HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) Rick Warren-céltudatos (2) rick warren-céltudatos (1) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

Patkányok, Galápagos, evolúció...

2013.01.21. 16:38 Kéry Zsuzsanna

Azt mondják, több milliárd év alatt fejlődött ki az élet a földön, ám úgy tűnik, az evolúcióra pont akkor nem számíthatunk, amikor a legnagyobb szükség lenne rá. Az evolúcióhívők Mekkáját (a Galápagos-szigeteket) falánk patkányok százmilliói lepték el, s a populációjuk kordában tartásának egyetlen módja, ha 22 tonna mérget dobnak le a szigetekre. A patkányok ugyanis megeszik az óriásteknősök, vízi leguánok, kígyók, madarak tojásait, lerágják azokat a növényeket, amelyeket az őshonos fajok fogyasztanak, s veszélyeztetett madárfajokat sodornak a kipusztulás szélére. Hogy jön ide akkor az evolúció a jelmondata, a "survival of the fittest", azaz a legalkalmasabbak fennmaradása? Nem kellene inkább hagyni a patkányokat megnyerni a versenyt, hogy elfoglalhassák a szigeteket? Hátra kellene dőlnünk, hogy megfigyelhessük, az evolúció hogyan oldja meg ezt a helyzetet. A veszélyeztetett madarak talán patkánynak ellenálló tollakat vagy keményebb héjú tojásokat fejlesztenének. Persze tudjuk, az evolúció nagyon sok időt vesz igénybe, és egyikünk sem él addig, hogy megfigyelhessük. Ezt a mérget az evolucionisták évek óta csepegtetik.

http://www.guardian.co.uk/world/2012/nov/15/ecuador-poison-galapagos-islands-rats

31 komment

Címkék: evolúció-teremtés

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr314930828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haibane 2013.02.04. 08:33:04

ugy ezt viccből írtad?

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.02.04. 09:40:34

@Haibane: Természetesen nem gondolom komolyan, hogy hagyni kellene a patkányokat, hogy a kipusztulás szélére sodorják a cikkben említett fajokat, és teljesen egyetértek vele, hogy megpróbálják megakadályozni ezt.
A gondolatmenet arra az abszurditásra mutat rá, hogy az evolucionisták sem veszik komolyan a saját elméletüket.

Haibane 2013.02.04. 09:56:45

@Kéry Zsuzsanna: egy korábbi bejegyzésben ezt írod:
"Az az ember tehát, aki büszkén és felsőbbrendűen hirdeti az ateizmusát, és oktalan módon űz gúnyt abból, amit nem is ismer, aki lenéz minden ostoba hívőt, az nem veszi észre, hogy maga milyen ártalmas babonaságba keveredett."

Namost itt te pontosan ezt csinálod miközben fogalmad sincs arról, amiről beszélsz. Ez eléggé képmutatás.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.02.04. 10:26:42

@Haibane: Kinevetni egy elméletet és kinevetni egy embert szerintem nem ugyanaz, de bocsánatot kérek, ha úgy érzed, téged személyesen gúnyol ez a cikk.

A célja az "írástudók" felelősségére való rámutatás is volt, hiszen néptömegek gondolkodását itatják át ezzel az elmélettel az iskola alsó tagozatától kezdve. (Ha párhuzamot keresel, hadd előzzelek meg: ugyanez a véleményem a most bevezetésre kerülő, kötelező iskolai hit- és erkölcstanról is.)

Haibane 2013.02.04. 10:31:26

@Kéry Zsuzsanna: Húha, akkor lehet bonyolultan fogalmaztam. Segítek. Nem elmélet/személy kinevetésére gondoltam. Azt nevetsz ki, amit akarsz, attól a tény tény marad. Viszont, te ezt írod:
"oktalan módon űz gúnyt abból, amit nem is ismer, "

Namost te itt pontosan ezt csinálod. Ezt mivel magyarázod?

(Hittan: Nem Magyarországon élek, nem igazán érdekel az otthoni politika)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.02.04. 10:41:27

@Haibane: Nézd, 8 év általános iskolai, 4 év gimnáziumi és 2x4 év főiskolai (evolúcióelmélettel átitatott) oktatás, valamint nagyközönségnek szánt ismeretterjesztő könyvek, és mondjuk David Attenborough szinte teljes életművének, ezen kívül Richard Dawkins és egyéb neves ateisták legfőbb érveinek ismerete után ha nem lehetnek legalább alapvető fogalmaim az evolúcióelméletről, akkor meg szeretném kérdezni, hogy mi az, amit még tudnom kell, hogy érdemi kritikát fogalmazhassak meg róla?

Haibane 2013.02.04. 10:50:48

@Kéry Zsuzsanna:
"Nem kellene inkább hagyni a patkányokat megnyerni a versenyt, hogy elfoglalhassák a szigeteket? Hátra kellene dőlnünk, hogy megfigyelhessük, az evolúció hogyan oldja meg ezt a helyzetet."

Ezen mondatod fényében nagyon kétlem, hogy bármit is megértettél azokból a könyvekből, vagy az "(evolúcióelmélettel átitatott) oktatás"-ból. Amúgy természettudományos képzés volt?

Ugye tudod, hogy a vándorpatkány nem őshonos, hanem a 17. században hajósok vitték oda? Vagyis egy stabil ökoszisztémát az ember erőszakosan felborított és most próbálja korrigálni. Ennek semmi köze az evolúcióhoz onnantól, hogy belenyúltak. Sőt, pont azért akarják redukálni a számukat, hogy továbbra is tudják tanulmányozni az őshonos fajokat.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.02.04. 14:16:56

@Haibane: Ne haragudj, de hogy mondhatsz ilyet, hogy "Ennek semmi köze az evolúcióhoz onnantól, hogy belenyúltak."

Ki nyúlt bele? Az ember, aki az evolúciós folyamat terméke - tehát minden, amit tesz, természetes. Ha behurcolta a patkányt, akkor a patkány ott van, és éppenséggel a patkányok megmérgezése durva beavatkozás az evolúciós folyamatokba. Milyen jó lenne pedig megfigyelni, hogy egy ilyen stabil ökoszisztéma milyen evolúciós mechanizmusok életbe létptetésével reagál a fenyegetésre (nekem nagyon logikusnak tűnik a tojáshéjak megvastagodása, esetleg valami olyan méreg kifejlesztése, ami a tojást megevő patkányt megöli. Ilyen önvédelmi mechanizmust rengeteget találunk a természetben, például a nyílméreg-békák is olyan védelmet fejlesztettek ki, hogy a bőrük mérget választ ki, ami a ragadozókat megöli. Még a színüket is jól megválogatták, hogy feltűnőek legyenek, és messziről jelezzék: mérgező vagyok.

Bár, ha jobban belegondolok, nem is feltétlenül kell a méreg, hiszen annak kifejlődése gondolom, túl sokáig tartana, hanem arra is látunk példát a természetben, amikor egy állat vagy növény csak a színében utánozza a mérgező fajokat, és így téveszti meg az ellenségeit. Nagyon cseles, nem igaz?
Elég lenne csak egy rikító sárga tojás vagy valami keserű váladék megjelenése, hogy a patkány inkább más táplálékot keressen magának. Ez kétségtelen evolúciós előnyt jelentene az adott fajnak, és néhány generáción belül kiszelektálódnának a rikító színű tojással rendelkező madár- és teknősfajok.

Haibane 2013.02.04. 15:55:47

@Kéry Zsuzsanna:

Ha te tényleg azt gondolod, hogy egy ekkora ökológiai sokkhoz ilyen rövid idő alatt lehetséges alkalmazkodni akkor tényleg fogalmad sincs az evolúcióról.

Ha te tényleg azt gondolod, hogy az emberek majd tétlenül nézik végig, ahogy értékes fajok pusztulnak csakmert 400 éve odahordták a patkányokat, akkor inkább...

"Milyen jó lenne pedig megfigyelni, hogy egy ilyen stabil ökoszisztéma milyen evolúciós mechanizmusok életbe létptetésével reagál a fenyegetésre"
Tudom, hogy te örülnél ha kipusztulna az a sok faj emberi butaság miatt, de szerencsére vannak olyan emberek is akik nem így gondolják.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.02.04. 18:25:58

@Haibane: "Tudom, hogy te örülnél ha kipusztulna az a sok faj emberi butaság miatt, de szerencsére vannak olyan emberek is akik nem így gondolják."

Én sem gondolom így. Irónia volt.

Tom Benko 2013.06.10. 18:35:09

Túl nagy mértékű változásokhoz az élőlények nem tudnak alkalmazkodni. Ez kábé olyan, mintha az olimpiai futókat úgy keresnénk, hogy felállítjuk a főutcán az embereket, mögöttük egy gépágyúval, rájuk lövünk, amelyik bejut a célba, az gyorsabb, mint a golyó, megtartjuk.Szerinted esélyes?

imresz 2013.07.25. 21:03:49

@Tom Benko: igazad van! A "dínók" sem tudtak alkalmazkodni az özönvízhez, a kis unokaöcsém nagy bánatára, aki nagy dínó rajongó. Kb 200-nak tudja a nevét és családfáját, és szerintem szívesen cseverészne velük...dehát sajnos nem tudtak alkalmazkodni, így alkalmazkodunk mi hozzájuk.:-)

2013.07.25. 22:27:54

@imresz: Kár, hogy nem volt özönvíz.

Tom Benko 2013.07.25. 23:10:51

@imresz: Milyen özönvíz? Hogyan alkalmazkodunk hozzájuk? (Hacsak nem úgy, hogy a legközelebbi élő rokonaik egy részét megesszük...)

Békési1955 2013.11.18. 09:35:07

Egyetértek Haibane megjegyzésével: írásaid alapján fogalmad sincs az evolúciós elméletről.
Tényleg, elolvastál egyetlen evolúciós könyvet?
Ha igen, melyiket?

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.11.18. 18:11:01

@Békési1955: Mit értesz "evolúciós könyv" alatt? Merle (pl. Majomábécé), Csányi Vilmos, Desmond Morris, gimnáziumi biológiatankönyv, Atkinson (Pszichológia)? - de különösebb olvasottság nélkül is, aki végigment az oktatási rendszeren és szerzett egy-két diplomát, az csak evolúciós könyveket olvasott, tekintve, hogy nem hitéleti szakokon másmilyen nem is létezik.

2013.11.19. 19:00:43

@Kéry Zsuzsanna: És mégsem ragadt rád semmi, de azért propagandát folytatsz ellene.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.11.19. 19:28:17

@vegyészmérnök: Mondd már meg, számodra ez miért olyan bosszantó?

Békési1955 2013.11.19. 22:47:29

Zsuzsa, az említett könyvek (Merle, Csányi Vilmos, Desmond Morris, Atkinson) nem érthetők meg teljesen alapvető evolúciós ismeretek nélkül. A gimnáziumi tankönyvben minimális evolúciós anyag van, alig jut túl a fogalmi meghatározáson. Csányi Vilmosnak van egy többkötetes egyetemi jegyzete (már nagyon régi). Az interneten hozzáférhető Darwin főműve, de ami szerintem a legjobb az Ernst Mayr: Mi az evolúció könyve. Ez nem megy bele a részletekbe, de a legfontosabb elemeket érthetően magyarázza és dokumentálja.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.11.20. 09:24:10

@Békési1955: Köszönöm, az Ernst Mayr-t igyekezni fogom beszerezni.

Saccocoma 2013.11.24. 09:41:59

@Kéry Zsuzsanna: Nos, a propaganda egy eleve kerülendő és tudományos szempontból megvetendő dolog. A propaganda ugyanis természetéből fakadóan az érme két oldala helyett csak egynek a bemutatására szorítkozik, azzal a nem titkolt céllal, hogy azt úgy állítsa be, mint egyetlen lehetséges és valós alternatívát. A tudományellenes kuruzslás propagandája azonban nem csak bosszantó, de káros is. Az ilyen írások mellett egyszerűen nem tudok szó nélkül elmenni, és gondolom a többiek is így vannak ezzel. Főleg olyan teljesen alátámasztott, ismert és bizonyított témákban, mint az evolúció, a Föld kora, vagy a többi, kuruzslók által támadott témakör...

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.11.24. 10:26:54

@Saccocoma: "A propaganda ugyanis természetéből fakadóan az érme két oldala helyett csak egynek a bemutatására szorítkozik, azzal a nem titkolt céllal, hogy azt úgy állítsa be, mint egyetlen lehetséges és valós alternatívát."

Szemben az evolúcióelmélettel, ami tényleg az egyetlen lehetséges és valós alternatíva? (alternatíva kettő szokott lenni egyébként)

Saccocoma 2013.11.24. 10:49:38

@Kéry Zsuzsanna: A két alternatíva jelen esetben: 1. az evolúció igaz - 2. az evolúció hamis. Előbbire rengeteg bizonyíték van, utóbbira semennyi. A kuruzslók mégis az utóbbit propagálják, alap és bizonyítékok nélkül (!), az előbbire utaló rengeteg bizonyítékot figyelembe sem véve. Bizonyított, hogy mi az igazság, azonban tudjuk, hogy a propagandát nem az igazság érdekli, hanem a saját eszméinek sokszor erőszakos terjesztése.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.11.24. 11:40:02

@Saccocoma: Kuruzslók? Szerintem elhibázott dolog Gyurcsók Józsefet és társait összekeverni a hívő keresztényekkel, de talán egyszer ebben is tisztán látsz majd.

Saccocoma 2013.11.24. 12:59:47

@Kéry Zsuzsanna: Az általad felhozott összes irodalom, "szakértő" és publikáló ebbe a kategóriába sorolandó, hiszen fogalmuk sincs, miről beszélnek, csak ontják az antievolucionista propagandát. Itt nem nekünk, az igazságot ismerőknek és elfogadóknak, hanem neked kell majd egyszer tisztán látnod.

erigeron 2013.12.04. 11:31:05

Végtelen szomorúságot érzek, amikor engem, mint keresztényt, betuszkolnak a kuruzslók dobozába, de ugyanezt érzem, amikor engem, mint kutatót egy másik csoport a hitetlenek dobozába akar betuszkolni...

Igen, hiszek.
Igen, gondolkozok.
Igen, Isten szeret.
Igen, Darwin okos ember volt.

Szíves figyelmetekbe ajánlom ezt az írást Balati blogjából:

,,Hiszek Istennek, hiszek a Bibliának. Ez nem azt jelenti, hogy mindig százszázalékosan értem és tudom, hogy mit, hogyan kell értelmeznem, de hiszek a Biblia isteni ihletettségében, és alázattal kérem Szerzőjét, hogy segítsen megértenem, hogy miről szól a Szentírás és miről nem, mi az üzenete és mi nem, mi a lényegi mondanivalója és mi nem.

Elfogadom a tudomány mai állását. Ez nem azt jelenti, hogy minden állítását igaznak fogadom el, hanem azt, hogy tudomásul veszem, hogy a megfigyelt és általunk tudományosan felfogható dolgok ma mit állítanak. Nem okoskodom, nem ütöm orromat olyan dolgokba, melyet mélységében nem értek, nem érzem kötelességemnek, hogy kioktassam a tudományt a Bibliára hivatkozva."

A teljes bejegyzés: revalve.wordpress.com/2013/11/01/evoluciom-allomasai/

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.12.04. 15:57:34

@erigeron: Nagyon köszi a hozzászólást, ha nem haragszol, egy az egyben bemásolom a vázrendszeres poszthoz, most éppen ott folyik nagyjában a vita... hitvedelem.blog.hu/2011/07/10/a_vazrendszer_rejtelyes_kialakulasa

erigeron 2013.12.04. 18:47:31

Természetesen nem haragszom.

2013.12.05. 17:16:12

@Kéry Zsuzsanna:

"Nem okoskodom, nem ütöm orromat olyan dolgokba, melyet mélységében nem értek, nem érzem kötelességemnek, hogy kioktassam a tudományt a Bibliára hivatkozva"
süti beállítások módosítása