HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) Rick Warren-céltudatos (2) rick warren-céltudatos (1) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Hogyan ismerhetem fel a hamis megtérést?

2011.07.18. 16:35 Kéry Zsuzsanna

 A magyar nyelvben a "megtérés" szóval legtöbbször az újonnan születést szoktuk jelölni (bár szó szerinti jelentése a gondolkozás megváltoztatása). A megtérés pillanatában az akkor újjászülető embert betölti Isten Szelleme, és kezdetét veszi a megszentelődés útja: a bűntől való elfordulás, illetve az Úr imádása és szolgálata. A „hamis megtérés” nem megtérés. A hamis megtérés úgy tűnhet, mint az igazi, Szellemtől jövő újjászületés, de nem az. Számos oka van a hamis megtéréseknek.  Néha a hamis megtérést átélő személy nincs is tudatában ennek, máskor az illető megtévesztő szándéka áll a háttérben. Nem mindenki született újonnan, aki azt mondja, hogy meg van térve.

Ugyanúgy, ahogyan a hamisított bankjegyeket legjobban úgy lehet felismerni, ha pontosan ismerjük az igazit, a hamis megtérés felismeréséhez is tudnunk kell, hogy milyen a valódi keresztény magatartás. Ezt Isten Igéjének tanulmányozásából és alapos ismeretéből tudhatjuk meg. A búza és a konkoly példázatából (Máté 13,24-30) tudjuk, hogy a Sátán úgy akarja megtéveszteni az egyházat, hogy Isten gyermekei közé vegyíti az ő gyermekeit, aminek a következtében a hívők gyakran nehezen tudják megkülönböztetni az igazat a hamistól. Minél jobban ismerjük azonban a Szentírást, annál könnyebben meg tudjuk különböztetni a valódi keresztényeket a hamisaktól.
 
A valódi keresztények újonnan születettek (János 3,3), és a Szent Szellem vezeti őket, nem a bűnös természetük (Róma 8,9). Az újonnan született keresztényeknek Krisztus Szelleme lakik a szívében (Galata 4,6), új teremtések lesznek: „a régi elmúlt, és íme, új jött létre” (2 Korintus 5,17). Amikor valaki befogadja Krisztust, óriási szellemi változások mennek végbe benne, és a valódi megtérők az igazi keresztények jellemvonásait kezdik mutatni. Megértik a napi igeolvasás fontosságát, aminek a révén nem csak azt tudhatjuk meg, hogyan szabadulhatunk meg a bűneikből, hanem azt is, hogy hogyan készülhetünk fel Isten szolgálatára, valamint, hogy hogyan érhetünk el valódi sikereket az életünkben (2 Tim 3,17; Jakab 1,25). A valódi keresztények a világosságban járnak, és Isten parancsainak engedelmeskednek, mert „igazán teljessé lett az Isten szeretete” azokban, akik megtartják az Ő igéjét (1Jn 2,5) .
 
A keresztények a Szellem szerint élnek, hogy ne a bűnös természetük vágyainak engedelmeskedjenek, „mert a test kívánsága a Lélek ellen tör, a Léleké pedig a test ellen” (Galata 5,17). „Mert mindaz, ami a világban van, a test kívánsága, a szem kívánsága, és az élettel való kérkedés, nem az Atyától, hanem a világtól van” (1Jn 2,16) – és ezeknek nincs többé hatalma a valódi hívő életében, mert „akik pedig Krisztus Jézuséi, a testet megfeszítették szenvedélyeivel és kívánságaival együtt” (Galata 5,24). Többé tehát nem magunkért élünk, hanem Azért, Aki meghalt értünk, és feláldozzuk a kívánságainkat, vágyainkat és Jézuséival helyettesítjük őket. Tény, hogy sohasem leszünk tökéletesen győzedelmesek a Krisztussal járásunkban (1Jn 1,8), azonban a keresztények nem merülnek bele folyamatosan bűnös tevékenységekbe, mert „aki az Istentől született, az nem cselekszik bűnt, mert az ő magja van benne (1Jn 3,9). Ez az új természet pedig a Szent Szellemtől származó igazság jellemvonásait ábrázolja ki (Gal 5,22-23).
 
A Máté 7,13-14-ben Jézus azt mondja a követőinek, hogy az örök élethez vezető út keskeny, és csak kevesen találják meg. A széles út a széles kapuval azonban pusztuláshoz vezet, és azt látjuk, hogy sokan választják ezt az utat – azok közül is, akik magukat hívő keresztényeknek vallják, de soha nem szakítanak a széles út világi kínálataival. Az ilyen ember könnyített kereszténységre vágyik, ahol nem kell semmiről lemondania, ám „amint nyomorúság vagy üldözés támad az ige miatt, azonnal eltántorodik” (Máté 13,21). Ezen kívül kevés gyümölcsöt teremnek, ha teremnek egyáltalán. Azt tudjuk pedig, hogy a Krisztusban való igazi hit alapvetően megváltoztatja az ember életét, és azt műveli, hogy sok gyümölcsöt teremjünk Isten dicsőségére. A gyümölcsök jelenléte a megváltott élet bizonyítéka, és ebbe beletartozik a szentség (Róma 6,22), a keresztény jellem (Galata 5,22-23), a jócselekedetek (Kolossé 1,10), mások megnyerése Krisztusnak (Róma 1,13), önzetlenség és nagyvonalúság (Róma 15,25-28; Zsidók 13,16) és Isten dicsérete (Zsidók 13,15). Ahogyan Jézus mondta: „Gyümölcseikről ismeritek fel őket (...) jó fa nem teremhet rossz gyümölcsöt, és rossz fa nem teremhet jó gyümölcsöt” (Máté 7,16-18).
 
A valóban megtért bűnösök egyedül Krisztusban bíznak, és folyamatosan, egyre inkább Krisztushoz hasonlóvá szeretnének válni. Azok, akik kereszténynek vallják magukat, valódi keresztény jellemvonásokat kell, hogy mutassanak: egészséges tanítás, Isten Igéjének való engedelmeskedés és szeretet. Szégyenkezés nélkül munkálkodnak az evangélium terjesztésén, amint arra elhívattunk (Máté 28,19-20), jól tudván, hogy kigúnyolják vagy nevetségessé teszik őket a világ szerint élők. Ugyan a névleges keresztények megtéveszthetnek olykor minket, Istent bizonyosan nem tudják megtéveszteni, hiszen „nincsen olyan teremtmény, amely rejtve volna előtte, sőt mindenki mezítelen és fedetlen az ő szeme előtt. Neki kell majd számot adnunk” (Zsid 4,13). Az időszak végén Isten angyalai szét fogják választani a kecskéket a juhoktól, azaz a hamis keresztényeket az igazaktól.
 

9 komment

Címkék: biblikus kereszténység igaz és hamis megtérés

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr253077397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

firecrest 2011.08.01. 11:11:40

"Hogyan ismerhetem fel a hamis megtérést az én saját életemben?"

Ez a cím találóbb lenne szerintem. Mert hogyan láthatom meg mások életében a valódi megtérést ha én sem fordultam oda az Úrhoz? Nekem mindig is kételyeim voltak/vannnak a saját "megtérésemmel" kapcsolatban. Már ez a szó "megtérés" is félrevezető és többértelmű lehet egy szűk közösségen belül is.
Vizsgálgatom a "gyümölcsöket" az életemben de igazából nem fedeztem fel egyet sem. Mondják, hogy Isten nem mindig engedi, hogy gyermeke meglássa a fa termését. Akkor honnét tudom meg teljes bizonyossággal, hogy Isten gyermeke vagyok?

Racionálisan végigmegyek a szerző által megemlített gyümölcsökön a saját életemben:

1. Szentség: ???
2. Keresztény jellem: Hiányzik: béketűrés és szelídség.
3. Jócselekedetek: Kolossé I.10. Teljes tetszésére az Úrnak nem élek.
4. Mások megnyerése Krisztusnak: Sikertelen próbálkozások.
5. Önzetlenség és nagyvonalúság: Egyik sem jellemző rám.
6. Isten dícsérete: Ha van is, sokszor nem szívből jövő.

Konklúzió: A célszemély az adott követelményeket nem teljesítette ezért alkalmatlan a mennyországba való belépésre.

P.S. Jobb végigmenni ezeken a pontokon és szembenézni a valósággal mint hamis álmokba ringatni magunkat.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.08.01. 12:34:12

@firecrest: Huhh, minden megbecsülésem a tiéd az őszinteségedért és a bátorságodért, hogy ezeket leírtad (de még nagyobb bátorság lehetett a szembenézés saját magaddal).

Mielőtt végigmennék a pontokon, hadd adjak egy biztos fogódzót annak eldöntésére, hogy valóban az Úré vagy-e vagy sem. Volt-e egy olyan fordulópont az életedben, amikor teljes súllyal rádszakadt a saját bűnösséged és elveszett voltod tudata, amikor hirtelen felfogtad, hogy Jézus azért halt meg, hogy a te bűneidért járó büntetést kifizesse - és egyszerre elöntött a hála érzése és a megkönnyebbülés?

Velem ez több, mint 13 évvel ezelőtt történt meg otthon, a Római levél olvasása közben. Sírtam a bűneim, majd a hála miatt, és rögtön utána békességem lett, majd azt vettem észre magamon, hogy szeretet lett bennem, valahogy az egész világ, az emberek iránt. A szüleim, nagyszüleim is észrevették rajtam a változást. Azóta sokmindenen átmentem, de ez a boldog bizonyosság, hogy az Úré vagyok, és örök életem van, soha nem múlt el és nem is fog.
Másik következmény, hogy olyanok között akartam lenni, akik szintén átélték amit én, tehát gyülekezetbe vágytam. Reformátusnak kereszteltek, ezért a helyi református gyülekezetbe mentem, ahol elkezdődött a tanítvánnyá válásom :)

Gyakran mondják, hogy nincs két egyforma megtérés, szinte mindenkit máshogyan szólít meg az Úr, de az újonnan születés közös pont, ekkor maga a Szentlélek vesz lakozást az emberben, és munkálja azokat a gyümölcsöket, amikről a cikkben szó van.

A mennybe való belépésre tehát nem a "követelmények teljesítése" jogosít fel, hanem egyedül a Jézus helyettes áldozatába vetett hit - a felsorolt pontok pedig nem követelmények, hanem a megváltott élet következményei (gyümölcsei).

Végigmegyek azért én is a pontokon, hogyan állok ezzel:

1. Szentség: "Szentek legyetek, mint ahogyan én is szent vagyok - mondja az Úr". A szent az elkülönítettet jelenti, az Úr számára vagyok elkülönítve - tehát tartózkodnom kell mindattól, ami gonosz. Ez így is van, irtózom a gonosztól, ennek ellenére van, amikor mégis azt teszem, amit nem akarok. Van, hogy vonzanak egyes gonosz dolgok, és van, hogy ellen tudok nekik állni, de van, amikor nem.

2. Keresztény jellem: Irtózatosan rossz természetű voltam, ebben nagyon nagyot sikerült javulnom, de azért van, hogy elszakad a cérna. Nehéz megállni, hogy pl. egy vitában ne akarjam retorikai eszközökkel a másikat megalázni vagy nevetségessé tenni, de legtöbbször már sikerül. És mosolygok, ha látom, hogy a másiknak nem - de ez sem szép, ha ennek örülök.

3. Jócselekedetek - már tudok úgy adni, hogy nem sajnálom a pénzt, sokkal könnyebben le tudok mondani. De van még hova fejlődnöm.

4. Mások megnyerése Krisztusnak: Akinek csak tudok, bizonyságot teszek, írom ezt a blogot - a munkát úgyis a Szentlélek végzi el. Majd odafent megtudom, kinek a megtéréséhez járulhattam hozzá.

5. Mindkettő megvan, az első kicsit kevésbé (gyakran irigy vagyok, de leküzdöm), a másik sokkal jobban.

6. Isten dicsérete: Folyamatosan, szívből. Pár éve már a rossz dolgokban is felfedezem Isten áldását, és hálát tudok adni mindenért. Igazából ez egy ilyen szívbéli alapbeállítódás már.

De mondom, mindezek egyrészt nem tőlem vannak, másrészt nem ezek miatt leszek igaz Isten előtt.

A P.S.-hez: szerintem már önmagában az is kegyelem és az Isten munkája benned, hogy erre ráébredtél, hiszen ha tudod, hogy megváltásra van szükséged, akkor van lehetőséged a megtérésre is! Aki viszont mindvégig hamis álmokba ringatja magát, ahogy írtad, és elhessegeti a szembenézést, az önvizsgálatot, az az ítéletkor fog rájönni az igazságra, de akkor más késő lesz :(

Imádkozom, hogy Isten munkálja benned az akarást, és vezessen el az örök életre téged is. Olvasd a Bibliát (János ev, Római levél), és teljes alázattal, nyitott szívvel fordulj Isten felé. Aki kér Tőle annak Ő ad, aki Őt keresi az megtalálja!

firecrest 2011.08.01. 14:13:45

@Kéry Zsuzsanna: Volt egy fordulópont az életemben épp 13 évvel ezelőtt. Egy csendeshétről összetörve és sírva jöttem haza majd bocsánatot kértem a családtagjaimtól az elkövetett bűnökért. Ennek a pénteki napnak az emléke elevenen él az emlékezetemben. /Több hittestvérem kétségbe vonta a mikéntjét a "megtérésnek", ugyanis őszerintük ez egy folyamat és Istenhez nem lehet "csak" úgy "megtérni" egy szempillantás alatt./
Ami csodálatos volt az első időben, az a végtelen békesség ami megszállt és a Biblia kinyílt és szólt hozzám. Előtte a könyvek könyve csupán egy unalmas olvasmány volt.

Ami optimizmusra adhat okot:

1. Ha rosszat cselekszem a lelkiismeretem jelez és lelkileg rosszul érzem magam illetve néha sírni is szoktam az miatt, hogy Istent és embertársamat megbántottam otromba magatartásommal.
2. Az őszinte bűnbánó ima után lelkem békességet lel.
3. Egyre jobban belátom, hogy az anyagi javaimat mint minden mást Isten adta, tehát az adakozás "jó" célokra Isten "hitelkártyájával" történik.
4. Mások megnyerése Krisztusnak: Ha alkalmas és megérett az adott ember a beszélgetésre és hitvallásra. "Disznók elé ne szórjatok gyöngyöt"- ezt vallom. Nem értek egyet azzal a szemlélettel amit különböző felekezetek és szekták csinálnak. Úton-útfélen hirdetik Jézus királyságát. Mennyiségi mutatók hajhászása isteni felhatalmazás nélkül.
5. Egyre jobban hiszek az eleve elrendelésben.

P.S. A kétely ezek után is bennem marad és nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a mennyországba kerülök.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.08.01. 17:14:19

@firecrest:
A lényeg:
az, hogy a Biblia kinyílt, és szólt hozzád, az szerintem teljesen egyértelmű jele a Szentlélek jelenlétének. Ebbe az egy bizonyosságba nyugodtan belekapaszkodhatsz, és addig olvasd, amíg eljutsz (ezt figyeld!): "a teljes bizonyossághoz vezető ismeret egész gazdagságára: az Isten titkának, Krisztusnak ismeretére.
Benne van a bölcsesség és ismeret minden kincse elrejtve. Ezt azért mondom, nehogy valaki titeket megtévesztő szavakkal félrevezessen." (Kol 2,2-4)

Ezt tehát megtért embereknek mondja Pál, olyanoknak, mint te! Mi lehet tehát a teendő most?

Rendszeres, módszeres bibliatanulmányozás (én minden este olvasok egy szakaszt, folytatólagosan, addig, amíg el nem álmosodom, de van, hogy egy rövidebb szakaszt olvasok el többször, hogy minél jobban értelmezhessem, és meg is tudjam jegyezni, mi az, amit mond nekem). Vannak napi igés könyveim is, mondjuk ezeket kevésbé szoktam rendszeresen olvasni, jellemzően akkor veszem elő őket, ha valami bajom van :)

És nagyon fontos az olyan tanítások, igehirdetések olvasása, hallgatása, amik Isten kipróbált embereitől származnak (én is ilyenektől fordítok a blogba). Az Evangéliumi Kiadó és az Éjféli Kiáltás könyveit pl. nyugodt szívvel ajánlom, viszont a KIA, a Harmat és főleg a Kálvin kiadó sajnos sok szemetet is kiad, ott már jobban résen kell lenni. Rengeteget tanultam a jó igemagyarázatokból, szerintem a teljes bizonyosságomat is a Szentlélek mellett ennek köszönhetem (lásd a fenti igét a Kolossé levélből), szóval én is a nulláról indultam, mint mindenki. Ráadásul, én a megtérésem után még hét évig ezotériáztam, és gyakorlatilag zéró gyümölcsöt teremtem. Aztán egyszer Isten megelégelte, és megmutatta az Igében (Erdélyi Judit könyvén keresztül), hogy mi a véleménye ezekről. Na, én attól a ponttól kezdtem el növekedni, megszentelődni, gyümölcsöt teremni.

Az 1-4-es pontok is valóban a hiteles megtérést támasztják alá, a negyediket is én is így gondolom. Az ötödikben pár éve már nem hiszek, de ez most lényegtelen.

Ja, és amit ilyenkor mindig tanácsolni szoktak: keress egy olyan gyülekezetet, ahol helyesen magyarázzák az Igét, és testvérek között lehetsz. Nekem ez a legnehezebb feladat, kezdek arra hajlani, hogy ilyen nincs is, ahol minden az én meglátásaim szerint történik. Kétszeri látogatás alapján az Ó utcai evangéliumi gyülekezet mondjuk ilyen (nincs karizmatikusság, sem sákramentalizmus, sem gyerekkeresztség). De ennél sokkal több tényező is közrejástzik, amikor az ember gyülekezetet választ (hol tudok pl. szolgálni, hol van az, ahol szükség van rám?). Lehet olyan, hogy az egyik helyen épülök, a másikon építek? Nem tudom, de az is biztos, hogy nem a fogyasztói szemléletnek szabad érvényesülnie. Szóval én meg ilyeneken rágódom.

guga 2011.08.26. 21:39:25

Nekem egy dolog jutott eszembe. Isten az ember testét bűn alá rekesztette, nem tud engedelmeskedni Istennek. Mint, ha azt írná a Biblia, hogy a holdra gyalog nem, a posztíró pedig biztatna, hogy igyekezzünk átgyalogolni a holdra, mert az Istennek tetsző. A kegyelem nem attól kegyelem, mert én igyekszem. Pontosan az igyekezettől szabadított meg, lehetek szabadon, nem a testem bűntelen, hanem a lelkem. Igaz ember vagyok. Isten a bűneimről Jézus halála óta már nem emlékezik meg. Eltörölte, nem létezik, Jézus utolsó mondata volt, hogy elvégeztetett. Akkor nekem mi a dolgom?

Istenben élni szabadon, s ezért nem bocsánatot kell kérni, Jézus mondta, hogy mindenkor örüljetek, én ezt hirdetem.

guga 2011.08.26. 21:55:53

S, akkor a 10 szűzről még nem is beszéltünk, akik mind Jézust várták. Ötnek azt mondta, hogy távozzatok tőlem, sohasem ismertelek benneteket! S itt nem azokról beszélt, akik nem hittek Istenben Jézusban, s nem jártak templomba, meg nem adakoztak, nem voltak tagjai a kórusnak, nem vállaltak takarítást, meg nem díszítették az egyházat frissen vágott virágokkal, nagyon is buzgók voltak. Oszt még is azt mondta a felének, hogy nyémáinnen a pokolba! Mert nem oda kerültek?

Akkor mi alapján a hamis megtérés?
Olajról beszélt.
Valamit biztos sejtett, hogy a XXI. században az olajnak fontos szerepe lesz, vagy nem?
OK, én is tudom, csak ugratlak, de Istennek nem az ugratás van ellenére, sokkal inkább a bűn, s minden ember, aki azt vallja magáról, hogy bűnös vagyok.

2Kor 5,21
Mert azt, a ki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne.

Bárki, aki azt vallja magáról, hogy bűnös ember, Jézus azt fogja neki mondani, hogy sohasem ismertelek. Pont ezért áldozta fel magát, hogy te igaz ember legyél, s neked ez a favorit, hogy én vétkem, én vétkem, én igen nagy vétkem? Gondolod Isten örömét leli benne, hogy vered a melledet mekkora bűnös ember vagy? Ezért nem kellett volna engednie megölni a saját fiát.
Simán beérné a képmutató bűnbánásoddal, mert, ha igazán hinnél Istenben, akkkor minimum annyit megtennél, hogy soha többet nem követsz el semmilyen bűnt.
S, akkor most elérkeztünk oda, hogy miért követsz el bűnöket. Hiszel Istenben, a bűnt rossznak tartod, még is elköveted, bocsánatot kérsz műalázatosan minden hétvégén, de azért megint csak bűnt követsz el, megint egy vasárnap, megint feloldozás, de legalább ringatod magad abban a hitben, hogy Isten befogad a mennyországba ebben az állapotodban.
muhahah :D

Ahogy a fertőző betegeket karanténba zárják, hogy semmiképpen ne fertőzzenek meg másokat, úgy a bűnösök és az igazak között is akkora a közbevetés, hogy semmiképpen által nem mehetnek, oszt nem olvastad?

Ha így folytatod tovább, hogy a saját bűneid beismeréséd magasztalod, akkor Istent elfelejtheted végleg, mert a Bibliában meg van írva, hogy a bűneidről soha többé meg nem emlékezik. Jézus eltörölte.

Féltőn-szeretett 2011.10.20. 22:42:08

Van itt menekülési útvonal: Péld16,6 "Szeretettel és hűséggel jóvá lehet tenni a bűnt; az Úrnak félelme távol tart a rossztól." Ha mégis botlunk, mert megesik, a jóvátétel a lényeg. Ézs43,25 "Én, én vagyok az, aki eltörlöm álnokságodat önmagamért, és vétkeidre többé nem emlékezem." Önmagáért- hátborzongató, mekkora a szeretete!!! :)

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.12.31. 14:21:17

@Kéry Zsuzsanna:

Irigy vagyok,...na nem....nem lehetek az,...De talán egy picit mégis:)

Megérted mindjárt miért:)

Az újonnan születés egy nagyon érdekes dolog számomra ... Ami felettébb titokzatos,elzárt volt előlem évekig.

Ha tudnátok másoknak milyen lehetetlen és milyen rögös út vezet el odáig ha ugyan eljutnak odáig.

A saját életemből merítek..
Vallás keresésem eredményeként Jehova Tanúja lettem;

A Tanúknál az újjászületés egy igen egyedi és csak náluk jelenlévő tanításai röviden a következőek hogy értsd:

-Csak a 144.000 még földön élő tagjai (Ma kb 10.000 fő) részesültek az újjászületésben.
Az összes többi tag csak a nagy sokaság tagja lehet akik a földet öröklik majd.

-Az úr vacsorán az emlékjegyeket csak ezek a 144000 még földön élő tagjai vehetik magukhoz ,mindenki más csak méltatlanul fogyaszthat a borból és a kenyérből.

Tehát az Úr vacsorán a Bor és a Pászka kenyér érintetlenül marad!

Aki mégis venne belőle az csak tévedés áldozata,vagy elmebeteg...Méltatlan azaz Istentől kell bocsánatot kérnie ezért.

Mert ő nem születhetett szellemtől újjá,mert azok száma már gyakorlatilag betelt.

Az újjászületést élményét ők a következőképpen magyarázzák :

-A Szent Szellem egy alkalommal különleges módon működött rajtuk;amiből ők félre érthetetlenül megértették,hogy Isten fiai.

Ők értik csak azt mit is jelent ez a kijelentés:
(Galata 4:6 [10 H Egyszeru])
Mivel tehát gyermekei vagytok, Isten elküldte Fiának Szellemét a szívünkbe, aki így kiált: „Abbá!”, azaz: „Édesapám!”

Aki nem újjászületett az valójában nem is isten gyermeke!...Csak olyan másodlagos gyermek vagy hasonló:)

Annyira biztos benne egy elhívott az újjászületésében,..mint amennyire egy ember biztos abban,hogy Fiú vagy Lány.

.
A lényeg:
JT tudják,hogy gyakorlatilag nem születhetnek újjá!
A merev tanítások;azt az érzést keltik a tagokban,hogy ők már nem lehetnek a 144000 tagjai mert az már számuk gyakorlatilag szinte teljesen betelt....Marad a földi reménység...

Én csaknem 20 évet ebben a szellemben éltem;..minden az újjászületésem ellen beszélt,..a tanítások mindenkor azt az érzést keltették bennem,hogy bűnös vagyok akinek igen is meg kell dolgoznia a megmentéséért.

Jézus nem lehetett számomra Uram,sem Istenem,...csak egy amolyan földre küldött angyal fi.

Ha érted minden adott volt ahhoz,hogy soha ne születhessek újjá!...Ha ez hátrány akkor bizony ez az volt.

Sokan akik kijönnek JT szervezetéből,vagy kizárják őket,...komoly tantételbeli, és Isten képet érintő sérülésekkel jönnek ki onnan,...nem beszélve az egyéb lelki sérülésektől.
Nem csoda sokaknak kiesik a biblia a kezéből.

Az a legcsodálatosabb az egészben,hogy Istennek,..Urunknak mindezen emberi szempontból elképzelhetetlen hátrány ellenére sem akadály,hogy valakit kihozzon és Újonnan szüljön az ő kegyelme és szabad akarata szerint!

Tudtam és megértettem,hogy nekem is Újonnan kell születnem,másképpen meg sem láthatnám az ő Országát.
Féltem tőle,bennem voltak azok a sérülések pontosabban azok nyomai amik pont ezt a területet karcolták meg.
Kértem tőle tegye ezt velem gyengéden,..Ő az Alkotom tehát tudja ,hogyan teheti ezt meg így.

Az hogy bűnös vagyok ,soha nem volt előttem kérdés 20 évig ebben a tudatban éltem;...soha nem érezhettem magam nyugodtnak ezt illetően,rettenetes önértékelés hiánnyal küszködtem ezért,s nem volt olyan cselekedet ami feloldotta volna bennem ezt az érzést.

Az Úr erőteljes mutatkozott meg életemben amikor,..megérthettem,hogy Jézus Isten.
A Szent Lélek tanítói munkája eredményeként megérthettem mit jelent már Krisztus-Ban lenni,elfogadva életem Urának...személyes megváltómnak.
Ma már mindennel tisztában lehetek ami az üdvösséghez vezet,...nincs bűntudatom gyötrő érzésem semmi miatt csak az a olykor fel fel bukkanó Ó ember :)..ez viszont bánt.

...Van egy új egy jobb életem.
Hála NEKI,...ez minden emberi képzeletet felül mull..még ma is szinte csoda számba veszem.

Hú ez hosszú lett,remélem nem fárasztottam le senkit vele...
Csak azt akartam kihozni belőle;..az Újonnan születés ...bár mindannyiunknak Ugyan azt adja,és ugyan oda vezet...

...a módja ahogyan azt végbe viszi az Úr szerintem lehet más...a hátterünk és vallási neveltetésünk,(sérüléseink) és egyedi életutunk miatt.
Elképesztően hatalmas a keze!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.12.31. 17:28:54

@kingdom: Ámen!
Nagyon köszönöm, hogy megosztottad a történetedet - hiszen ez is Isten dicsőségét szolgálja! Neki valóban semmi sem lehetetlen, és ha nyitott szívvel és bizalommal fordulunk Hozzá, nincs az a mélység, ahonnan ne tudna kihozni. És a sérüléseket is Ő tudja meggyógyítani. Ez az Ige jutott az eszembe:

"egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért." (Fil 3,14)

És azt is hiszem, hogy az életünkben történt sok rossz dolgot (én okkultizmussal foglalkoztam sokáig)az Úr fel tudja használni például a gyülekezet építésében (hiszen milyen hamar kiszúrjuk, ha valami nem stimmel az adott fronton: én a misztikus dolgokat, te a szektás jellemzőket), és fel tudja használni az elveszettek megmentésében is.
süti beállítások módosítása