezetben lógatták a lábukat kényelmesen, mint azok, akiket megkínoztak, megöltek a hitükért.

bugenhagen 2013.12.05. 20:19:05

@Kéry Zsuzsanna: Igen, ez így logikus és semmiképpen nem elvetendő válasz, de ott van a szőlőmunkások példázata, ami másként szól (már ha vonatkoztatható erre az esetre).

Meg aztán az sem egyértelmű, hogy kinek mennyit kell törnie magát, hogy eljusson hozzá az Evangélium üzenete. Nekünk semmit - itt van a kezünk ügyében. Mondjuk egy kínainak már nehéz, de nem lehetetlen. Egy bangladesinek meg nagyon-nagyon nehéz, egy észak-koreainak pedig gyakorlatilag lehetetlen. Pedig Jézus nélkül nincs üdvözülés.

Persze tudatában vagyok annak, hogy erre is léteznek elméletek, például aki kénytelen volt Jézus ismerete nélkül élni, az a halála után lehetőséget kap a megtérésre. Meg biztos más elmélet is van.

Ha valaki - megesik - azzal jön nekem, hogy a buddhizmus meg a New Age meg a hindu filozófia milyen nagyszerű, azt szoktam mondani, hogy örüljön aki ide született, a nyugati féltekére, és tálcán kínálják neki az Evangéliumot, küzdenie sem kell érte, nemhogy keleti dolgokba bonyolódni.

Ha elfajul a dolog, még azt is mondom, hogy Buddha Ázsia világossága, Krisztus pedig a Világ világossága.

Érdekes módon a kereszténység az egyetlen olyan vallást, amely szervesen gyökeret vert az összes kontinensen. Bár Ázsiában elég gyenge, azért elég stabilan megvetette a lábát ott is.

2013.12.06. 19:56:33

@bugenhagen: "Érdekes módon a kereszténység az egyetlen olyan vallást, amely szervesen gyökeret vert az összes kontinensen."

Nem érdekes.

bugenhagen 2013.12.06. 21:09:19

@vegyészmérnök: Szerintem meg igen. És nyilván megvan az oka.

Saccocoma 2013.12.09. 14:42:15

@bugenhagen: Persze. Az az oka, hogy az európai hódítók/gyarmatosítók ezt a vallást erőszakolták rá az őslakosságra. Az, hogy ma is mindenhol él a vallás, jól jelzi, milyen alapos munkát végeztek.

Békési1955 2013.12.11. 10:18:29

@vegyészmérnök:
Ma pedig már, felmérések szerint, minden vallás követőinek száma - az iszlám kivételével - csökken.
süti beállítások módosítása