HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) rick warren-céltudatos (1) Rick Warren-céltudatos (2) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

A titokzatos hoacin esete: a neodarwinizmus újabb biogeográfiai cáfolata

2011.12.04. 17:32 Kéry Zsuzsanna

  (az eredeti cikk rövidített változata)

2009-ben Eugenie Scott, az Egyesült Államokbeli Nemzeti Tudományos Oktatási Központ munkatársa azt javasolta, hogy azokban az esetekben, amikor a bizonyítékok cáfolják az egyes evolúciós elméleteket, a tudósok ne ismerjék ezt el, inkább mondják azt, hogy a dolog "új fényt vet az illető organizmus evolúciójára".

Azóta jobban odafigyelek az ilyen és hasonló nyelvezetre.

Például arra a Science Daily-ben  nemrégiben megjelent cikkre, aminek a következő címet adták: "Úszó hordalékon az Atlanti-óceánon át: Új fosszilis lelet vet fényt a titokzatos madár, a hoacin eredetére". A cikk szerint Dél-Amerikán kívül egészen mostanáig sehol máshol nem találtak hoacinkövületet, amikor is "egy német, brazil és francia kutatókból álló csoport (...) nem csak feltárta ennek a titokzatos madárcsoportnak a legkorábbi, ismert fosszíliáját, hanem az első Dél-Amerikán kívüli bizonyítékokat is szolgáltatta." A jelek szerint az afrikai Namíbiából származó kövületek úgy 17 millió évesek, és az ismertetőjeleik alapján hoacinokról van szó. A darwini biogeográfia számára azonban gondot jelent, ha kihalt, hoacinszerű madarat találnak Afrikában. Hogy miért is, a cikkből kiderül:

"Elvben kétféle magyarázatot adhatunk rá, ha két, egymással rokonságban álló állatcsoportra különböző kontinenseken bukkanunk rá. Az egyik lehetőség, hogy a kontinenseket egykor föld közötte össze egymással, a másik, hogy a vízen keresztül jutott el az adott csoport a távoli helyre. Afrika és Dél-Amerika egykor ugyanannak a szuperkontinensnek, Gondwanának a részét képezték - csakhogy az 20 millió évnél is régebben széttöredezett, és az Atlanti-óceán ékelődött a kontinensek közé. A hoacinoknak tehát át kellett valamikor kelniük az óceánon, hogy egyik kontinensről a másikra jussanak."

"De hogyan jut el egy madár, amelyik ráadásul különösen rosszul repül hosszú távon, az ezer kilométernél is szélesebb óceán túlsó partjára? Még ha a hoacin őseinek röpképessége jobb is lett volna a jelenleginél, nagyon valószerűtlen, hogy le tudták volna küzdeni ezt a távolságot a levegőben. Gerald Mayrnek, valamint brazil és francia kollégáinak megvan a magyarázatuk, ami amúgy szokatlan a madarak esetében: "Azt feltételezzük, hogy a hoacin úszó hordalékon szelte át az Atlanti-óceánt. Az utazás ezen módja már ismert volt egyes emberszabásúak, növényevők és hüllők esetében, de ez az első bizonyítékunk arra, hogy egy madár is hasonlóképpen tett meg távolságokat."

Oké, értem: Ha a közös származás nem támasztja alá a megfigyelt biogeográfiai tényeket, csak jelentsük ki, hogy az organizmusunk tutajon átkelt az óceán végeláthatatlan messzeségein keresztül, és máris megoldódott a probléma. Persze tegyük hozzá: egyetlen tutajos hoacin kevés, legalább kettőnek kellett lennie (vagy egy fészekalja tojást is magával vitt az útra?) - különben a tutajos hoacin nem más, mint evolúciós zsákutca (másnéven mese).

Forrás: evolutionnews.org 

 

 

 

28 komment

Címkék: evolúció-teremtés

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr893436883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandeirante 2011.12.05. 17:00:17

Köszönöm, érdekes és tanulságos problémafelvetés. Sok ilyen van az evolúciót illetően.

Ott van pl. a tovább nem bontható egyszerűség problémája. Olyasmit jelent, hogy van egy adott egység, amiből ha bármit elveszünk, az egész működésképtelenné válik. Nehéz azt feltételezni, hogy ezek a dolgok apránként alakultak ki, mert teljesen egymáshoz vannak idomulva. Mondjuk pl. ilyen a véralvadás. Nem nagyon lehet levezetni, hogyan alakulhatott volna ki fokozatosan, mert ha bármit elveszünk belőle vagy megváltoztatunk benne, akkor az egész szétesik.

Olyan, mint ha egy repülőgépet úgy akarnánk kifejleszteni, hogy először csak egy szárnya van, aztán két szárnya van, de nincsen motorja, stb. Nem fog menni.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.12.07. 20:21:20

@bandeirante: Pont most néztem bele a másodikos nagyfiam környezetismeret tankönyvébe. Szöveg: "a madaraknál a mellső végtagok szárnyakká alakultak".
De mégis mi erre a bizonyíték? Hol van egy félig mellső láb-félig szárny fosszília?

Egyébként nagyon érdekes könyvet olvasok éppen, a címe: A Genezis idején (Evangéliumi kiadó). Fikciós persze, oda is írták, hogy gondolatkísérlet, de nagyon érdekesen hozza össze a Biblia, a történelem és a geológia állításait/tényeit, és így rajzolja meg az emberiség alternatív őstörténetét (fiatal emberiség, özönvíz, nyelvek és népek eredete stb.).

bandeirante 2011.12.08. 23:28:28

Köszönöm a tippet, én is elolvasom a könyvet, talán az ünnepek alatt lesz rá egy kis időm.

Egyébként érdekes, és sokan nem hinnék el, de tény, hogy a darwinizmus magyarországi megismertetője egy Rónay Jácint nevű bencés szerzetes volt, aki a Habsburg Mária Valéria hercegnő nevelőjeként is dolgozott.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.12.09. 08:23:20

@bandeirante: Nahát, ez tényleg érdekes. (Azt tudjuk, hogy Róma ma hivatalosan is elfogadja az evolúcióelméletet.)

bandeirante 2011.12.09. 10:02:15

@Kéry Zsuzsanna: Ebben az időben Róma még nem fogadta el az evolúciót, de a bencések mégis hirdették, és ezt elnézték nekik a feljebbvalóik. Kifejezetten a bencések voltak az evolúciós elmélet élharcosai, legalábbis Magyarországon.

Én persze nem vagyok biológus, de a magam erősen korlátozott tudásával én is úgy gondolom, hogy az evolúció mint jelenség létezik, de inkább mikroszinten, az alkalmazkodás szintjén, és nem a fajok kialakulásában.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.12.09. 11:10:08

@bandeirante: Hogyne, de az alkalmazkodást, ill a változatok (alfajok) kialakulását az adott alapfaj genetikai készlete teszi lehetővé (lásd lófélék - biztos vagyok benne, hogy Noé ebből csak az őspéldányt vitte fel a bárkára, és a zebra, a szamár, a ló stb ebből fejlődtek ki).
Darwin is ezt a jelenséget (természetes szelekció) figyelte meg a Galapagos-szigeteken, és ezt használja ki az ember is az állattenyésztés és a növénynemesítés során.

De mondom, lényeges, hogy itt a kiindulópont mindig a már meglévő génkészlet. Pl az ember a farkasból uszkárt tudott tenyészteni, ami azt jelenti, hogy a farkas (vagy az őskutya?) génkészlete olyan gazdag, hogy abból a jelenlegi legváltozatosabb kutyafajtákat lehetett szelektálni. De a legkülönösebb külsejű kutya is még mindig kutya; nem pedig más faj. Szóval ilyenkor, a folyamat során mindig információVESZTÉS történik, nem pedig mutációk során új tulajdonságok, szervek stb kialakulása.

bandeirante 2011.12.09. 16:31:20

@Kéry Zsuzsanna: Igen, valószínűleg így van, amennyire laikusként meg tudom ítélni.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.12.09. 16:36:06

@bandeirante: Hát én aztán teljesen laikus vagyok, csak olvastam ugye ezekről :)

Alex ) 2011.12.14. 08:46:58

Kedves Zsuzsa,lehet hogy megvan Neked de azért ajánlok egy gyorsabb és hatékonyabb Bibliát,csak be kell ütnöd a keresett szót és rögtön kiadja Igékkel együtt (mint,szeplőtelen,példul :-)

biblia.jezusert.com/

-szeretettel.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2011.12.14. 14:02:15

@Alex ): Köszi szépen! :)
(Én a parokia.hu Bibliáját használtam eddig, de látom, ebben szótőre is lehet keresni, meg sok fordítás is megvan, tényleg jó.)

P$+ 2012.01.13. 15:36:51

Hú, ez logikailag is enyhén fájdalmas.
1. Hogyan is juthattak el ezek a madarak a túlpartra?
2. Tegyük fel, hogy hordalékon úszva.
3. Lám találtunk egy bizonyítékot, hogy volt madár is, ami hordalékon úszva terjedt el a Földön.

P$+ 2012.01.13. 15:46:54

@Alex ): @Kéry Zsuzsanna: Ha már Bibliákat ajánlgatunk, én is csatlakoznék :-). A neten fellelhető a The Sword Project (keresőben megtaláljátok). Ez gépre telepíthető program (azaz telepítés után már nem kell net!) és rengeteg nyelvű fordítás, néhány kommentár, szótárak tölthetők le hozzá. Van magyar nyelvű felülete is, amit futtatáskor lehet kiválasztani, de egyelőre csak UFO és Károli van hozzá a magyar fordítások közül. Van keresője és ad lehetőséget, hogy saját jegyzeteket írjunk versekhez. És lehet párhuzamosan követni 3 általunk választott fordítást. Sajnos Windows7-re nem lehet feltenni a fordításokat a telepítőcsomagokkal, de egy XP-re telepített gépről a modulok kézzel átvihetők egy Win7-re.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.01.14. 13:44:50

@P$+: Igen, ráadásul ugye, ha a premissza hamis, a konklúzió is nyilván az lesz.

Tom Benko 2012.02.21. 22:14:31

Érdekes a DI cikkét beidézni, az eredetit meg nem. Talán illenék pedig az eredeti cikket is bemutatni, mielőtt a rá adott reakciókat megismerjük.
Apropó, a kezdő idézetet is jó lenne némi forrással megtámogatni!

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2012.02.21. 23:48:52

@Tom Benko: Az eredeti cikkben szó szerint ugyanaz áll, mint amit itt idéznek belőle:

"When two related animal groups are discovered on different continents, this can be explained in principle by two mechanisms: either the continents were once connected by land, or the distribution took place directly across the water.
Africa and South America were once part of a supercontinent called Gondwana, but this had already broken up much longer than 20 million years ago, the continents being separated by the Atlantic. So Hoatzins must have crossed the ocean at some stage in order to get from one continent to the other.
But how does a bird, which is an especially poor long-distance flyer, manage to cross a sea that is over 1,000 kilometres wide? Even if the flying capabilities of the Hoatzin's ancestors were better, it is highly unlikely that they could have managed this distance in the air.
Gerald Mayr and his colleagues from Brazil and France have an explanation that is somewhat unexpected for birds: "We assume that the bird crossed the Atlantic upon drifting flotsam." This means of travel using flotsam is already familiar with regard to some primates, rodents and lizards, but it would be the first proof of a similar journey by a bird."

- azzal a kiegészítéssel, hogy:

"Due to the Cenozoic ocean currents and wind directions, a journey across the Atlantic was only probable in a westerly direction. The scientists assume, therefore, that "South America's most enigmatic bird" has its origins outside of South America and arrived there from Africa."

www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111004175929.htm

Az idézettel kapcsolatban pedig: www.sciencenews.org/view/generic/id/45594/title/Accept_it_Talk_about_evolution_needs_to_evolve_by_Eugenie_Scott

(keresőkifejezés pl.: "sheds new light")

Tom Benko 2012.02.22. 15:44:49

@Kéry Zsuzsanna: No látod, így már egy fokkal jobb. Elemzem, aztán valamikor reagálok.

Saccocoma 2013.09.29. 20:14:18

Nekem 2 kérdésem lenne:

Mi az a neodarwinizmus, illetve itt mit kell alatta érteni?

Mi az a darwini biogeográfia, illetve itt mit kell alatta érteni?

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.09.30. 09:18:17

@Saccocoma: 1)

"Neo-Darwinism is the 'modern synthesis' of Darwinian evolution through natural selection with Mendelian genetics, the latter being a set of primary tenets specifying that evolution involves the transmission of characteristics from parent to child through the mechanism of genetic transfer, rather than the 'blending process' of pre-Mendelian evolutionary science."

"This term is also used in the scientific literature, with the academic publishers Blackwell Publishing referring to "neo-Darwinism as practised today",[12] and some figures in the study of evolution like Richard Dawkins[13] and Stephen Jay Gould,[14] using the term in their writings and lectures."
en.wikipedia.org/wiki/Neo-Darwinism

2) "A biogeográfia (más néven életföldrajz) a földrajztudománynak az élőlények elterjedésével, eloszlásával és a táj – élőlény kölcsönhatással foglalkozó ága. Magába foglalja a földtörténeti fejlődés és az állat- és növényvilág közti természeti kapcsolatok kiterjesztését a különböző földterületeken. Alapjait Alexander von Humboldt (1769–1859) fektette le." ( hu.wikipedia.org/wiki/Biogeogr%C3%A1fia )

A cikk szempontjából a második mondat releváns.

Saccocoma 2013.09.30. 10:46:30

@Kéry Zsuzsanna: Az 1. OK. A másodikban viszont nem látom, hogy miért darwini a biogeográfia.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.09.30. 11:58:14

@Saccocoma: Lehet, hogy rossz a megfogalmazás, és pontosabb lenne evolúciósnak nevezni (sőt, valószínűleg még így sem pontos a meghatározás, hiszen itt arról az összetett eszmerendszerről van szó, ami magában foglalja az élővilág evolúcióját és ezzel párhuzamosan a föld jelenlegi felszíni formáinak sokmillió év alatti kialakulását.)

Saccocoma 2013.09.30. 13:33:34

@Kéry Zsuzsanna: Ilyen szókapcsolatot sem hallottam még, hogy evolúciós biogeográfia. A kettő két külön tudományterület, nem szokás összevonni őket. Előbbi (durván leegyszerűsítve) egy fejlődési folyamattal, utóbbi az élőlények geográfiai elhelyezkedésével foglalkozik, felhasználva ezt a folyamatot magyarázatképpen. Tehát a geográfia csak felhasználja az evolúciós elméletet (sok más egyéb elmélettel együtt), de nem része annak.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.09.30. 19:09:49

@Saccocoma: Viszont a cikkben említett esetben éppen arról van szó, hogy a rendelkezésre álló adatok cáfolják az uralkodó elmélet alapján megalkotott modelleket (és ebből kifolyólag magát az elméletet is).
Egyébként szerinted hogyan jutott át a hoacin az óceán túlsó partjára?

Saccocoma 2013.09.30. 20:04:54

@Kéry Zsuzsanna: Az, hogy egy csoport 2 egyede egyazon időben 2 eltérő helyen is élt, semmiképpen sem cáfol semmit, természeténél fogva. Ez csupán azt jelenti, hogy egyelőre NEM TUDJUK, hogy hogyan élhettek egyszerre a 2 helyen. Ötletek persze lehetnek, pl a tutajozás is egy lehetőség, bár szerintem eléggé hihetetlen. Lehetséges viszont, hogy a csoport tagjai már a kontinensek szétválása előtt éltek mindkét helyen, és tovább fennmaradtak. Vagy lehetséges, hogy csak távoli rokonok az állatok, de nem közvetlenül egy fajba tartoznak.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2013.10.01. 08:30:38

@Saccocoma: Csakhogy jelen esetben arról van szó, hogy a kontinensek - az uralkodó elmélet szerint - több millió évvel korábban elvándoroltak egymástól, mint hogy a hoacinok megjelentek volna mind a két parton. A cikkben említett tudósok sem értik, hogyan lehet ez, ekkor álltak elő a tutajos teóriával. Ezek után nem illik kinevetni a biblikus elméleten alapuló verziókat, mivel jobbára mindenki csak találgat.

Saccocoma 2013.10.01. 11:02:20

@Kéry Zsuzsanna: Illik vagy sem, a biblikus "ötlet" (semmiképpen nem elmélet, még csak nem is hipotézis) semmire sem ad magyarázatot, valamint számos tényt és megfigyelést figyelmen kívül hagy, nem értelmez.
Továbbá érdemes észben tartani, hogy a hoacinok nem ekkor jelentek meg, csupán ekkorról származnak az első ismert fosszíliáik. Nagy különbség!

óðinn 2014.07.09. 09:17:32

A hoacin nagyon archaikus felépítésű és életmódú madár: a fiókák szárnyai végén karmok vannak, csakúgy, mint a 150 millió évvel ezelőtt élt Archaeopteryx esetében. A kicsik úszni is tudnak (ezt később elfelejtik), és felnőtt korukban sem repülnek túl jól. Ezek arra utalnak, hogy a hoacin afféle "élő kövület", mint pl. a bojtosúszús hal, vagy a ginkgo. A legkorábbi egyedei simán élhettek a kontinensek szétvándorlása előtt is.
süti beállítások módosítása