HTML

Hit: a reménylett dolgok valósága

"[A béreaiak] napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok." (ApCsel 17,11) _________________ "Testvéreim, ne legyetek gyermekek a gondolkozásban, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkozásban ellenben érettek legyetek." (1Kor 14,20)

Címkék

2Korinthus (1) abortusz (3) antiszemitizmus (3) átadott élet (1) ateizmus (3) az élet fája (1) az ember felépítése (1) az én megfeszítése (1) a halál és ami utána van (2) a hit fegyvere (1) a hívő jutalma (1) a kereszt munkája (3) a szenvedés értelme (1) a tíz leprás (1) a viskó kritika (2) Betánia (1) biblia (5) bibliai próféciák (4) biblikus gyereknevelés (3) biblikus kereszténység (28) biblikus lelkigondozás (2) buddhizmus (2) bűn (5) c.s. lewis (1) cursillo (3) D.M. Panton (1) dalai láma (2) dave hunt (8) dicsőítés (1) dinoszauruszok (1) diszpenzácionalizmus (1) diszpenzacionalizmus cáfolata (1) egység krisztusban (2) Egyszerű fordítású Biblia (2) eleve elrendelés (1) élő áldozat (1) elragadtatás (1) első feltámadás (1) elveszíthető-e az üdvösség (8) emerging-keresőcentrikus-posztmodern egyház (13) én halála (2) én megtagadása (2) Eszménykép és valóság (3) evangélium (15) evangelizáció (7) evolúció-teremtés (15) Ezeréves Királyság (7) ezotéria (1) felkenés (1) féloldalas tanítások (1) feltételek az Igében (1) fiúság (1) G.H. Lang (4) győzelmes keresztény élet (11) gyülekezet (17) gyülekezeti élet (2) hegyi beszéd (1) hinduizmus (1) hit (6) hitélet problémái (1) hitvédelem (6) hit és cselekedetek (2) hívő élet nehézségei (9) hívő jutalma (1) homoszexualitás (3) hústest (2) húsvét jelentése (1) igazság (1) igaz és hamis megtérés (8) igehirdetés (1) ige szolgálata (1) imádság-imádkozás (4) Istennel járni (1) istentisztelet (13) isten imádása (9) Isten munkája (1) ítélet (1) ítélkezés (2) izrael (2) jézus (13) Jézus tanítása (1) Jób magyarázata (1) john macarthur (2) John Saunders (1) judaizálók (1) jutalom (3) karizmatikusság (3) katolicizmus (5) katolikus pap (4) kegyelem (2) kegyelem korszaka (1) kenet (1) kereszt (2) kereszténység (2) keresztényüldözés (1) keresztény filmek (1) keresztség-bemerítés (2) királyság (1) kiválasztás (1) ki prédikálhat (1) korinthusi gyülekezet (1) közösség (1) Krisztus a hívőben (1) Krisztus a mennyben (1) Krisztus bennünk (1) Krisztus és a Gyülekezet egysége (1) Krisztus ítélőszéke (5) Krisztus képére formálódás (1) Krisztus Teste (2) kritika (5) különbségtétel (1) külső sötétség (1) Lance Lambert (1) laodicea (1) lélek üdvössége (1) lelkigondozás (1) Mária (1) Márta (1) Máté evangéliuma magyarázat (1) meditáció (1) megagyülekezetek (2) megszentelődés (3) megtérés (9) megtéréstörténet (5) megváltás (1) méltónak lenni a jutalomra (2) mennyek királysága (2) menyegző (2) miért teremtett az Isten embert (1) misztikus-kontemplatív-spirituális (13) müller györgy (1) new age-okkultizmus-ezotéria (8) növekedés (5) óember (1) őrállók (1) ortodox kereszténység (1) pészach (1) Philip Mauro (1) posztmodern egyház (4) prédikáció (3) pszichológia az egyházban (2) ray comfort (3) Rick Warren-céltudatos (2) rick warren-céltudatos (1) segítség (1) segítség a szenvedésben (1) spirituális útkeresés (1) Stephen Kaung (2) szabadság (1) szabad akarat (1) szellem lélek test (3) szellem üdvössége (1) Szent Szellembe merülés (2) Szent Szellem munkája (4) Szent Szellem teljessége (1) szenvedés (1) szivárványszínű szvasztika (2) szolgálat (1) T. Austin-Sparks (4) tanítvánnyá tétel (1) teológiai különbségek oka (1) teremtés (1) tévtanítások az utolsó időkben (12) tévtanítók (9) the berean call (1) the shack (1) tíz szűz példázata (1) törvény korszaka (1) tozer (1) üdvösség (19) üdvösség kimunkálása (1) újonnan születés (2) új ember (1) Új és és új föld (1) Új Jeruzsálem (1) új reformáció (2) univerzalizmus (1) uralkodás Krisztussal (3) úrvacsora (1) vallás (2) véghezvinni az üdvösséget (1) végidők (1) watchman nee magyarul (1) william paul young (1) Címkefelhő

A részvételen alapuló gyülekezeti összejövetelek felfedezése - 4. rész

2014.01.04. 16:58 Kéry Zsuzsanna

Discovering Participatory Church Meetings Írta: Brian Anderson. Első rész. Második rész. Harmadik rész.

Egymás buzdítása a gyülekezeti összejöveteleken

Amikor összegyűlünk, a Test [a gyülekezet] nem csak a gyülekezet tagjainak kölcsönös építéséért felelős a szellemi ajándékok használata által, hanem kölcsönös buzdítás és bátorítás révén is építenünk kell egymást. A Zsidókhoz írt levél 10,23-25-ben az Ige kijelenti: „Kapaszkodjunk bele erősen ebbe a reménységbe, ne engedjük ki a kezünkből, és bátran valljuk is meg! Hiszen Isten, akitől az ígéreteket kaptuk, teljesen megbízható, és meg is fogja adni, amit ígért. Figyeljünk oda egymásra is! Biztassuk egymást az isteni szeretetre és a helyes tettekre! Ne hanyagoljuk el a közösség összegyülekezéseit — mint egyesek teszik —, hanem bátorítsuk egymást! Annál is inkább, mivel látjuk, hogy közeledik az a bizonyos Nap!”

Figyeljük meg, hogy a szöveg szerint a szentek itt együtt vannak. De pontosan mit is csinálnak vajon amikor összegyűlnek? A szöveg nem hagy kétséget efelől; a teljes Test azért van, hogy a tagok egymást szeretetre és jócselekedetekre biztassák és egymást bátorítsák. Továbbá, nincs említés pásztorról [lelkészről, lelkipásztorról], aki végezné ezt az ösztönző és bátorító szolgálatot. Ehelyett az Ige azt mondja, hogy biztassuk és bátorítsuk! A Zsidókhoz írt levél szerzője a teljes Testet, azaz minden tagot ezeknek a feladatoknak a végrehajtására ösztönöz.

Ezeket a verseket gyakran az egy-egy gyülekezeti alkalomról hiányzók megfeddésére szokták használni, holott a szakasz szándéka az, hogy a hitvalló keresztényeket figyelmeztesse a szentek összegyülekezéseinek „elhagyásával” ([az angolban ez egy] erőteljes kifejezés, amely az egyszer és mindenkorra való elhagyást jelenti) és a Régi Szövetség törvényeihez, papságához és áldozataihoz való visszatéréssel kapcsolatban. Kár, hogy ezt a szakaszt oly gyakran használják a gyülekezeti tagoknak az adott gyülekezet alkalmain való rendszeres megjelenésre való rákényszerítésére (ami nem az eredeti szándéka a szakasznak), de nem használják arra, hogy iránymutató legyen a gyülekezet összegyűléskori működésére nézve (ami pedig a szakasz szándéka).

A szöveg ugyanis egyértelműen összeköti a kölcsönös buzdítást és bátorítást a szentek összegyülekezésével. Az egyházi hagyományaink azonban a következőképpen torzították el a szöveg jelentését: „hadd döntse el a lelkipásztor, hogyan ösztönözze a gyülekezetet a szeretetre és a jócselekedetekre, és bátorítsa a Test többi részét, annál is inkább, mivel látja, hogy közeledik az a bizonyos nap”.

A Zsidókhoz írt levél szerzője ezután elmagyarázza, miért olyan fontos a gyülekezetnek, hogy bátorítsák és buzdítsák egymást, amikor összegyűlnek. „Azonban, ha szándékosan továbbra is vétkezünk, miután megismertük az igazságot, akkor nincs többé bűnért való áldozat, amely eltörölhetné a bűneinket. Nem marad más hátra, mint rettegve várni Isten ítéletére és haragjának pusztító tüzére, amely mindenkit megemészt, aki ellenkezik vele.” (Zsid 10,26-27) A szakasz jelentése egyértelmű. Pusztító tűz várja azokat, akik eltérnek az igazságtól. A kölcsönös bátorítás és buzdítás az eszköz, amelyet Isten népének használnia kell, hogy elkerüljék a hittől való elszakadást. Saját vesztünkre hanyagoljuk el ezeket az eszközöket.

A rendszeres teológiáról legalább egy tucatnyi könyvem van a polcaimon; mindegyiket végignéztem, de egyben sem találtam említést arról, hogy a kölcsönös buzdítás lenne a szentek állhatatosságának az elsődleges eszköze. Pedig a kölcsönös buzdítás az állhatatosság biblikus eszköze, méghozzá olyan eszköz, amelyet az egyház túlságosan régóta elhanyagolt. A kölcsönös buzdításnak és bátorításnak tehát, Isten Igéje szerint, központi szerepet kellene elfoglalnia az összejött gyülekezet tevékenységei között. Egyértelmű, hogy amikor egyetlen személy (a lelkipásztor) végez minden bátorítást és buzdítást, az újszövetségi gyülekezeti összejövetelek világos mintája megszegésre kerül.

(Folytatjuk.)

26 komment

Címkék: gyülekezet istentisztelet biblikus kereszténység

A bejegyzés trackback címe:

https://hitvedelem.blog.hu/api/trackback/id/tr525733048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

káposztafej 2014.01.04. 21:40:28

Kedves Zsuzsa!
Köszönöm ezt az értékes tanulmánysorozatot és várom a folytatást!Tapasztalatból tudom,hogy
milyen megerőltető dolog a fordítás.Sok energiát
emészt fel.Egyébként nagyon hasznos a téma és
nagyon aktuális állapotot dolgoz fel.Megvárom,
hogy felkerüljön az egész tanulmány és akkor
talán teszek észrevételeket.Eddig nagyon tetszik.
Remélem ezt a posztot elkerülik a kekeckedők
akik annyi felesleges dologgal terhelik ezt a blogot.Bámulom a türelmedet,hogy ennyire
tolerálod őket.Nem értem minek jönnek fel ide
ha alapvetően semmivel sem értenek egyet?!
Más:tudnál valami kis információt adni a szerző-
ről?Megnéztem a Google-ban,de ott sok ilyen
nevű ember van.Az angolom pedig igen gyenge.
Ahogy múltkor írtam,évek óta nagy érdeklődés-
sel és szimpátiával kövtem blogodat.Ezzel kap-
csolatban egy kérdés érlelődött meg bennem:
mi a véleményed Paul Washer-ről?Azért is kérdem mert szerintem ő is komoly hitvédelmi
munkát végez.Komolyan érdekelne a véleményed
Köszönöm! :)
Árpád.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.04. 23:50:59

@káposztafej: A szerző egy kis amerikai gyülekezetben szolgál, ez a honlapjuk: www.solidrock.net/about-us.php ; ha szellemi áramlat mentén kellene besorolni őket, akkor eszerint az oldaluk szerint www.solidrock.net/teachings.php a protestáns reformerekkel (idézem: Luther, Calvin, Knox, the Puritans of the 17th century, and other evangelical leaders such as Jonathan Edwards, George Whitefield, John Newton, Charles Spurgeon, and Dr. Martyn Lloyd-Jones) vállalnak tanításbeli közösséget.

A kekeckedőkkel kapcsolatban: lehet, hogy meglepő, de szeretem őket, és habár néha tényleg elfáradok :), de én is sokat tanulok a velük való beszélgetésekből.

Paul Washerrel eddig valahogy elkerültük egymást :), illetve régebben láttam egy youtube-os rövid részletet egy előadásából, és akkor nekem úgy tűnt, hogy pszichológiai-érzelmi ráhatással manipulált, és ez nekem nem tetszett, akkor sem, ha azzal, amit mondott, egyébként egyetértettem. De ez nagyon felületes vélemény, sőt, inkább csak benyomás, jobban utána kell néznem, hogy megalapozott véleményt formálhassak.

Egyben nagyon örülök a visszajelzésnek, hogy nem hiába csépelem itt a klaviatúrát :) Szeretek fordítani, sok örömöt találok benne (na jó, bosszankodom is néha :) és az Úr nagyon a szívemre helyezte ezt a munkát. Ha nem lennék annyira lusta, mint amennyire vagyok, már kétszer ennyi anyag lenne fönn. De azért igyekszem jó sáfárnak lenni :)

firecrest 2014.01.05. 10:27:22

Mosó Pálról én is jókat hallottam. :) Biztos jól megmossa a hívők fejét, talán innét van ez a névválasztás.

káposztafej 2014.01.05. 14:27:59

Nem akarom elvinni a témát,de ha már felhoztam
Paul Washert akkor még írnék vele kapcsolatban
egy pár szót.Abban igazat adok Zsuzsának
hogy egy kicsit erős nála az érzelmi ráhatás.Hogy
ez manipuláció azt nem tudom(egyébként még
tele van a fejem a manipuláció témával,kb.két
hónapig résztvettem egy tartalmas vitában egy
másik blogon amelynek a témája éppen a manip-
uláció volt).Nagy hatása és befolyása van ennek
az embernek,különösen a konzervatív hívők kör-
ében.Az ún."sokkoló-üzenete"által talán a legis-
mertebb.Kemény kritikával illeti a mai amerikai
evangéliumi keresztyénséget.Joel Osteen(az ún.
"prosperitás-evangélium vezéralakja)egyik
nagyon kemény kritikusa.Nem akarom őt itt
propagálni de van két honlap magyarul ahol
meg lehet nézni mit mondd és csinál:
www.illbehonest.com/hungarian/
www.keskenyut.wordpress.com
Ez utóbbin több prédikációja fenn van,nekem
a legtöbbet a "Tíz kifogás a modern gyülekeze-
tekkel szemben" c.igehirdetése sokat mondott.
pdf formátumban onnan le lehet tölteni.Az,hogy
milyen mértékben idegesíti a liberális hívőket
talán érezteti velünk,hogy valahol igaza van.
Nekem nem a kemény hangneme és sokkoló
hatása zavar hanem inkább az,hogy kicsit sok-
at hat az érzelmekre.De hát ő is amerikai.
Számomra a legtöbbet akkor mondta amikor
kimondta azt a nagy igazságot,hogy ma az evan-
gélium LEBUTITÁSA zajlik.És ez(sajnos)nagyon
is helytálló megállapítás.Csak azért kérdeztem
rá,mert ő kemény hitvédelmi csatákat vív és
valahogy hiányoltam egy hitvédelmi blogról.
Nem akarom glorifikálni,én szeretem a hibáival
és hiányosságaival együtt.Ma egyre kevesebb
konzervatív hívő,vezető meri fellvállalni ezt a
(nem éppen népszerű szerepet).Ő vállalja,és
ha másért nem is,ezért érdemes rá odafigyelni.

firecrest 2014.01.05. 14:54:56

@Kéry Zsuzsanna: Szerintem igen, de nekem is csak ajánlották és nem volt időm mélyebben tanulmányozni. Én Cseri Kálmánt olvasom mostanság és az örök klasszikust Oswald Chambers-t.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 17:33:04

@káposztafej: Köszönöm, ezentúl fogom olvasni/hallgatni a tanításait. Meg lehet, hogy fordítani is :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 17:34:44

@firecrest: Chambers, jeee! :)
Nekem most a nagy kedvencem G.H. Lang. Nem túl ismert, már nem is él, de abszolút az az irányvonal, amit én a leginkább igeinek tartok.

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 17:47:32

@firecrest: "Zavarja az emberi hübriszt, a gőgöt, a tudatlanságban gondosan ápolt felsőbbrendűségi tudatot, amely végtelen beszűkültségében meg akarja mondani, milyen az Isten, ha egyáltalán van, sőt még elő is írná neki, milyen legyen, ha már lenni akar. Elfogadjuk mi Istent, naná, főleg akkor, ha olyan lesz, amilyennek mi akarjuk."

Ezt nagyon jól mondja.

Viszont az egész írás mondanivalójával nem értek egyet (már ha jól értettem).
Ugyanis tényleg nem jó az a szöveg, hogy "ne vígy minket a kísértésbe" - hiszen máshol meg azt mondja az Ige, hogy:

"Senki se mondja, amikor kísértésbe jut: az Isten kísért engem, mert az Isten a gonosztól nem kísérthető, és ő maga sem kísért senkit a gonosszal.
Mert mindenki saját kívánságától vonzva és csalogatva esik kísértésbe.
Azután a kívánság megfoganva bűnt szül, a bűn pedig kiteljesedve halált nemz." (Jakab 1,13-15)

Az Egyszerű fordításban a Máté 6,13 éppen ezért így hangzik:
"Ne engedd, hogy kísértésekkel próbára tegyenek bennünket, és szabadíts meg minket a gonosztól!"

A próbatétel meg a kísértés nem ugyanaz.

A másik, hogy azzal sem értek egyet, hogy össznépileg mantrázzuk a Miatyánkot (bocsánat, remélem, senkit nem bántok meg ezzel), és kb a felét nem értjük. És könyveket kell írni a Miatyánkról, hogy megértsük, mit is mondunk. Hát milyen imádság az ilyen?

Jézus csak egy mintát adott, hogy mi minden legyen benne egy imádságban, de annak a szívünkből kell jönnie, nem felmondani kell, ráadásul úgy, hogy csak kb értjük...

firecrest 2014.01.05. 17:54:14

@Kéry Zsuzsanna: Chambers nehezen érthető, ezért időnként pihentetem. Cseri Kálmán művei viszont magyar agyra készültek ezért könnyebben emészthető mint egy angolszász kulturális közegben íródott írás.

firecrest 2014.01.05. 18:06:37

@Kéry Zsuzsanna: Csak éppen a fordítási hibák miatt még egy támadási felület keletkezik, amit jól kihasználnak a másik oldal képviselői.
/Pl. a gyűlölet szó értelmezése az egyik posztodban, ami eredetiben azt jelenti: "szeretetben hátrább helyezni"./

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 18:20:09

@firecrest: Akit az igazság érdekel, az az esetleges fordítási hibák ellenére is megtalálja azt, aki viszont előre eldöntötte, mi az igazság, azt semmi sem tudja meggyőzni az ellenkezőjéről. Az említett esetben ez a második verzió áll fönn pillanatnyilag.

Saccocoma 2014.01.05. 18:37:09

@Kéry Zsuzsanna: "Akit az igazság érdekel, az az esetleges fordítási hibák ellenére is megtalálja azt, aki viszont előre eldöntötte, mi az igazság, azt semmi sem tudja meggyőzni az ellenkezőjéről."
Na, ebben abszolút rád ismertem, Zsuzsa!

káposztafej 2014.01.05. 21:10:15

@Kéry Zsuzsanna: Én köszönöm,hogy figyelembe
vetted észrevételemet!Lehet,hogy majd találsz
nála jó és kevésbé jó dolgokat.Mindnjájan
emberből vagyunk és szubjetívek akármennyire
is törekszünk az objektivitásra.Nekem azért
tetszik ez az ember mert ki mer olyan dolgokat
mondani amivel mások is egyeznek csak bölcsen
hallgatnak.Nagyon jól esett firecest "Mosó Pál"
kifejezése! :) Kell egy kis humor!Mindig jól jön!
Komolyra fordítva a szót nagyon is szükség van
a mai ev.ker.-ben ilyen "Mosó Pál"-okra!
Shalom!

káposztafej 2014.01.05. 21:48:58

@Kéry Zsuzsanna: Köszönöm,hogy felhívtad a
figyelmet G.H.Lang-ra.Eddig semmit sem tudtam
róla.Találtam tőle 9 írást a "Bátorítván egymást
..."- filippi314.wordpress.com oldalon.Egyébként
ez a blog átvette ezt a tanulmánysorozatot
Tőled.Én meg uténanézek G.H.Lang-nak,mert
felkeltette az érdeklődésemet.Az egészséges
lelki irodalomra mindig "vevő"vagyok.Egyébként
én már sokadszorra olvasom Chambers-t,
igazatok van:nagyon nehéz a magyar szövege,
sok odafigyelést igényel.Lehet,hogy a fordító
vag a lektor vagy mindketten nem álltak a felad-
atuk magaslatán....Nagy kár,mert nagyon mély
tanítást ad de lehet,hogy a komplikált szöveg
elijeszti az egyszerűbb olvasókat...
Én Chambers mellett mostanában Henry és
Richard Blackaby:'Isten megtapasztalása napról
napra"c.áhitatos könyvét olvasgatom.A fordítót
ismerem,szinvonalas munkát végzett.

firecrest 2014.01.05. 22:19:01

@káposztafej: Szerintem jó a fordítás. Én mindkét nyelven olvasom. Azt azért hozzá kell tenni, hogy nagyon kifinomult írásmódja van Chambers-nek. "Kezdő" hívő koromban szinte semmit nem értettem meg belőle de most, hogy "régi motoros" lettem, egyre több minden tárul fel a szövegből. :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 22:35:25

@káposztafej: A Filippi 3,14 blogot jól ismerem, és nem véletlen, hogy ott találtál Langet, annak a blognak a tulajdonosával ugyanis van egy közös ismerősünk, aki ellát minket ilyen kincsekkel :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 22:41:12

@káposztafej: Egyébként nagy projekt készül, mert éppen az előbb említett testvértől kaptam egy G.H. Lang könyvet, amiben most bőszen jelölgetem a lefordítandó részeket. Na, az ütős lesz! Én csak úgy falom :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 22:42:31

@firecrest: Igen, Chambers irodalmilag is élmény. Nem is tudom, hogy Lang és Chambers nem voltak-e kortársak véletlenül. Utánanézek.

káposztafej 2014.01.05. 23:05:50

@firecrest: Ha te eredetiben is olvasod akkor
óriási előnyben vagy előttem.Én a magyaron
kívül egyszer elolvastam a szerb/horvát
fordítást is.Egyébként életem minden dekádjában
egyszer átolvasom Chambers-t,most olvasom
negyedszer(ötödször)és mindig mondd újat
nekem.Ha szerinted jó a magyar fordítás akkor
most azonnal bocsánatot kérek a magyar fordí-
tótol!Ha Te azt mondod,hogy az eredeti angol
stílusa kifinomult akkor a fordítónak biztos
nem volt egyszerű a feladata.Ha már az
áhitatos könyveknél tartunk nekem nagyon
tetszett és sokat adott:"William MacDonald:
Ösvényeim világossága."Egy jó napi áhitatos
könyv aranyat ér.Cseri Kálmáné is jó volt.
Azt két éve olvastam.Nem helyettesíti a Bibliát
de nagy segítség lehet,különösen a nehezebb
napokon a jó áhitatos könyv...

káposztafej 2014.01.05. 23:17:39

@Kéry Zsuzsanna: izgatottan várom ezt az új
lelki élményt!Az ÚR adjon erőt ehhez a fáradságos
munkához.Biztos vagyok benne,hogy sokunk
életében megtermi gyümölcsét és segít tovább
fejlődni a hívői életben.Egészséges lelki táplálék
nagy szükség.Ma,sajnos az "evangéliumi fazékb-
an"(vö.2Kir.4,38-41)nagyon sok a mérgező
"vadtök".Ezért van nagy szükség lelki "liszt"-re!
Őszintén örülök ennek a tervnek és hírnek! :)

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 23:28:35

@káposztafej: Ha már kedvenc olvasmányokról beszélgetünk, nekem az utóbbi időben a legszívesebben olvasott "egyéb" könyveim azok, amelyek ilyen kis történeteket tartalmaznak arról, ki hogyan tért meg, és hogy Isten milyen csodákat tett különböző emberek életében.
Nagyon tetszettek ezek: Wolfgang Bühne: Haláltánc a mélység szélén és Az elveszettek boldogsága
Wilhelm Busch: Jézus a mi sorsunk
William MacDonald: Rendkívüli életek - Bizonyságtételek a krisztusi lelkületről és Isten ma is szól hozzánk
Jó Hír iratmisszió: Kiútkeresők

Ajánlották, ezért elolvastam Doreen Irvine: Boszorkánykanyar c. könyvét is, ismerős valakinek? Egy sátánista, drogos prostituált megtéréséről szól, viszont karizmatikus. Nagyon meggyőző, éppen ezért nem nagyon tudom hová tenni. Mindazonáltal ajánlom, főleg azért is, mert nagyon tükröt tart a keresztényeknek: hogyan reagálunk, ha egy Istent kereső prostituált (drogos stb) besétál a gyülekezetünkbe? Ha megértjük, honnan jön, nem fog nehezünkre esni szeretettel körülvenni, főleg, hogy Jézus is ezt csinálta (és csinálja ma is).

Kéry Zsuzsanna · http://hitvedelem.blog.hu/ 2014.01.05. 23:31:22

@káposztafej: Azért is osztottam meg veletek, mert így már a szavam is köt, hogy tényleg megcsináljam :) (Csak közben be is kell fejezzem a Részvételen alapuló összejöveteles sorozatot - 3 rész van hátra.)

Saccocoma 2014.01.06. 11:54:48

@Kéry Zsuzsanna: A mondat első felével semmi, a másodikkal annál inkább...
süti beállítások módosítása